Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

Havebigfun

#255
For de som behersker tysk- her en reportasje hvorfor det går så dårlig for elbiler i Tysklend- med kort Elon interview:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/kanaluebersicht/aktuellste/460#/beitrag/video/2016412/Deutschland-versagt-bei-Elektroautos
I 3 er heller ikke like pen som på bilde fra Elledille...

VigdisA

Så de laste av fem splitter nye BMW i3 på Fornebu i går - og det vakte litt oppsikt. Var flere som var ute og tok bilde, og hang der ute helt til bilene var lastet av. - Det er nok en del som er interessert i den bilen også.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

OddB

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 21:46
For de som behersker tysk- her en reportasje hvorfor det går så dårlig for elbiler i Tysklend- med kort Elon interview:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/kanaluebersicht/aktuellste/460#/beitrag/video/2016412/Deutschland-versagt-bei-Elektroautos
I 3 er heller ikke like pen som på bilde fra Elledille...
Selv med min toer i tysk fra forrige århundre skjønner jeg godt hvorfor Telsa ikke vil bruke normale bilforhandlere :)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

janmb

Sitat fra: eledille på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 21:19
Ang. designet av Picasso: Helt enig, merkelig at de fremdeles insisterer på å se rare ut. Men i3 ser helt ok ut i helfarge synes jeg.

Langt mindre jævlig hvertfall. Fortsatt ikke noe BMW burde vært bekjent av, men hvertfall langt bedre enn original design.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Sjøhyene

#259
Syns egentlig i3 ser helt grei ut jeg. Finere enn den gjennomsnittlige bilen du ser på gata ihvertfall. Og selv om den er langt unna MS vil jeg påstå at det er den nest fineste elbilen der ute. Leafen derimot er noe av det styggeste jeg har sett.

men helt klart at smaken er som baken..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 01. november 2013, klokken 08:31
Syns egentlig i3 ser helt grei ut jeg. Finere enn den gjennomsnittlige bilen du ser på gata ihvertfall. Og selv om den er langt unna MS vil jeg påstå at det er den nest fineste elbilen der ute. Leafen derimot er noe av det styggeste jeg har sett.

men helt klart at smaken er som baken..
Tydeligvis. Jeg ville helt klart si at Focus, e-Up, Model S, Roadster og SLS er penere. Så kan vi diskutere om Zoe, i-MiEV, Leaf, osv er penere eller styggere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sjøhyene

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 01. november 2013, klokken 08:57
Tydeligvis. Jeg ville helt klart si at Focus, e-Up, Model S, Roadster og SLS er penere. Så kan vi diskutere om Zoe, i-MiEV, Leaf, osv er penere eller styggere.
Kom kanskje ikke klart fram men hadde først og fremst mainstream elbiler i tankene ;) Kan sikkert lage en diskusjon av det og men SLS og roadster er begge milevis unna og passe inn i den kategorien, for meg i hvertfall.
Focus og e-up er jo rett og slett utrolig kjedelige biler å se på. Focusen er jo også som roadsteren en bensinbil som de har dytta el-motor inn i.

Nei, jeg synes i3 er en mye mer spennende bil å se på. Langt i fra alt jeg syns er pent med den, men nok til at jeg hadde vurdert kjøp om ikke MS hadde fantes.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Brede

Jeg hadde heller ikke særlig sansen for designet på i3 første gang jeg så den, men det vokser på meg.
Har også tidligere mislikt design på nye BMW-modeller for så å "forstå" det fem år senere, de er gode på å lage biler som holder seg godt!

Espen Hugaas Andersen

Designet på i3 er enkelt å hate, akkurat som designet på Leaf. Begge designene skyver vekk en del kunder, men det er så klart også de som syns bilene er pene.

Focus og e-Up er ikke like "spennende" som i3, men det er veldig mange som ikke vil ha spennende design. Jeg vil si at de aller fleste vil ha noe som ikke er for ulikt alle andre biler, men som fortsatt har en egenart. Dette klarer Focus og e-Up ganske bra. De har noe egenart, men er så klart ganske like alle andre biler.

i3 og Leaf er nok for ulike alle andre biler til å bli sett på som pene, men så klart vil de kunne sees på som spennende.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

janmb

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 01. november 2013, klokken 08:31
Syns egentlig i3 ser helt grei ut jeg. Finere enn den gjennomsnittlige bilen du ser på gata ihvertfall. Og selv om den er langt unna MS vil jeg påstå at det er den nest fineste elbilen der ute. Leafen derimot er noe av det styggeste jeg har sett.

men helt klart at smaken er som baken..

Du har definitivt rett i sistnevnte.

Jeg synes en Leaf ser voldsomt mye mindre ille ut enn en i3.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

HABEL

#265
Sitat fra: janmb på fredag 01. november 2013, klokken 13:05
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 01. november 2013, klokken 08:31
Syns egentlig i3 ser helt grei ut jeg. Finere enn den gjennomsnittlige bilen du ser på gata ihvertfall. Og selv om den er langt unna MS vil jeg påstå at det er den nest fineste elbilen der ute. Leafen derimot er noe av det styggeste jeg har sett.

men helt klart at smaken er som baken..

Du har definitivt rett i sistnevnte.

Jeg synes en Leaf ser voldsomt mye mindre ille ut enn en i3.

+1  Voldsomt!

Hvorfor er det (nesten) bare Tesla som har forstått at en el-bil godt kan se ut som en premium "vanlig" bil? Dette skårer de enormt på.

BMW og andre kappes om å lage "underligheter" på hjul når det skal være elektrisk. Legg til en alt for kort rekkevidde i tillegg...    :(
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

TEK

Sitat fra: HABEL på fredag 01. november 2013, klokken 13:52
Sitat fra: janmb på fredag 01. november 2013, klokken 13:05
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 01. november 2013, klokken 08:31
Syns egentlig i3 ser helt grei ut jeg. Finere enn den gjennomsnittlige bilen du ser på gata ihvertfall. Og selv om den er langt unna MS vil jeg påstå at det er den nest fineste elbilen der ute. Leafen derimot er noe av det styggeste jeg har sett.

men helt klart at smaken er som baken..

Du har definitivt rett i sistnevnte.

Jeg synes en Leaf ser voldsomt mye mindre ille ut enn en i3.

+1  Voldsomt!

Hvorfor er det (nesten) bare Tesla som har forstått at en el-bil godt kan se ut som en premium "vanlig" bil? Dette skårer de enormt på.

BMW og andre kappes om å lage "underligheter" på hjul når det skal være elektrisk. Legg til en alt for kort rekkevidde i tillegg...    :(

Enkelt svar, de må også selge sine fossilbiler.....

basar

Dørene til Model X blir nok et eksempel på elbiler som absolutt må vise at det er fremtidsbiler er jeg redd. Hvis dato for kommende VW ePassat eller BMW i(x)5  slippes i løpet av neste år tipper jeg interessen for Tesla daler raskt.

Elektrisk stasjonsvogn med mulighet for takboks og dører som ikke fyller bilen med snø det er norgesbil det!

timingbeltkiller

Snø er ikke noe problem med ny regjering.
Den har bestilt all snø de kommende 4 årene levert ferdigmåka.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Bjoris

#269
Jeg tror ikke det kommer noe langdistanseelbil fra de store produsentene før det finnes en batteriteknologi med betydelig forbedret energitetthet enn i dag. Kan ikke se hvordan VW og BWM skal få f.eks Passat og 5-serie som er betydelig mindre bilene enn TMS til å gå like langt. Å komme med en ePassat som f.eks går 300 km har jeg svært liten tro på at blir noen hit, spes siden det kommer til å ta tid før det blir offentlige ladestasjoner i huttaheit som ville vært enda viktigere på en slik bil enn på en TMS og som vi vet er det avgjørende med SC for å kunne få brukt en TMS som en langdistansebil og dermed som en nr. 1 bil!

Spørsmålet er bare når kommer god nok batteriteknologi til at en kan laste en Passat med batterier til 500 km rekkevidde og fortsatt ha en fornuftig totalvekt på bilen... Det er rett og slett fysisk umulig i dg

Når det gjelder Model X er jeg også redd dette ikke er en modell som passer like godt i Norge som Model S, det er i grunnen derfor jeg droppet å vente på denne. Samtidig tror jeg de vil bli tvunget til å lage andre dører på den, før eller siden. Innen det skjer tror jeg rett og slett det ikke går ann å bruke MX i fjellheimen slik mange med slik bil gjør... Rekkevidden er ett annet problem på denne med større luftmotstand, tyngre bil med 4*4 etc. Misforstå meg rett, jeg håper jo virkelig de lykkes med denne også, men jeg ser ikke helt det samme geniale med MX som med MS enda. Med kraftigere batterier og normale dører kan den bli en hit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA