Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har egentlig noen motorjournalist...

Startet av Trondns, søndag 16. desember 2012, klokken 18:40

« forrige - neste »

Trondns

...eller andre som har prøvekjørt  denne bilen , skrevet eller sagt noe negativt om Model S? Kan ikke se noen varsellamper som blinker hos oss i Elbil-menigheten heller ???Jeg har ikke funnet noen som sier NEI til denne bilen. Er alle kjøpt og betalt  ;)... For meg er det snart bare prisen som avgjør :)
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

Oreo

Manglende sidestøtte i setene er vel nevnt, eller husker jeg feil?
For meg virker det nesten som om de som skriver negativt, om elbiler generelt, heller er kjøpt og betalt av en ICE-lobby. Det er nå min mening om den saken.
Synes nå Stølen (Autofil journalisten i testvideoen) satt litt trangt i baksetet, mens han ettertrykkelig hevdet han hadde god plass med sine 187(?)cm.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Øyvind.h

Det var en her på forumet som skrev at setene var en deal-breaker? Det kan også være noen som ikke vil kjøpe fordi den mangler adaptiv cruisecontrol, hengerfeste og 4wd.

For meg overgår de positive sidene helt klart manglene, men Tesla viser i mange situasjoner at de er en veldig fersk produsent :) Jeg liker dog folk som utfordrer bedre enn folk som er trauste.

De som er usikre bør rett og slett ta seg en tur i bilen neste sommer for å se om den passer dem!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

#3
Problemet i Norge er den relativt lave prisen. De fleste av oss sammenlikner med andre biler i samme prisklasse hvor halvparten av beløpet går til den norske staten- da blir det ikke mye å utsette. 8)
Det som påpekes er også stort sett små ting som man kan løse selv vha Biltema og andre biltilbehørbutikker, eks sterkere vindusspylermotor, seter med sidestøtte ol.
Det er ikke bra for våre prisforhandlinger med leverandøren- Vi får håpe Tesla husker på at de må konkurrere på andre vilkår i resten av Europa og at vi slipper å betale pålegget som det er naturlig å ta for en leverandør med denne muligheten (i Norge)
Når det er sagt virker det som om Tesla har spart litt penger i interiøret: bakbenken virker spinkel og mangler justerbare nakkestøtter, det er lite oppbevaringsplass, eks sidelommer, midtkonsoll. Noen mener dashbordet virker litt løs. Forsetene er omdiskuterte. En del av disse funn har jeg lest/hørt fra flere- også journalister. I sum blir det litt ... 8)
:o

Blip

Hva med egenskaper på glatte veier? Anti-skrens/ESP er vel et must, spesielt med trekk på bakhjulene.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

laumb

Antiskrensen/ESP'n har jeg personlig erfaring fra, som mange andre her. Den er en drøm!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Celter

Enig. Jeg prøvekjørte bilen på lørdag med snødekte veier overalt hvor jeg kjørte. Antispinn/ antiskrens fungerte optimalt. Det var lettere å komme seg frem enn med min forhjulssrevne Audi A6.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

paracord

Synes denne motorjournalisten ga en god og nøytral omtale av Model S : http://youtu.be/1kCG-WqpVnI

Oreo

Nakkestøttene bak glemte jeg å nevne, er jo litt "pinglete"/farlige, ved at de ikke kan justeres.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Muffinman

IKKE justerbare nakkestøtter bak? Seriøst? Det er jo potensielt livsfarlig om de er for korte...

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. februar 2013, klokken 20:52
IKKE justerbare nakkestøtter bak? Seriøst? Det er jo potensielt livsfarlig om de er for korte...

Det er ikke så mye plass mellom hodestøttene bak og taket- jeg tror de som er høye blir "fanget" av taket :o ved påkjørsler bakfra. Jeg satt sammen med flere høye bak- de fleste hadde nær "takkontakt"

cs erlend

Sitat fra: Havebigfun på fredag 01. februar 2013, klokken 21:06
Sitat fra: Muffinman på fredag 01. februar 2013, klokken 20:52
IKKE justerbare nakkestøtter bak? Seriøst? Det er jo potensielt livsfarlig om de er for korte...

Det er ikke så mye plass mellom hodestøttene bak og taket- jeg tror de som er høye blir "fanget" av taket :o ved påkjørsler bakfra. Jeg satt sammen med flere høye bak- de fleste hadde nær "takkontakt"

Kan bekrefte dette. Med mine 184 cm vil bakhode trekke bakre bjelke i taket før det treffer de lave integrerte nakkestøttene dersom en blir påkjørt bakfra. Virket ikke helt gunstig sett utifra et skadepotensiale.......
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA