Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sommerdekk til Tang?

Startet av Svk, onsdag 17. april 2024, klokken 20:20

« forrige - neste »

Svk

Må sikkert ha nye dekk til neste sommer.
Ser ut som det er de som ble levert med fra fabrikken som står på.Conti 6

Har dere byttet dekk?

Jeg er kanskje ikke så sporty som conti dekka som står på,ser for meg noe som er mer SUV.

Noen med erfaringer?

Svk

sjokomelk

Ser ikke ut til at det er så mange andre BYD-eiere her inne enn deg, dessverre. Med fare for å generalisere, så kan det for meg se ut som om den typiske BYD-eieren er en som ikke bryr seg så veldig om selve bilen. Det går overraskende mange Tang og Han rundt meg i Haugesundsområdet, men de fleste har kjøpt bilen fordi de "alltid" har handlet bil/ny Opel hos Åkra Bil, og det eneste elektriske de kan tilby som ikke er en Peugeot 208 er BYD.

Er det PremiumContact 6 som står der i dag? Det er jo ikke så veldig "sporty" etter min mening, men er et veldig godt hverdagsalternativ.
SportContact 6 er litt mer sporty av seg.

Hvilken dimensjon jakter du på? 255/50-20 ? Det er kanskje ikke så mange alternativer der ute? Har litt av samme problemet på Model X hvor jeg kun har 2-3 alternativer hvis jeg ikke skal ha noe "billig skvip".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Svk

265/40-22
Sportcontact 5. har 3-4mm igjen.så må ha nye til våren

peby

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 fikk jo god omtale hos Motor, holder seg også et lite knepp under 4000,- per dekk hos min lokale forhandler.

I såpass voldsomme dimensjoner blir det vel helst sportsligere dekk som tilbys ser det ut til, Michelin Pilot Sport, Pirelli P-Zero, m.fl.
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

Svk

Finner helst dyre dekk til 4-5000kr nokian,conti,michelin eller så er det jalla til 1500-2000 dekket.

Kunne tenkt meg noe midt på tre til 2500 dekket. Kumho,vredestein,marshal el

peby

Tvilsom side, men den hadde en del forskjellige å velge mellom som man kan høre om pris etter hos en lokal dekkforhandler:
https://www.dekk365.no/finn-produkt/dekk?Width=265&Profile=40&Diameter=22&Season=1&OrderBy=wetgrip_asc

Hankook Ventus er vel montert på noen Hyundai-modeller fra fabrikk, og muligens noen Model Y?
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

edyrli

Jeg har ikke slitt ut mine enda så ingen erfaring med noe annet på denne bilen. Thansen har continental Sportcontact 7 for 3899.
Ellers tror jeg Falken FK510 kan være greie midt på treet dekk til 2887. De er produsert i Japan mener jeg.
https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/Falken/AZENIS-FK510/265-40-R22-106Y-XL-SUV--BLK/R-412820

https://www.norgesdekk.no/aktuelt/falken-azenis-fk510-testvinner-i-adac-sin-sommerdekktest-
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

Svk

Hvor langt er din gått? Min har passert 90.
Conti dekka virker gode ut.er de fabrikkmonterte som står på min.er prod i 21.samme som bil.
Om jeg ikke vurderte å selge bilen,så hadde jeg kanskje strekt meg til conti.mulig de er verd merprisen

edyrli

Min er bare gått 32000 så holder en stund til enda. Ser noen har hatt problemer med skjev slitasje. Men ser ikke noe særlig av det på min.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

Svk

Mine er litt slitt i ytterkant. Er vel ikke uvanlig med tanke på dekkbredden og bilens bredde.hjula står jo også langt ute.

Kunne tenkt meg noe som er støysvakt,sitter godt på veien.bruker lite drivstoff.men også litt offroad light egenskaper.

Sikkert vanskelig å få pose og sekk,hvertfall om en skal være litt kjip med tanke på pris også.

Lurer på hva jeg kan få en felgpakke for i 20 tomms

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA