Tesla S batteri

Startet av Roy Aasen, tirsdag 23. juli 2024, klokken 08:08

« forrige - neste »

Roy Aasen

Jåttå...kjøp halvgammel elbil å bli kvitt pengene....
Vet ikke helt om dette er en gammel sak.
Byttebatteri havarerte etter 40000km.

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/sjokkbeskjed-fra-tesla-det-er-helt-morkt/16723317/

ToWalkOrDrive

Wow. Bjørn Horgen er en svært sindig og behersket mann. Jeg tør ikke tenke på hva jeg kunne funnet på å gjort om Tesla hadde stjålet 100.000 kroner fra meg. Det hadde i hvert fall kostet dem langt mer enn 100.000.
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Hm, tror jeg ville gått hardt ut mot Tesla siden de helt klart har gått ut over det de har lov til, revet opp gulvet m.m. Ellers er det jo helt klart at problemet er ett refurbished batteri som det ikke har blitt gjort en ordentlig jobb med å isolere / tette. Dette er drøyt av Tesla.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Det er som ex BroomBenny sier det i nyheten:

«Risikosport
– Det er risikosport å kjøpe en gammel Tesla Model S, sier bilteknisk konsulent Christensen i NAF»

YSG

Skjønner ikke hvordan de ikke forstår omdømmeskaden de pådrar seg over saker som dette. Å spandere et nytt batteri hadde vært gratis i sammenligning.

Rosstopher

Sitat fra: YSG på søndag 28. juli 2024, klokken 22:13Skjønner ikke hvordan de ikke forstår omdømmeskaden de pådrar seg over saker som dette. Å spandere et nytt batteri hadde vært gratis i sammenligning.

Det samme har jeg tenkt, men mens Tesla oppfører seg sånn setter de salgsrekord etter salgsrekord, og det har aldri eksistert en mer populær bil i Norge, så jeg vet ikke hvor mye det egentlig har å si.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Ingeniøren

Trump er og populær har jeg hørt  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Rosstopher på mandag 29. juli 2024, klokken 07:38
Sitat fra: YSG på søndag 28. juli 2024, klokken 22:13Skjønner ikke hvordan de ikke forstår omdømmeskaden de pådrar seg over saker som dette. Å spandere et nytt batteri hadde vært gratis i sammenligning.

Det samme har jeg tenkt, men mens Tesla oppfører seg sånn setter de salgsrekord etter salgsrekord, og det har aldri eksistert en mer populær bil i Norge, så jeg vet ikke hvor mye det egentlig har å si.

Det er fordi folk vil ha mest mulig mens de vokter lommeboka si, at hvit TMY ligger i salgstoppen.
+at det må vel sies at folk flest har liten interesse for bil, og ikke leser alle artiklene om folk som blir saksøkt av Tesla når de vinner over Tesla i forbrukerklagesaker, eller de ufattelig tåpelige uttalelsene fra Tesla når batterier får vannskader etter en re-sealing av batteripakka.

Folk med vettet i behold holder seg unna alt fra Tesla, både gammelt pga risikosport, og nytt pga inflasjon av hvite teslaer på veiene. Skal man tippe halvert verdi av en TMY om to år ved kjøp i dag?
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

Trekkoppbil

"For biler produsert mellom 2011 og 2015 måtte 13 prosent bytte batteripakke,"
Jeg lurer på hva statistikken er for biler som er gått i Norge.

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Trekkoppbil på torsdag 01. august 2024, klokken 18:30"For biler produsert mellom 2011 og 2015 måtte 13 prosent bytte batteripakke,"
Jeg lurer på hva statistikken er for biler som er gått i Norge.

Kommer an på hvem du spør.
Spør du Nissan så sier dem at alle batterier på Nissan varer lenger enn bilen, og at ved 20 % restkapasitet så er alt fortsatt i skjønneste orden siden bilen starter og går.
Spør du en elbilfanatiker så blir batteriene bedre og bedre dag for dag, mnd for mnd og år for år.
Spør du en Tesla-eier som har kjørt 250k km på ett batteri så får du vite at alle Teslaer går minst 978k km før defekt batteri.
Spør du en mekaniker så har de sikret jobb til de går av med pensjon.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

filtvet

Jobb resten av livet for bilmekanikere som vil leve av smøring, skifte av hjullagre og lenkearmer for tesla.

Electric cars in Norway

Sitat fra: filtvet på tirsdag 20. august 2024, klokken 08:40Jobb resten av livet for bilmekanikere som vil leve av smøring, skifte av hjullagre og lenkearmer for tesla.
filtvet :+1: det var helgens beste så lang. Herlig kommentarer som burde vært hogget i stein tavle aka han....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA