Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av buddy på zaptec

Startet av Cresta, fredag 19. juli 2024, klokken 23:52

« forrige - neste »

Cresta

Hei
Mitt første innlegg her.
Går det an å lade 2009 buddy kewet på zaptec lader i et felles garasjeanlegg? Zaptec kobler bare ut etter 3-4 sekunder og lyser rødt.
Bruker schuko overgang. Noen som har en løsning på problemet???

TB

En schuko overgang krever minimum 10A tildelt. Er anlegget høyt belastet kan det være begrenset tilgang på strøm.

Teste med en bil som har Type 2 kontakt, se hvor mye strøm som tildeles?

Samtidig testes adgangskontroll til anlegget.

Prøv med en annen kjent last koblet til schuko overgangen, for å sikre overgangen faktisk fungerer?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Cresta

Har testet overgangen på en annen lader og ja den virker.
Får en hårføner til å gå med overgangen i zaptec laderen  :P
Kan ikke akkurat si jeg er imponert over at en så dyr lader ikke klarer å lade en liten mc bil :(

ruslebiff

Sitat fra: Cresta på lørdag 20. juli 2024, klokken 22:10Har testet overgangen på en annen lader og ja den virker.
Får en hårføner til å gå med overgangen i zaptec laderen  :P
Kan ikke akkurat si jeg er imponert over at en så dyr lader ikke klarer å lade en liten mc bil :(

Du må antagelig kontakte zaptec og få de til å gjøre noen justeringer i laderen. Vi hadde det problemet i borettslaget her, fordi buddyen trekker veldig høy strøm på en suboptimal måte (husker ikke helt detaljene - er noen år siden.

Cresta

Har ringt zaptec og spurte hva jeg skal gjøre. De prøvde å skru ned ladehastighet. Dette hjalp ingenting.
De mistenkte også at det var noe galt med schuko overgangen. Denne har jeg testet på en annen lader og ingenting  galt med den. Så er ikke kommet noe nærmere en løsning. Gir meg ikke og ringer de igjen imorgen og håper de har flere ting de kan prøve på.Ringte også elektriker og ville han skulle montere vanlig stikkontakt ved siden av laderen. Fikk beskjed at det ikke var lov å lade fast fra stikk kontakt.

Cresta

Har nå funnet fremgangsmåten for å lade buddyen min på zaptec lader.
Kjøpte en Type 2 to domestic socket 16A Metron adapter.
Fungerer perfekt nå  :+1:  ;)

Maikenskr

Jeg har samme problem med Zaptec. Kan jeg spørre hvor du fikk kjøpt adapteret? Evt om du har link hvis det er fra en nettbutikk?

Maikenskr

Sitat fra: Cresta på søndag 06. oktober 2024, klokken 21:27Har nå funnet fremgangsmåten for å lade buddyen min på zaptec lader.
Kjøpte en Type 2 to domestic socket 16A Metron adapter.
Fungerer perfekt nå  :+1:  ;)

Jeg har samme problem med Zaptec. Kan jeg spørre hvor du fikk kjøpt adapteret? Evt om du har link hvis det er fra en nettbutikk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA