Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dieselvarmer i iOn

Startet av Martinsen, fredag 14. desember 2012, klokken 14:53

« forrige - neste »

Martinsen

Jeg kan ikke si annet enn at førsteinntrykket av varmeren er supert!
Det å sitte i en varm, og da mener jeg VARM elbil føles godt. Med sine 0,2-0,3 liters forbruk i timen føler jeg meg ikke akkurat som noen miljøværsting heller  ::) Jeg tror varm bil, isfrie vinduer og en varm sjåfør som IKKE tenker på ALT annet enn å kjøre er bedre for "miljøet" (og de rundt seg) enn en i to dunjakker, pelslue og selbuvotter! 8)
Snart kommer jeg lengre...
Peugeot iON, siden 20 august 2012

Mr.Zero

Kan vel lett få heteslag av prisen på denne monteringen... 8)
Selv har jeg gått til innkjøp av dunjakke beregnet for arktiske strøk, og BF står på ønskelista. Rattpels, og saueskinn i stolen. Nå har vi hatt streng kulde i lang tid, og batteribilen har holdt rundt 12 varme med innstillinger på trinn 2/3. Når jeg i tillegg får passere en stillestående kø i kollektivet, ja da øker tempen ytterligere i både kropp og vogn. :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomatchili

Miljömässigt så kan det mycket väl vara en fördel att göra värme direkt av flytande bränsle istället för att göra värme av el. I, i stort sett, alla länder utom Norge så är det nog garanterat det.  Möjligen kan kärnkraftsnationer (Frankrike/Japan(?)/Sverige)oxå ha vissa fördelar av värme från el: men om man räknar in att det nog förkortar batterietslivstid, och kanske gör att man istället tar fossilbilen vissa gånger för att inte riskera att själv, eller ens barn skall frysa, så tror jag att bräsnlevärmaren går i plus miljömässigt (globalt: De lokala föröroreningarna från en dieslvärmare verkar ju vara en del. Iallfall luktar det gammal dieslmerca om min nya V50 när dieselvärmaren går)

Bjornt

SitatNå har vi hatt streng kulde i lang tid, og batteribilen har holdt rundt 12 varme med innstillinger på trinn 2/3. Når jeg i tillegg får passere en stillestående kø i kollektivet, ja da øker tempen ytterligere i både kropp og vogn.
Enig igjen. Med en forvarming fra en Defa holder jeg lett en rundt 10-12 grader. Fryser jo ikke i det, med normale vinterklær. Ta av seg lua og skjerf kan man også gjøre. Tross alt er ikke disse bilene de vi sitter i timessvis på vei til hytta eller andre fjerntliggende destinasjoner, men elbiler . Sjelden mer en 30 min i bilen av gangen, som oftest mindre, småkjøring. Ikke vits å bruke en "formue" på oppvarming på det en må kalle en kortdistanse bil.
Dette er en måte å se det.   
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Mr.Zero

Jepp, det er slik også jeg tenker og opplever elbil-livet. Som et transportmiddel som jeg kjører maks 45 km i ett strekk i det daglige. Og da funker Defa'n og dunjakka upåklagelig. Nå står vogna i garasje noe som også bidrar bra. Til uka blir det skistativ og da skal den jammen få transportert meg t/r lysløypa også..!  :D. Har forresten også investert i Norges dyreste skvettlapper fra Motorforum (snaue 1.600,-) - dog til rabattert pris.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Martinsen

Vel, jeg er uansett fornøyd selv om det er DYRT!
De daglige turene til og fra jobb er MYE bedre nå som det er fin temperatur i bilen ;-)
T/R Oslo fungerer dårlig med varme på i det hele tatt, så da blir det fort 3-4 grader i bilen selv om den er varmet med DEFA fra 6-7 og står i garasje.
Men dyrt er det helt klart.
PS! Jeg ankom Drammen med -1 grad i bilen når jeg skulle montere varmeren :-)
PPS! Jeg vet ikke hvor mane elbiler jeg ser med is på sidevinduene, dugg på ruta samt dunjakke, Lie og skjerf. Er dette kos?
PPPS! Tror bilen blir lettsolgt på Finn.no når jeg får råd til Tesla ;-)
Snart kommer jeg lengre...
Peugeot iON, siden 20 august 2012

Mr.Zero

Unner deg varmen! :) Alt dreier seg om prioriteringer. I mitt hode skal en elbil både se litt snodig ut samt være litt kald om vinteren. Men jeg har unnet meg Defa'n, så får jeg heller sitte der med dun, lue, og pels rundt ratt og stump.  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

asband

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 15. desember 2012, klokken 22:44
...Til uka blir det skistativ og da skal den jammen få transportert meg t/r lysløypa også..!  :D.

Hvilket skistativ har du kjøpt/bestilt?
Bil: Mitsubishi i-Miev 2012-modell

Mr.Zero

Mekonomen har 500,- i "innbytterabatt" av gammelt stativ om dagen - ved kjøp av nytt Thulestativ. Nå fant ikke meko-duden dette i listene til Thule i dag, så han sendte mail til fabrikken. Tenkte å gå for alu-stengene. Så bilde av det på en trilling her på forumet en plass. Det originale er jo svindyrt - og ikke særlig vakkert.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

bruisepristine

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 15. desember 2012, klokken 22:44
Jepp, det er slik også jeg tenker og opplever elbil-livet. Som et transportmiddel som jeg kjører maks 45 km i ett strekk i det daglige. Og da funker Defa'n og dunjakka upåklagelig. Nå står vogna i garasje noe som også bidrar bra. Til uka blir det skistativ og da skal den jammen få transportert meg t/r lysløypa også..!  :D. Har forresten også investert i Norges dyreste skvettlapper fra Motorforum (snaue 1.600,-) - dog til rabattert pris.

Hvilke Motorforum var dette? kr 1.600 inkl mva ferdig montert?
i-MiEV 2013
MG4 2023

Mr.Zero

1580,- er veil. Motorforum-pris. Det er prisen på kun skvettlappene. Mine ligger nå til tørk etter lakkering i bilens farge. Monteringen virker rimelig grei.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

PK

Må si eg støtter dieselvarmer i Elbil
Faktisk bør en unngå bruk av dunjakker i bilen, (uansett hvilken, bendin, diesel Elbil), pga sikkerheten... En dunjakke reduserer bilbelte sin virkning. Bilbelte bør være så nært kroppen som mulig...
Så om du har rekkevidde angst og trenger sommerrekkevidden på vinterstid, og du trenger varme, så er dieselvarmer (eller annen brenner) løsningen :-)

Sikkerhet først og fremst :-)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Erik Evensen

Hvis man er litt "handy" er det fult mulig å få en dieselvarmer i el-bil for under 6000,-
For bilder og info. www.bluemarlin.no
Eller ring meg på 41768757

Erik

kristoffer.anke

Hvilken dieselvarmer er det du har montert? Venter min ion i slutten av måneden og hater å fryse :p

SUNPWRD

Jeg er lykkelig bruker av min 3.3 kW dieselvarmer. Fører regnskap på forbruk og kjørte km. Ligger på ca 9 gram co2 pr km høst og vår, men nå som det har vært mer enn -12 flere dager på rad er jeg nok på ca 12... En liten pris å betale for miljøet, i forhold til min gamle BMW jeg hadde før...  8)
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA