Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Garanti ved konkurs?

Startet av erlendwiborg, mandag 11. mars 2013, klokken 09:46

« forrige - neste »

erlendwiborg

Jobber med å få aksept i hjemmet for å bestille TMS :) Fikk et spørsmål jeg ikke kunne svare på som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Hvis Tesla går konkurs om f.eks. 2 år. Hva skjer med garantien på bilen da? Tenk om f.eks. batteriet sier takk for seg om 3 år eller andre større feil som gjør bilen ubrukelig. Har Tesla forsikret garantien sånn at vi er sikret ved konkurs?

laumb

Da blir det lua i mellom henda, på med tøflene og halen mellom beina med skjegget fullt av postkontor...

Men, sannsynligheten for at om de skulle være på randen av konkurs skulle bli kjøpt av en en større bilprodusent vil jeg mene er meget realistisk. Om de så ikke ønsker å videreføre MS eller MX, men flytte patenter over i sitt eget sortiment, så vil de mest sannsynlig supportere de eksistererende bilene i mange år. Dette da det vil generere potensielle kunder i framtiden.

Cirion

Er vel egentlig bare å ta en titt på 80 tallets variant av en nyskapende bil.

DeLorean mest kjent fra Back to the future filmene var en fantastisk bil for sin tid.
Tviler på at Elon blir tatt for narko smuglin slik John Delorean ble...
Men igjen alt ble solgt etter konkursen og den dag i dag bygges fortsatt biler av resterende reservedeler.

http://delorean.com/
http://no.wikipedia.org/wiki/DeLorean_DMC-12

Skulle Tesla gå dukken før jeg får bilen, men etter at jeg har betalt reste, så er det som Laumb sier... Men får jeg bilen først, så er det nok mest sannsynlig at noen andre overtar produksjonen eller tar seg av service osv...

Siden batteripakkene bruker hyllevare 18650 celler så skal det alltids gå å bytte de ut. Men slik jeg ser på disse cellene så skal de være gode for mellom 2000 - 5000 ladesykluser. Ved 1000 ladesykluser er det nok til teoretisk 500 000km normal kjøring, mindre ved sportslig kjøring. Uansett langt nok form meg om de skulle gå dukken. Elmotorens kulelager som er det som ryker først, skal holde 1 000 000 miles.... Burde også være nok.

Med andre ord, trist om Tesla skulle gå konk, men jeg er fornøyd bare jeg får bilen. Det ruller allerede nok biler på veien til at det vil være et marked å reparere dem. På en annen side, ser jeg ikke noen grunn til at de skal gå dukken med det første.

Da må det være noe stort som skjer, f.eks batteriene eksploderer og dreper alle i kabinen eller lignende...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Lanber

DeLoran var ikke banebrytende på annet enn design

edyrli

Sitat fra: Lanber på mandag 11. mars 2013, klokken 12:39
DeLoran var ikke banebrytende på annet enn design
Og karosseri i rustfritt stål..
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Cirion

Sitat fra: edyrli på mandag 11. mars 2013, klokken 12:54
Sitat fra: Lanber på mandag 11. mars 2013, klokken 12:39
DeLoran var ikke banebrytende på annet enn design
Og karosseri i rustfritt stål..
Var det ikke syrefast? Ruster aldri...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Muffinman

Delorean var vel heller ikke banebrytende på kvalitet, for å si det mildt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA