Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svake spyledyser?

Startet av sjossang, torsdag 13. desember 2012, klokken 08:46

« forrige - neste »

Nord

Svært lite imponert over spylerne på Leafen.
Jeg fikk låne en Micra mens min var på verksted, og her var det gode spylere som man kan forvente på bil laget i 2012.
Synes godt de kan utvikle dette til Leaf, og tilby å montere dette kostnadsfritt, om enn ikke til en svært billig penge. Dagens spylere når knapt over viskerbladet når det er i bunn.

For ordens skyld, benytter jeg spylervæske til -21 grader.

blackleaf1

Har samme problem på min, som er to uker gammel. På konebilen, Juke, er det tre stråler på førersiden og to på passasjersiden. De spruter skikkelig godt, slike burde det vært på Leaf'n!
Atle
Lindås

gbzdoc

Kan nevne at min egen bil som er over ett år gammel har spylere som fungerer helt ypperlig. Brei dusj, likt på begge sider, funker selv i -15.

MEN mens bilen var på verksted for "forvarming=dau bil" syndromet så lånte jeg en som var flunka ny. Og den var sånn som dere beskriver. Spyleren på pasasjersiden fungerte fint, mens den på førersiden så vidt klarte å spyle over vindusviskeren. Prøvde å justere på den, men innså at den måtte være defekt.

I tillegg var selve viskerbladet på førersiden også defekt. Der var det deformasjoner i gummien. Virket som det var skadet av høy temperatur eller noe...

Bilen hadde rullet 30km da jeg fikk den.

Hvis det er sånne dyser dere sliter med så skal de DEFINITIVT ikke være sånn, og bør byttes asap. Jeg følte selv at det var trafikkfarlig.

blackleaf1

Skal hamin på verksted til mandag, får seade gjør da :P
Atle
Lindås

blackleaf1

Ingen merkbar forskjell :-(. Skal sjekke med dysene på Juken i helgen om de passer. I så fall skal Nissan skaffe meg dem! :P
Atle
Lindås

Rio

Problemet er ikke det samme som med fjernlysene?

Rett og slett at spenningsfallet er så stort at pumpen går sakte?

Noen som kan måle både batterispenning og spenningen på pumpen mens den pumper?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Hamar

Kan lav spenning eller spenningsfallet også være årsaken til problemene med vindusheisene?
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

cra

Jeg var inne med min på mandag, og skal inn igjen i morgen for å få byttet dysene på garanti. Det var aldri noe spørsmål; mekaniker kikket på om det var mulig å justere dem (hvilket det ikke var), og nye ble bestilt og time satt opp umiddelbart. Da hadde mine blitt så dårlige at den høyre ikke rekker opp til vindusviskeren i det heletatt, og den på førersida treffer bare såvidt litt nederst på vinduet.

Selger hadde hørt om at enkelte hadde hatt defekte dyser, men min var den første med slike her i Ålesund som han hadde hørt om, i alle fall. Det var i alle fall betryggende at han hadde hørt om det, og det blir fikset med en gang. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

dissern

Jeg har hatt en svak stråle fra dysen på venstre side mens stråle på høyre side har vært helt fin. Jeg var innom verkstedet for garantireperasjon (for dette, fjernlys og knirk) og verkstedet var enig i at slik skal det ikke være og har bestilt ny spyledyse fra Japan. Dette var hos Autocenteret i Åsane.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Balrog

En til på elendige spylerdyser. Spylerdyse foran fører spruter 15 cm opp på ruta som blir like rein som utslippene fra et kinesisk kullkraftverk.

Jeg antar at Nissan er i verdensklasse på rask kvalitetskontroll på denne funksjonen.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Balrog

+1 for demobilen(!) på BNH på Rud...
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

gbzdoc

Ha! Det er sikkert den jeg lånte mens min var på verksted. Ga de beskjed...

Grå bil?

cra

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 05. mars 2013, klokken 11:05
Ha! Det er sikkert den jeg lånte mens min var på verksted. Ga de beskjed...
Grå bil?

Alle biler er grå på denne tida av året, gbzdoc. ;)

Jeg har forøvrig fått mine skiftet på garantien nå, men de nye er ikke særlig mer imponerende enn de bilen kom med da den var ny. Jeg går egentlig bare å venter på at også de skal svikte.

Det jeg imidlertid har lagt merke til er at det kan se ut til at strålen treffer "overhenget"  av panseret, slik at strålen ikke går uhindret til vinduet, men brytes/reflekteres. Jeg har så langt bare observert fra førerplass, men nå som været er noenlunde greit er det kanskje på tide å ta en nærmere titt (iført dykkermaske og regnfrakk) på saken.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Strålen er igjen på et nivå som ikke er akseptabelt. :( Jeg får ikke nok væske på ruta til å gjøre den ren, så den bare gnir skitten utover øverste del. Det blir en ny runde med forhandler ved første høve.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Tilsvarende problem på vår bil, men bare når man kjører over 50-60km/t

Jeg har reklamert to ganger, første gangen lanserte de teorien om at spylervesken jeg brukte var problemen (spylerene var like dårlige når jeg fikk bilen), andre gangen overså de bare punktet.
Men han jeg snakket med når jeg hentet bilen innrømte at spylerene var dårlige (i forhold til andre biler) og sa det var lite å justere.

Jeg tror problemet enten er dysene eller pumpen -og tipper at 2013-modellen er forbedret på dette punktet...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA