Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladenettverk i Nord Norge

Startet av Radiobil1, fredag 26. juli 2024, klokken 17:28

« forrige - neste »

Radiobil1

Åssen er utbygging av hurtigladere i Nord Norge om dagen?
Begynner det å bli ok?

Klarer man feks å kjøre fra Bodø til Nordkapp med en eGolf 190 på vinterstid, evt rundt i Lofoten?

RJK

Er bare å ta en titt på www.chargefinder.com, og sette de kriteriene som du er opptatt av, så ser du greit hvordan det er.

PS! Dess nærmere du kommer, dess flere resultater kommer opp. Men en viss oversikt får du uansett!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Radiobil1

Det var mye mer ladere enn det jeg fryktet. Kanskje det blir en elbil som bil 3, som blir stasjonert i Nordland. Hadde egentlig planlsgt med bensinbil, men kanskje det blir en revurdering.

RJK

Hvor ofte er du i Nordland?

En elbil bruker alltids litt strøm, ihvertfall om den er online. Da må man vite at man får plugget inn og plugget fra med (u)jevne mellomrom, siden det ikke anbefales å ha ladekabel stående i permanent i tilfelle lyn.

Har du mulighet til å fjernstyre strømmen, på samme måte som man kan fjernstyre varmeovner på hytta, så er det kanskje godt nok.

Hvis ikke, ha en icebil stående som tåler å stå lenge, kanskje til og med med 12V koblet fra. Altså snakker vi gjerne en eldre icebil.

Er du der minst en gang i måneden, så er det neppe noe problem å snakke om, så lenge den får stå tørt, så bremsene ikke ruster fast!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på lørdag 27. juli 2024, klokken 22:48Hvis ikke, ha en icebil stående som tåler å stå lenge, kanskje til og med med 12V koblet fra. Altså snakker vi gjerne en eldre icebil.

Man kan jo like godt ha en elbil med 12V batteri koblet fra. Da trekker ikke den strøm heller.

Personlig ville jeg hatt den stående med ladekabel i og tatt mine sjanser med lynet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA