Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeluke nekter å lukke seg

Startet av Olav4x4, lørdag 15. juni 2024, klokken 16:48

« forrige - neste »

Olav4x4

Vaska bilen i dag og ladeluka hoppa som vanlig opp når jeg spylte. Men nå vil den ikke lukke seg, det virker som bilen tror laderen er i hele tiden og ikke vil lukke luka.lukker jeg den via app eller skjerm spretter den opp igjen.

Noen andre som har opplevd dette og har en quick fix?

Bilen er TM3H Dual motor, men det er vel samme systemet som tidligere.
TM3 LR 19-21
Opel Corsa E 21-23
Think City 24 -
TM3HLLR 23 -

førategangtesla

Det er ikke magneten under luka som har ramlet av? Hvis den ligger på bakken så er det bare å lime den på igjen, eventuelt reklamere på det.

Forøvrig så bruker jeg alltid bilvaskemodus for å slippe at luka åpner seg  :laugh:

Handyman

Tror ikke det er magnet, men bare et metallstykke. Tror ikke den påvirker funksjonen utover at man ikke lenger kan trykke på luka for å åpne den.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RJK

Er det ikke mulig å sette bilen i "vaskemodus" for å unngå at bakluka og ladeluka åpner seg? Ikke at det hjelper trådstarter når det nå allerede har skjedd, men nå som bilene har fått dette, hvorfor brukes det i tilfellet ikke?

Og spesielt når det har skjedd før, da vet man jo at det er stor fare for at det skjer igjen, og der det går strøm, vil man være veldig forsiktig med vann. Og spesielt vann under høyt trykk!

Det jeg mistenker at har skjedd, og håper virkelig for trådstarter at jeg tar feil her, så har det skjedd. Vann har kommet inn der det ikke skal, og kanskje kortsluttet en motor eller noe annet som nå hindrer ladeluka i å lukke seg.

Tror dessverre at vedkommende må melde dette i appen, og håpe at Tesla tar det på goodwill, eller at det er en relativt liten kostnad. Men uansett sure penger.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA