Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BAW PONY (ACE = Norsk navn )

Startet av ElMarkus, lørdag 15. juni 2024, klokken 22:25

« forrige - neste »

ElMarkus

Denne har nok gått under radar her på Elbilforumet. Eller tar jeg feil?

Finnes å kjøpe i Norge og Europa som 4 hjulig motorsykkel (L7e) med 2 seter.

acecar.no

Mai -24 ca 100 solgte i Norge.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ElMarkus

#2
Går fint å lade på Supercharger (AC-lading dokk)   :+1:


Men det tar laaaang tid. Detta var kun en test hvis det overhode gikk å lade.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Det naturlige er jo å lade hjemme over natten.

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Tok meg en tur i går også. Klarte av turen på 140 km uten å lade. Da holdt den fint trafikk rytmen med andre bilene. Rundt 60-90 km/h. Men dette er jo på sommeren. Vinteren blir det nok klart verre å ta samme vei. Tenker maks 100-120 km.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

RJK

#5
Ser da veldig ut som du lader med AC, ikke CCS. Så da får du ikke ladet på SuC - superlader. Bildet viser jo at du er koblet til en hurtiglader (ikke lynlader eller superlader), men med AC.

Ikke alle steder har AC i kombinasjon med hurtig/lynlader, og garantert ikke Tesla SuC-stasjoner eller Ionity.

Dog, finnes jo selvsagt noen steder der Ionity og Tesla SuC er plassert ut, slike komboladere fra andre operatører, ihvertfall frem til de oppdaterer til lynladere.

Når slike hurtigladere oppgraderes, gjerne byttes ut med f.eks. kempower-stolper, så forsvinner fort AC-lading som en mulighet.

Beklager om dette høres ut som kverulering, men en viss begrepsforståelse er det greit at man knytter til seg, OG benytter seg av, slik at ikke mindre kyndige brukere lar seg villede.

Dog, hadde vært knall om slike fikk støtte for CCS og faktisk kunne ladet på SuperCharger.  8) Jeg måtte faktisk se litt nøyere før jeg så feilen, og ble litt skuffet! Dog, ikke overrasket...

PS! Fint om man parkerer litt på siden, slik at man kan lade og samtidig gi plass om det kommer noen som trenger CCS eller ChaDeMo-ladepluggen, for de kan lade samtidig om ledningen når frem til ladeluka. AC-laderen har jo gjerne noen meter å ta av...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Jeg ser de annonserer at de får utsalg i Kristiansand snart, da skal jeg definitivt teste en for å se hvordan den kommer ut sammenlignet med Twizyen.

Denne kan jo bli veldig interessant som Twizy alternativ for mange som pendler der det er høye bompengekostnader.
Twizyen føles egentlig ganske trygg å kjøre, men er veldig lite praktisk mht bagasje/varme/vintervær.

Her jeg bor midt mellom Kristiansand og Lillesand skal bompengeringen utvides kraftig nå i år og det begynner allerede å bli en del mopedbiler i trafikken nå.
Men mopedbil er en utfordring/fare i trafikken mht 45km begrensningen. En slik "motorsykkelbil" er antagelig en mye bedre løsning.
Har denne ACE modellen noen form for sikkerhetsbur og har den airbag slik som Twizyen?

Mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

tolapet

Hei

Har prøvekjørt en BAW PONY, (ACE), på Os, utenfor Bergen. Iflg selger er det både Kollisjonspute, kun for fører, og ABS-bremser.
Den gir, iallefall etter mitt synspunkt, mye mer "bilfølelse" enn en TWIZY.
Den har bakhjulsdrift, etter mitt syn fordel på vinterføre.
Prisen er høy, men ikke avskrekkende. Eneste grunn til at jeg ikke eier en sånn er at jeg synes batterikapasiteten er for liten, ca 13 kWh. Det er en såpass grei liten bil, at den vil bli mye brukt, og på småkjøring tappes batteriet fort, opplevde det med 2015 modell E-UP

Der er en annen liten "Kineser", Zhidou, med 27kWh batteri, men den er dyr, ca 225 000,-kr

Mvh
tolapet

ElMarkus

#8
Helt riktig ladet på AC.

Ja, Airbag kun på førerside. Har hatt den nå et par uker å må si jeg er fornøyd. Er ikke noen sinke i trafikken da den lett holder tempoet rundt 90-100km/h med S-mode.

Har varmepumpe som får opp varmen hurtig i kupeen. Dokk varmer ikke varmepumpa opp batteripakka på vinterstid. Så avansert er den ikke.

Manuell AC er også effektiv ved varme solige dager.

Mangler litt å strekke ut beina. Går fint med venstrebein når du kjører. Men høyre bein har litt rar vinkel mot akselerasjons pedal. Den har jo ikke cruise kontroll.

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

#10
Forbruket motsvarer batteri pakka. Har pendlet rundt 5-6kWh/100km hvilket jeg synes er utrolig lavt. Men så veier jo ikke bilen mye da.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Tilbehør jeg lagt til....

BAW bokstaver i krom plast

Vindavviser

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Finner AC lading på mange shopping senter. Men som sagt. Denne motorsykkel bil er laget for korte avstand der du primært lader hjemme på natta. 6-8 timer å lade fullt opp.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Korte avstand, reise på arbeid. Ja da bruker jeg denne med glede. Der jeg bor er det sky høy bompenger for å komme over ei bru med vanlig bil eller elbil til fastlandet. Denne går gratis. 👍🏻
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA