Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Strømtrekk ved 10A og 16A

Startet av Lynet, tirsdag 11. desember 2012, klokken 22:38

« forrige - neste »

Lynet

Med bilens originale ladekabel vil maksimalt strømtrekk være 10A også når varmeelemtet er innkoblet, det vil si at ladestrømmen reduseres til 7A.
I 16A "power charge" modus er ladestrømmen 12A og varmeelemtet legger seg oppå ladestrømmen og blir dermed 15A.

Måten jeg har funnet ut dette på er at jeg har vært med Sintef og logget lading på mine biler. Det var heftig utstyr som produserte utrolig mengde data.....

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Dette er nok styrt av software, og da rimer det også bedre med 16A.
Skal legge ut noen bilder senere.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mohpet

Sitat fra: Lynet på tirsdag 11. desember 2012, klokken 22:38
Med bilens originale ladekabel vil maksimalt strømtrekk være 10A også når varmeelemtet er innkoblet, det vil si at ladestrømmen reduseres til 7A.
I 16A "power charge" modus er ladestrømmen 12A og varmeelemtet legger seg oppå ladestrømmen og blir dermed 15A.

Måten jeg har funnet ut dette på er at jeg har vært med Sintef og logget lading på mine biler. Det var heftig utstyr som produserte utrolig mengde data.....
Varmeelement mens man lader? Blir ikke alt deaktivert under lading? Er det mulig å sette på tenningen og slå på varmen mens bilen lader? Har aldri forsøkt dette, men har tatt det for gitt at alt var deaktivert, som på min tidligere Kewet.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Der kan  man se hvor forutintatt man kan bli. Jeg tenkte på vannvarmeren til kupeen fordi jeg nettopp hadde lest om det. Sletter posten det jeg sådde tvil. Sorry.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Mhp

Hei

Min lader har begynt å oppføre seg litt rart, den trekker nå 12A uansett om jeg har trykket på power knappen eller ikke..

Er det noe kan gjøre for å få den til å gå tilbake til 10A på et vis under normal lading?

Har prøvd i forskjellige strømkontakter og kjørt flere turer..
SKI:
- Think 2010 Zebra - Gen 1
- Think 2010 Lithium - Gen2

Go-carter

Den gangen x-samboern hadde en av prototype-Thinkene, så hang ladekladden seg opp en liten periode. Da ladet den kun på 12A. Kanskje høre med R&S, evt teste med en annen kabel?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA