Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Geländewagen EQ

Startet av THE, tirsdag 14. mai 2024, klokken 09:17

« forrige - neste »

THE

Dette ser jo ganske bra ut i elektrisk versjon. Selv om rekkevidden kunne vært bedre og egenvekt på mer en 3000 kg  kanskje ikke er så mye å skryte av. Jeg tror uansett det vil bli en del å se av denne både på og utenfor norske veier.

https://www.dn.no/video/m/aOzyTQDo/bil-med-embret-kommer-til-a-bli-en-in-bil-i-enkelte-miljoer?play=1
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

turfsurf

G uten hengerfeste, det går vel ikke hjem.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

THE

G-klasse uten mulighet for å trekke tilhenger! Det er jo akkurat dette som faktisk kan forsvare petrol heads sin betegnelse av elbiler som lekebiler. Jeg så bare i konfiguratoren til Mercedes at det stod "ikke fastsatt" på tilhengervekt, og antok da at de ikke er sikre på hva tilhengervekta skal bli. (Regnet jo med at det ble minst 2000 kg, og helst 3500 kg som på fossilutgavene av G-klasse).

Jeg har nå sett på at par andre omtaler på internett, og ser at det står at EQG ikke er beregnet på å trekke tilhenger.

Da trekker jeg tilbake mitt utsagn i første post om at dette ser bra ut. Dette er jo total skivebom etter mitt syn, og på nivå med andre lanseringer fra Mercedes der EQE bare kunne trekke 750 kg tilhenger, men det er vel økt på nyeste årsmodell?

I tillegg er det max 11 kW på AC-lading, men antar vel at de kommer med 22kW som tilleggsutstyr. 200 kW DC lading er ikke mye å skryte av heller på et 116 kWh batteri, men for å klare 10-80% lading på 32 minutter så må de jo ha ei bra ladekurve siden det gir 170-175 kW i snitt over ladesesjonen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

turfsurf

Sitat fra: THE på torsdag 16. mai 2024, klokken 08:26Jeg har nå sett på at par andre omtaler på internett, og ser at det står at EQG ikke er beregnet på å trekke tilhenger.
Hengerfestet veier vel ca 80kg, og da blir nyttelasten for lav. Drøye 300kg blir for lite på en slik bil.

Dette er en bil for de som har råd til mange biler...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

G uten krok.. hva tenker de? har hatt G63 før og ymse annet,  man har leker som skal trekkes rundt.

Gledet meg egentlig, men dette ble mageplask :|

turfsurf

Sitat fra: hemi på mandag 20. mai 2024, klokken 23:13G uten krok.. hva tenker de? har hatt G63 før og ymse annet,  man har leker som skal trekkes rundt.

Gledet meg egentlig, men dette ble mageplask :|
Sant. Blir vel en G bare for de som skal vise seg frem dette...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 21. mai 2024, klokken 06:15
Sitat fra: hemi på mandag 20. mai 2024, klokken 23:13G uten krok.. hva tenker de? har hatt G63 før og ymse annet,  man har leker som skal trekkes rundt.

Gledet meg egentlig, men dette ble mageplask :|
Sant. Blir vel en G bare for de som skal vise seg frem dette...

ja, det var jo forrige og må sies... :D kjøpte ikke G63 for å ikke bli sett, men nå får man jo ikke gjort noe gøy med den, er jo ikke så god plass inni heller, så ting faller bort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA