Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Citroen ë-C3 priser omsider klare

Startet av HPF, mandag 06. mai 2024, klokken 20:19

« forrige - neste »

HPF

https://www.citroen.no/modeller/e-c3.html

Prisene var vel omtrent som ventet.

219.900 for YOU versjonen gjør nok at biler som BYD Seagull allerede har tapt. 249.900 for MAX versjonen. Kan leveres med hengerfeste men jeg finner ikke prisen noe sted.

Prisen bør nok ikke være særlig høyere heller, Nissan LEAF koster tross alt bare 234.000 med 39 kWt batteri og 285.500 med 59 kWt batteri.

Skal bli interessant å se prisen på Aircross versjonen. Ser for meg rett under 300.000. Med litt større batteri og WLTP rundt 400km blir BYD Dolphin skviset også.

hemi

pressemeldingen sa først 208, nå er det 219?

Ekstremt skuffet over manglende mulighet for nedfellig av seterygg på entry level modellen :( usikker på hva jeg gjør, planen var e-up 2015 erstatter, men jeg har ski i bilen nesten hver dag hele vintern, og på sommern frakter vi ting og tang, høyden og innlastingen gjør det til en favoritt i hverdagen, siste uken har jeg fraktet fra plentromler, til 16 sekker jord til masseeee maling etc, skikkelig bruksbil.

edyrli

Ser ut som de sier 208.900 eks levering.
Men denne er jo uansett en meget bra pakke om man sammelinkner med de to eneste som er i nærheten pismessig. Leaf 40Kwh og Mazda MX-30
Denne har da 326km rekkevidde, hengerfeste og 100kW lading.

https://www.tv2.no/broom/forste-mote-dette-blir-norges-billigste/16718923/
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

Svein_H

Jeg hadde i utgangspunktet satt meg på liste for prøvekjøring av denne, og hadde sett for meg at dette kunne bli en spennende arvtaker til min Zoe, men manglende varmepumpe er nok dessverre en dealbreaker for min del. Veldig synd, for ellers virker den veldig kurant.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Moas

Jeg hadde egolf i flere år uten VP. Sett i etterkant så kan det ha vært gunstig når en ser hvor dyre VP er å vedlikeholde på VW når garantien går ut.

Tipper det går greit. På konkurrende elbiler, i samme prissegment, som mx-30, så er ikke vp så effektivt heller, med det resultatet at rekkevidden om vinteren er knappe 150 km.

Uten vp så blir også bilen stillere å bruke om vinteren. Vp kan bråke mye.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

edyrli

Jeg hadde Zoe et år. Omtrent det første som røyk var varmepumpen. Den var utenfor garanti så det ble en dyr fornøyelse. Verken Seaten eller BYD'en min har varmepumpe. Det er faktisk ikke noe jeg savner.
Men klart her på vestlandet blir det ikke veldig kaldt og du tjener kanskje noe km med varmepumpe. Men for min del hadde det ikke vært noe dealbreaker.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

epifant

Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Svein_H

Bilen ser skikkelig kul ut, men altså: Ikke setevarme, ikke rattvarme og ikke varmepumpe? Hvordan skal denne funke vinterstid her i Norge, følger det med termodress?

peby

Innstegsversjonen til 219 000 er såpass skrapet at den knapt burde vært solgt i Norge, men topputgaven til 30 000,- ekstra har da både forvarming av kupé, oppvarmede seter/ratt/frontrute og mer til som gjør den ganske attraktiv.

Jeg synes det er hakket verre at verken parkeringssensorer eller adaptiv cruisekontroll er å få overhodet, selv på topputgaven.
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

Svein_H

OK, da misforsto jeg litt, i videoen så det nemlig ut som han kjørte topputgaven og ikke basisversjonen. Parkeringssensorer og ACC er mer "kjekt-å-ha" for min del, ikke så nøye med akkurat det.

Edit: På Citroën sine hjemmesider står det at YOU-versjonen faktisk har parkeringssensorer bak, men det står ingenting om oppvarmede seter/ratt på MAX. Det eneste jeg fant var at speilene hadde avisingsfunksjon.

Edit2: Jeg retter meg selv før noen andre gjør det ;-) Når man går inn på Bygg din bil får man en mer komplett utstyrsliste, og der er det spesifisert både sete- og rattvarme samt oppvarmet frontrute, det var ikke gæli syns jeg.

Edit3: Har sett gjennom videoen en gang til, og rundt 12:15 sier han faktisk at han sitter i toppversjonen og savner både ratt- og setevarme samt varmepumpe. Da er det jo direkte faktafeil i videoen, og ikke jeg som misforsto. Så sant ikke Citroën har laget en egen "Nordic" versjon da...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA