Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dashcam siste oppdatt

Startet av Svk, lørdag 27. april 2024, klokken 08:50

« forrige - neste »

Svk

Hei!

https://byd.no/eie-byd/din-byd-tang/

Hvordan får jeg tatt opp film 20sek før jeg trykker på rattknappen?

RJK

Bilen filmer og mellomlagrer i cache allerede. Funksjonene nevnt er kun for å lagre disse opptakene, ellers blir de automatisk slettet/dumpet/overskrevet...

Gjøres på alle disse kameraene med opptaksfunksjon. ikke bare på BYD sine biler. 
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Svk

Men får ikke lagret noe. Er det som er problemet.

Bruksanvisningen jeg linker til er for dårlig/eller jeg for dum?

Noen med Tang som får til å bruke dette?

RJK

Da ville jeg tatt kontakt med forhandler, og bedt dem demonstrere hvordan man skal få dette til å virke og få testet at det fungerer, eller ta inn bilen for å feilsøke. 
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Svk

Sendt mail til RSA.så får vi se.

Sånn som det er nå så er det jo ubrukelig

edyrli

Jeg har ikke rotet så mye med dette selv. Men her er litt info fra et BYD forum på Facebook:

Dashcam på BYD Tang 21/22-modell – 25.04.24
Dashcam/DVR-funksjonen i BYD Tang 21/22 modell er ikke fjernet fra bilene, men det er gjort en endring i funksjonen. For å oppfylle formålet med en dashcam-funksjon, av hensyn til nyeste GDPR-regler, måtte opptakstiden kortes ned.
Den har nå 2 opptaksmoduser:
1. Normalt opptak
2. Nødopptak
Normalt opptak
Aktiveres manuelt ved at brukeren trykker på opptaksknappen i DVR-appen på skjermen, eller ved å trykke på knappen på rattet. Systemet vil da ta opp video på 40s etter at knappen er trykket på.
Nødopptak
1. Aktiveres automatisk ved at AEB-funksjonen (Automatic Emergency Brake) utløses (vises med varsel i instrumentpanelet) eller ved at airbag utløses.
2. Kan også aktiveres manuelt ved at brukeren trykker på opptaksknappen i DVR-appen på skjermen, eller ved å trykke på den tilpassede knappen på rattet.
Systemet vil da automatisk ta opp videoen 20 sekunder før og 10 sekunder etter at funksjonen utløses. Knappen for rotering av skjerm på rattet, kan holdes inne for å endre funksjon. Denne kan da endres til å ta opp opptak ved at man trykker på knappen
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

Svk

Er dette som ligger på siden til BYD norge.får ikke aktivert nødopptak manuellt.finner ikke noen valg i menyen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA