Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Normallading er et ran!

Startet av Alamo, torsdag 30. mai 2024, klokken 11:09

« forrige - neste »

Alamo

Landsdekkende kjeder = landsdekkende priser?

Hva tenker dere om de nokså stive prisene på normallading? Jeg forstår at hurtiglading koster en del pga. infrastruktur, men hva skjer med at normalladingsprisene?

Kople
4,89 kr/kWh (per 30.mai i egen app)

Mer
4,99 kr/kWh (per 30.mai i egen app)

Recharge
4,99 kr/kWh (per 30.mai i egen app)
4,8878 kr/kWh (per 30.mai i Fortum app)
- Vet ikke hva forskjellen er...

"Bilkraft-gruppen" (per 30. mai i Bilkraft-appen minus Plug som er Evinys elbåtlading)
3,99 kr/kWh Lyse (Rogaland)
4,29 kr/kWh Eviny (BKK) (i hele landet, inkludert egne og Lyse-delte stasjoner i Rogaland)
3,99 og 4,99 kr/kWh på noen få Eviny på noen få stasjoner i Norge (hvorfor?)
  • For Elaway er det kun 2 ladepunkter i app, men her er det dynamisk prising. 1,24 kr/kWh (2 ladere i Hønefoss) og 2,64 kr/kWh (1 lader i Oslo).

Gazer75

#1
Heilt einig i at det er for dyrt.
Burde vore type spotpris + 1-2 kr maks.

Var skuffa når eg såg Pers Hotell på Gol hadde fått lading og det var Kople. Kvifor skal eg stå og lade til 4,89 over natta når eg kan hurtiglade for 4,50 ved Rema 1000 hjå Uno-X eller Eviny til 4,49 (4,99 -10% app bonus)?
Må uansett lade på vegen heim så treng ikkje 100%

Er faktisk 2,24 ved Sparebanken oppe i gata via Cloudcharge appen.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på torsdag 30. mai 2024, klokken 12:44Heilt einig i at det er for dyrt.
Burde vore type spotpris + 1-2 kr maks.

Var skuffa når eg såg Pers Hotell på Gol hadde fått lading og det var Kople. Kvifor skal eg stå og lade til 4,89 over natta når eg kan hurtiglade for 4,50 ved Rema 1000 hjå Uno-X eller Eviny til 4,49 (4,99 -10% app bonus)?
Må uansett lade på vegen heim så treng ikkje 100%

Er faktisk 2,24 ved Sparebanken oppe i gata via Cloudcharge appen.
Der var prisforskjellen så liten (men fremdeles i feil retning), at jeg nok hadde valgt å lade der likevel pga lettvintheten, og å kunne våkne til bil med 100 % SoC. Ofte er jo hotell-ladeprisene betraktelig værre, fordi de er griske og vet de får solgt tjenesten uansett.

Det eneste som kunne fått meg til å revurdere, er om jeg måtte ha betalt for parkeringsplass i tillegg. Da hadde det kanskje vært både billigere OG bedre å parkere i gata eller f.eks. benytte seg av den ved Sparebanken oppi gata. Den virket dog uansett mer fristende totalt sett!

Andre steder er kanskje hotellparkering verdt kostnaden pga faren for innbrudd/hærverk. I Gøteborg stod jeg f.eks. på en hotellparkering som var godt beskyttet mot disse gjengene som holder det gående. Selv parkeringshus leste jeg var risikabelt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA