Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er Charge my Hyundai bra?

Startet av jchristfjell, tirsdag 02. april 2024, klokken 20:06

« forrige - neste »

jchristfjell

Med chargemyhyundai kan man ha en app/kort til de fleste ladere. Men hvordan er det på pris iforhold til å lade direkte fra operatørenes apper?

RJK

#1
Jeg har ChargeMyHyundai, som jeg måtte skaffe meg for å få ladekreditt for ventetid til å få byttet batteri på min Kona i den batteribyttekampanjen.

Det i kombinasjon med da veldig gunstig pris på Ionity-abonnement, gjorde at jeg kunne lade veldig mye for de 135,- i månedsavgift. Selv da jeg var tom for ladekreditt, ble ladeprisene hos Ionity veldig lave.

Med forbehold om endringer siden sist jeg sjekket, har jeg i det siste bare ladet hos Tesla, UNO-X og nå i det siste bare Ionity igjen, men da med Ionity Passport som jeg skaffet meg utenom CMH, da det blir billigere for meg. 69,- per måned, og så 3,82 kr/kWh er billigere enn du finner andre steder om du ikke kjører Tesla eller biler med bedre avtaler via bilprodusent.

Vet BMW (men da betaler du langt mere for bilen) har fremdeles gode priser via BMW Charge eller hva de nå kaller det.

Eneste fordelen jeg klarer å se med CMH, er at man bare registrerer seg ett sted. Men du sparer intet, tverrtimot du betaler dyrere og får "tidsstraff" da de har gjeninført minuttpriskomponent ihvertfall på gratis-abonnementet.

Dessverre ganske vanskelig å se hva man må betale med de to plan-valgene, men du gjør det bedre med Elton eller Elbilforeningens blå.

Igjen, med forbehold om at jeg ikke har sjekket avtalen på noen måneder nå. Så lenge kortet/avtalen ikke koster meg noe så lenge det ikke brukes, har jeg ikke sagt det opp.

Men jeg fraråder å bruke dem med de prisene jeg så sist.

EDIT da jeg sjekket nå: Ionitypakken koster 89,- via CMH, og rabatten er bare 1,50 kr/kWh mot 65,- og 2,19 kr/kWh i rabatt. Dvs at ladeprisen per kWh er 4,49 via CMH (og 25,- dyrere per måned) og 3,82 med Passport. 5,99 uten passportavtale ved direktebetaling via Ionty-app.

Recharge via CMH koster 7,14 kr/kWh nå + 6,65 i øktgebyr, mot 6,36 via Fortum Charge&Drive.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA