Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-lakken har svært dårlig kvalitet

Startet av Boikott My Ass, torsdag 04. april 2024, klokken 07:51

« forrige - neste »

SurSnasen

Synes ikke lakken egentlig er så altfor ille på Tesla i forhold til andre. Verste er miljølakken som alle har måttet begynne med.

Men eksemplet du viser til kan dessverre heller relateres til dårlig design av Tesla. Slik kroppsfasongen er på det aktuelle punktet, rett bak hjulbuen, medfører dette steinsliping når sand og stein virvles opp av dekkene. Tesla kom med avbøtende tiltak på dette, i form av skvettlapper. Samt også foliering på utsatte områder.

daktari

Det er ikke helt presist.

Model S har samme konstruksjon i fremre hjulbuer. Falsen er brettet inn i hjulbuene og er ubeskyttet. Model S har ikke like store problem som 3ern.

Gjelder andre merker også. Lakken flasser ikke av etter 4 år.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Boikott My Ass

Har heldigvis BMW så der er kvaliteten på topp. Men klart, foliering kan hjelpe, så lenge en ikke pakker inn rust / fuktighet.
Bmw 530i G30

Marzo

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 04. april 2024, klokken 08:42Synes ikke lakken egentlig er så altfor ille på Tesla i forhold til andre. Verste er miljølakken som alle har måttet begynne med.

Det finnes ganske mange eksempler på måling av lakk tykkelse eller resultater av bruk, som viser at Tesla sin lakk er et stykke unna andre merker. Selv bilpleie må man ta hensyn til når man skal jobbe på en Tesla.
Vannbasert lakk har vi hatt siden starten på 90-tallet

Klykken

Sitat fra: Bmw_Tryne på torsdag 04. april 2024, klokken 09:50Har heldigvis BMW så der er kvaliteten på topp. Men klart, foliering kan hjelpe, så lenge en ikke pakker inn rust / fuktighet.
Min BMW i3 vil ha en prat med deg. Bakfangeren på den ble hvit bak bakhjula etter et par-tre år. Den ble også levert med ei lakkboble ved sidevinduet på førersiden. Eneste stedet det er lakkert metall på denne bilen, og var ikke noe de ville ordne opp siden bilen var kjørt ut av utleveringslokalet og hjem til meg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Boikott My Ass

Er
Sitat fra: Klykken på torsdag 04. april 2024, klokken 10:47
Sitat fra: Bmw_Tryne på torsdag 04. april 2024, klokken 09:50Har heldigvis BMW så der er kvaliteten på topp. Men klart, foliering kan hjelpe, så lenge en ikke pakker inn rust / fuktighet.
Min BMW i3 vil ha en prat med deg. Bakfangeren på den ble hvit bak bakhjula etter et par-tre år. Den ble også levert med ei lakkboble ved sidevinduet på førersiden. Eneste stedet det er lakkert metall på denne bilen, og var ikke noe de ville ordne opp siden bilen var kjørt ut av utleveringslokalet og hjem til meg.

Er vel en naturlig forklaring på dette. Du har Bmw i3 som er en elbil, jeg har en bensinbil. En elbil er ofte utsatt for galvanisk korrosjon.

Galvanisk korrosjon kan oppstå hvis det er kontakt mellom metaller med forskjellig elektrodepotensial i et fuktig klima. Da fungerer vannet som en elektrolytt og metallene som elektroder, som i en galvanisk celle. Vanligvis blir de minst edle metallene oppløst og de edlere delene blir ikke angrepet av korrosjon.
Bmw 530i G30

Electric cars in Norway

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 04. april 2024, klokken 08:42Men eksemplet du viser til kan dessverre heller relateres til dårlig design av Tesla. Slik kroppsfasongen er på det aktuelle punktet, rett bak hjulbuen, medfører dette steinsliping når sand og stein virvles opp av dekkene. Tesla kom med avbøtende tiltak på dette, i form av skvettlapper. Samt også foliering på utsatte områder.
Ja det stemmer og skvettlapper og foliering funker det. 

He he rart å tenke på at historien gjentar seg gang på gang når det gjelder kombinasjon av dårlig design + uflaks. 

Selv husker jeg best MB E klassen som jo skulle være en tanks, så solid skulle den være. Og høy kvalitet skulle den ha.

Men så var det det limet eller fyllet som de dytta inn i alle dørfalsene som jo datt av og alle dører og bakdøra rusta jo som bare det. Er vel ca 25 år siden det vel? 

Ikke lett å bygge bil uten problemer. 

Er det ikke dårlig økonomi hos bilprodusenten feks Fisker, så er det noe annet. Alltid noe annet når det gjelder bilproduksjon. Det er krevende prosesser.

Når det er sagt så er Tesla blitt kjent for både høy kvalitet og at de har svært gode biler. Det er bra. Folk er ikke dumme. Derfor selger Tesla flest elbiler av alle. 

Ingeniøren

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 04. april 2024, klokken 22:37
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 04. april 2024, klokken 08:42Men eksemplet du viser til kan dessverre heller relateres til dårlig design av Tesla. Slik kroppsfasongen er på det aktuelle punktet, rett bak hjulbuen, medfører dette steinsliping når sand og stein virvles opp av dekkene. Tesla kom med avbøtende tiltak på dette, i form av skvettlapper. Samt også foliering på utsatte områder.
Ja det stemmer og skvettlapper og foliering funker det.

He he rart å tenke på at historien gjentar seg gang på gang når det gjelder kombinasjon av dårlig design + uflaks.

Selv husker jeg best MB E klassen som jo skulle være en tanks, så solid skulle den være. Og høy kvalitet skulle den ha.

Men så var det det limet eller fyllet som de dytta inn i alle dørfalsene som jo datt av og alle dører og bakdøra rusta jo som bare det. Er vel ca 25 år siden det vel?

Ikke lett å bygge bil uten problemer.

Er det ikke dårlig økonomi hos bilprodusenten feks Fisker, så er det noe annet. Alltid noe annet når det gjelder bilproduksjon. Det er krevende prosesser.

Når det er sagt så er Tesla blitt kjent for både høy kvalitet og at de har svært gode biler. Det er bra. Folk er ikke dumme. Derfor selger Tesla flest elbiler av alle.

Var du ikke helt edru her... :)
Klart en må forvente noen blemmer av en, sammenlignet med andre, helt ny produsent. Time vil sjå om det blir en rustbørse dette og...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Electric cars in Norway

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 05. april 2024, klokken 09:17Var du ikke helt edru her... :)
Klart en må forvente noen blemmer av en, sammenlignet med andre, helt ny produsent. Time vil sjå om det blir en rustbørse dette og...
Ing.. :+1:  he he er aldri edru punktum neida

Det blir ikke en rustbørse, dt er jeg helt sikker på

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA