Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eksteriør

Startet av Radiobil1, søndag 31. mars 2024, klokken 08:35

« forrige - neste »

Radiobil1

Hadde håpet på en krympet Q8 fremfor en forvokst Q4. Synes Q8 er en pen bil, Q4 not so much.

Men smaken er jo heldigvis delt!

turfsurf

#1
Helt enig. På Q4 og Q6 blir ikke proporsjonene helt riktig. Q6 bedre enn Q4, vet ikke helt hva som gjør det litt rart med Q6.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Det kan gjerne være et resultat etter å ha kjørt den veldig mange ganger gjennom vindtunnel?

Har ikke sett veldig mye på eksteriør-bilder men forbrukstall og rekkeviddetall tar jo gigantiske steg i rett retning på Q6:
https://electrichasgoneaudi.net/models/comparisons/q455q6q855/
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Ja, kan jo godt være det. Og ikke misforstå, synes Q6 er en pen bil. Og mye avhenger jo av fargekombinasjoner og tilvalg.

Blir interessant å se i virkeligheten. En ting jeg virkelig liker med Q6 er de todelte hovedlyktene, med DRL for seg selv.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 31. mars 2024, klokken 09:49Det kan gjerne være et resultat etter å ha kjørt den veldig mange ganger gjennom vindtunnel?

Har ikke sett veldig mye på eksteriør-bilder men forbrukstall og rekkeviddetall tar jo gigantiske steg i rett retning på Q6:
https://electrichasgoneaudi.net/models/comparisons/q455q6q855/
Synes det er rart at de nevner «smaller size» som grunn for lavere forbruk, i tillegg til vekt og mer effektive motorer.
Q6 er i praksis lik i bredde som Q8 og en del høyere, så frontarealet vil jeg anta heller er større enn mindre.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Trond.m på mandag 01. april 2024, klokken 18:38
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 31. mars 2024, klokken 09:49Det kan gjerne være et resultat etter å ha kjørt den veldig mange ganger gjennom vindtunnel?

Har ikke sett veldig mye på eksteriør-bilder men forbrukstall og rekkeviddetall tar jo gigantiske steg i rett retning på Q6:
https://electrichasgoneaudi.net/models/comparisons/q455q6q855/
Synes det er rart at de nevner «smaller size» som grunn for lavere forbruk, i tillegg til vekt og mer effektive motorer.
Q6 er i praksis lik i bredde som Q8 og en del høyere, så frontarealet vil jeg anta heller er større enn mindre.

Godt poeng. Har e-tron 55 / Q8 krympet etter den ble Q8? Føler det står så utrolig mange forskjellige høyder på nettet. Kanskje det finnes ulike målestandarder med luftfjæring oppblåst og ikke. Noen skriver 169. Noen skriver 163. (På Q8/e-tron55).
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA