Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lansering 18. mars 2024

Startet av Trond.m, mandag 18. mars 2024, klokken 09:31

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

SitatE-tron er den bilen vi har kjørt med mest støy fra drivverket, selv om bilen ellers er stille.

Ja men det er alltid jo alltid noe.... anyway når den kom var det en helt kongebil :+1: og det er de jo fortsatt de 50/55. Flotte biler.

Husker det var første gang jeg opplevde å kjøre med speil i døra på en jeg hadde en dag. Skikkelig f1 racerbil takter der. He he

Trond.m

Kongebil var det, men lyden av «flytog» burde de ha unngått 😉

Electric cars in Norway

#47
Sitat fra: Trond.m på søndag 24. mars 2024, klokken 08:47Kongebil var det, men lyden av «flytog» burde de ha unngått 😉
Trond ;D du har dagens beste kommentar

#pump_up_the_volume

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på søndag 24. mars 2024, klokken 08:47Kongebil var det, men lyden av «flytog» burde de ha unngått 😉

Synes det minnet om trikken i Amsterdam. Var faktisk dette som gjorde at jeg trakk meg fra denne bilen i sin tid.
Litt kjedelig i grunn - nå er det mye billig å få tak i på bruktmarkedet, men jeg kjører bare ikke trikk.

Trond.m

 :+1:  Nettopp, da er jo Q6 bilen for deg 😀

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på søndag 24. mars 2024, klokken 09:31:+1:  Nettopp, da er jo Q6 bilen for deg 😀

Mulig, men min lange erfaring med Møller og Audi selgere er slik at hver gang jeg har handlet Audi så sitter jeg igjen med en følelse av å ha bli lurt og betalt overpris. Jeg har en bror som importerte en ny Q4-etron og sparte 100k sett opp mot tilsvarende utstyrt bil i Norge. Så den norske importøren vet å ta seg betalt av norske kunder. Hva jeg lander på til slutt mhp nybil er uavklart ennå - men jeg hadde vel egentlig tenkt å slenge 750k inn i ny bil, men kan strekke meg mange ganger dette dersom jeg synes det er verdt det, men er sterkt i tvil om dette er tilfelle med Q6 - i alle fall nå i starten. Å selge en Audi Q6 uten elektriske seter burde vært forbudt i mitt hode.....

Skogs

Litt spent på hva slags ambisjoner Møller har satt seg i forbindelse med denne modellen.
+1000? +5000?
Selger de 1000 stk til denne prisen har de gjort en god jobb.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Trond.m

#52
Tror de kommer til å selge bra. Tenk på hvor mange e-tron kunder som har ventet på denne. Men de kan ha lagt seg litt i overkant prismessig, og uten rentekampanje, gratis,vinterhjul + sevice el., så kan disse kundene bli fristet av konkurrenters tilbud.

daktari

Hvis jeg husker rett så kostet en fullspekket e-tron 55 ca 9-950.

Etter ca et halvår kom kampanjene. Da solgte de en haug Advanced business og Advanced sport, med ganske magert utstyr (ikke 360, manuelle seter, ikke HUD osv) til 700 og 800?? Man kunne i tillegg få storkunderabatter på disse.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Advanced business var ganske sparsommelig utstyrt. Ikke advanced key, standard sete og vanlig ryggekamera. Ikke varme i ratt, for det var vel ikke tigjengelig i starten. Bare forberedelse til hengerfeste. Ikke hellakkering. Sånn sett er vel Q6 Quattro med Plus pakke vesentlig bedre utstyrt. Litt mindre bil, men med 2 x rekkevidde.

daktari

Ja, men den Pro til 850 mangler endel av det classic hadde med max utstyr, det er vel comfortseter med massasje hvertfall.
Så "samme pris", men Q6 litt enklere, lavere forbruk og raskere lading på 800V, men tregere på 400V.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA