Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fisker muligens konkurs (igjen)

Startet av Klykken, torsdag 14. mars 2024, klokken 09:12

« forrige - neste »

ArthurWikan

Ingen kostnad på omreg på Tesla, frem og tilbake.

Jeg fikk en kostnad på Fisker på tilbakeleveringen. Selger han den innen 60 dager, så kan han antakelig putte disse 7000 kronene i lomma.

Moas

Sannsynligvis er 7000 småpenger hvis du hadde fått problemer med Fisker og mangler garanti.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Electric cars in Norway

Sitat fra: Moas på søndag 27. oktober 2024, klokken 11:59Sannsynligvis er 7000 småpenger hvis du hadde fått problemer med Fisker og mangler garanti.
Ja jeg tror dessverre du har rett i det. Jeg leser om dyre priser på frontruter keyfob osv 

Det er synd at det ikke er mere reservedeler tilgjengelig i alle land der bilen er solgt.

Flott samler bil da :+1:

daktari

Ikke bare dyre priser, men at det potensielt ikke går å få tak i.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Moas

Og nå har de også begynt å ta fyr: https://www.enebakkavis.no/ny-elbil-tok-fyr-under-kjoretur-sjafor-kom-uskadd-fra-hendelsen/s/5-12-504689

Hvordan fungerer evt. kasko da? Får man en ny bil, slik mange har avtale om når bilen er relativ ny?
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Trond.m

Tipper forsikringseskapet er veldig interessert i å finne brannårsaken. Det er jo i dårlige tider at det brenner mest, og Fisker eiere har vel dårlige tider om dagen 🥺

Electric cars in Norway

Sitat fra: Moas på onsdag 13. november 2024, klokken 11:51Og nå har de også begynt å ta fyr: https://www.enebakkavis.no/ny-elbil-tok-fyr-under-kjoretur-sjafor-kom-uskadd-fra-hendelsen/s/5-12-504689

Hvordan fungerer evt. kasko da? Får man en ny bil, slik mange har avtale om når bilen er relativ ny?
Moas :+1: takker for lenken.

Uff uff da dette var det siste eierne trengte nå.. vet noen her inne noe mer om brannårsak? Jeg håper brannen ikke er relatert til bilen men noe helt annet som kunne skjedd i hvilken som helst annen feks fossil bil. Håper virkelig det 

Kopi av litt og bilder under

Elbil
Onsdag morgen spør vi politiet hva slags elbil dette var?

– Bilen var en Fisker Ocean, opplyser Silje Stokken Uppheim, seksjonsleder etterforskning i Øst Politidistrikt.
Modellen er en helelektrisk SUV.
– Det var ikke snakk om spredningsfare i forbindelse med brannen, avslutter hun.
Les

automat

Sitat fra: Trond.m på torsdag 14. november 2024, klokken 06:33Tipper forsikringseskapet er veldig interessert i å finne brannårsaken. Det er jo i dårlige tider at det brenner mest, og Fisker eiere har vel dårlige tider om dagen 🥺

Her begynte bilen å brenne mens den kjørte. Det ville vært et kreativt og risikofylt tilfelle av forsikringssvindel.

Hvis bileier kun får utbetalt markedsverdien før ulykke vil det jo også lønne seg dårlig. Den har jo sunket som en stein.

Men i de fleste selskaper har man vel krav på ny bil hvis bilen er under et år?

Hadde vært interresant å visst hvordan forsikringsselskapet løser oppgjøret her.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

chargedup

Ja, som med alle forsikringer gjelder det å lese vilkårene nøye nå som "alle" har 4-5 forskjellige varianter. Spesielt med de ukjente, som er de eneste som tilbyr nytegning av kasko på Fisker.

Det "vanlige", slik en bekjent av meg opplevde etter totalvrak på nybil, er at man får tilbud om kjøpesummen man betalte. Dette er helt sikkert noe som varierer fra selskap til selskap.

Jeg har selv fått en av de store forsikringsselskapene til å endre vilkårene sine på et punkt på plussforsikring da de var mye dårligere enn konkurrentene. Vilkårene ble da endret for alle som tegnet forsikring, ikke bare meg. IF hadde på sin elbilplussforsikring 10% egenandel på batteriet i året, slik at etter 8 år (altså etter garantien gikk ut) måtte man ut med 80% av prisen for nytt batteri i egenandel. Dette vilkåret ble tatt bort for mange år siden, men stod i alle fall i et år, så det tyder på at veldig få faktisk leser vilkårene sine.
Det hjelper dessverre lite å lese vilkårene etter en forsikringsskade har skjedd!
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Electric cars in Norway

Sitat fra: chargedup på torsdag 14. november 2024, klokken 09:44Ja, som med alle forsikringer gjelder det å lese vilkårene nøye nå som "alle" har 4-5 forskjellige varianter.
Ja må vel leses med slikt forstørrelsesglass  Lupe heter det vel :D
#lørdagsmorgenhumor

Electric cars in Norway

Fra tv2 Broom i går. Svært trist sak. Bileier tapte saken og må betale butikken 70 tusen

https://www.tv2.no/broom/nesten-ny-kunne-verken-apne-eller-starte-bilen/17206447/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA