Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skistativ til Model S

Startet av laumb, mandag 03. desember 2012, klokken 19:54

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: indis på tirsdag 02. desember 2014, klokken 13:12
Endte du med å kjøpe WB300, Sjøhyene?

Er i samme situasjon, og hvis det ikke er mer støy med disse enn med en skiboks, så bør det være et enkelt valg..

jepp, men ikke fått testet de ut enda. (dårlig med snø på østlandet foreløpig) Virker uansett som de er veldig enkle å ta av og på, så litt støy kan jeg leve med de få turene vi faktisk skal frakte ski.
I tillegg til at de ikke tar mye plass og er lette å håndtere, så var det definitivt riktig valg vs en skiboks, for oss.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

vrom

Sitat fra: ELLP på tirsdag 16. desember 2014, klokken 00:25
Skal kjøpe skiboks, men er usikker på hvilken. Står mellom Skiguard 860 S, Packline FX-SUV og Thule Dynamic 900. Noen som vil anbefale basert på egne erfaringer?

Har FX-SUV selv og det funker helt fint, lavprofil og plass til 210 langrennski samt masse alpinski/støvler. Bakluken kan nesten åpnes 100%, iallefall så mye at jeg ikke tenker over det. Men pass på å stramme whispbarene (dvs gjør de så "korte" som mulig), ettersom boksen stikker litt fram foran. Det er det bakre takstativet som begrenser hvor langt fram du kan ha denne boksen, det fremfre takstativet blir da ca "midt i" festeområdet.

ELLP

Takk for svar :) Tenker jeg går for en FX-SUV.

Quattro

Passer Thule sine skiholdersystemer på Whispbar?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

mariowing

Sitat fra: Quattro på tirsdag 23. desember 2014, klokken 13:21
Passer Thule sine skiholdersystemer på Whispbar?

Thule sine ulike lastholdere som har såkalte T-spor passer til Whispbar.

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

moso

Vurderer WB300 sterkt istedenfor tung og uhåndterlig boks, men hva er egentlig kapasiteten? 6 par brede alpinski står det, vi har tre par alpinski og fire par langrennsski. Går det? Antar at staver kan man glemme (altså ta inn i bilen)?
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

morten007

Har FX-SUV og whispbar på min. Funker helt topp. Litt tungvindt montering, men det blir lettere og lettere over tid.
P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

mariowing

Sitat fra: moso på torsdag 26. februar 2015, klokken 11:39
Vurderer WB300 sterkt istedenfor tung og uhåndterlig boks, men hva er egentlig kapasiteten? 6 par brede alpinski står det, vi har tre par alpinski og fire par langrennsski. Går det? Antar at staver kan man glemme (altså ta inn i bilen)?

Har WB300. I forrige uke hadde jeg et snowboard, et par alpinski (voksen) ved siden av hverandre i en bag med staver og tre par alpinski for barn (de lå oppå hverandre slik at en binding var opp og en ned) og det gikk akkurat.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

moso

Takk - ser at det er lastebredde 75 cm så da kan jeg teste litt :-) Et alternativ er kanskje et par skiposer rett på whispbaren.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Ko_deZ

Hvis noen trenger takstativ nå til påsken, så har jeg til salgs et jeg ikke får bruk for.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20514.0.html

fonberg

Sitat fra: morten007 på torsdag 26. februar 2015, klokken 15:36
Har FX-SUV og whispbar på min. Funker helt topp. Litt tungvindt montering, men det blir lettere og lettere over tid.

Samme oppsett her - meget fornøyd. Lite støy, merker ikke boksen under kjøring, og imponerende lavt forbruk. Logget nøyaktig 200wh/km over drøyt 400 km første del av påska, med fem voksne i bilen, stappfull trunk, frunk og boks, og R2 dekk. Og det var ikke sparekjøring.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Olemann


Fått et bra tilbud på en TMS uten panoramatak, men litt forvirret av alle påstander om at panotak er et must for skistativ.
Noen som har "fasit" på dette og har sett eller testet stativ for biler uten panotak?

Ko_deZ

De stativene jeg har sett uten panotak krever at du selv lager fester i taket. Du må lage hull og skru/poppe fast en anretning som du ikke kan ta av. Det er heller ingen forsterkninger eller andre ting i taket som forhindrer skader, og bare deg selv som kan på noen måte forsikre at det ikke lekker. Du har ingen indikasjon på hva som er fornuftig last, og det er heller ikke lovlig. Om du laster litt for mye ser jeg for meg bulker i den myke aluminiumen taket er laget av. Tror ikke jeg ville anbefalt det, men er helt enig med deg om du sier at 17000kr for takstativ-fester er dyrt. Jeg ville heller ikke ha pano-tak egentlig, men må ha takfestene.

Olemann


Takk for svar.  Da blir det nok heller å bruke fossilen som snekker-bil de gangene jeg må ha med taklast....Men enig; 17.000.- er mye, dessuten er dette en konkret bil og et konkret tilbud, så valget har jeg egentlig ikke heller.   Skulle jo ikke kjøpe TMS, men klare meg med i3'en, men med de moms-ryktene som nå går er det sikkert lurt å ikke vente for lenge.

Sitat fra: Ko_deZ på onsdag 01. april 2015, klokken 16:16
De stativene jeg har sett uten panotak krever at du selv lager fester i taket. Du må lage hull og skru/poppe fast en anretning som du ikke kan ta av. Det er heller ingen forsterkninger eller andre ting i taket som forhindrer skader, og bare deg selv som kan på noen måte forsikre at det ikke lekker. Du har ingen indikasjon på hva som er fornuftig last, og det er heller ikke lovlig. Om du laster litt for mye ser jeg for meg bulker i den myke aluminiumen taket er laget av. Tror ikke jeg ville anbefalt det, men er helt enig med deg om du sier at 17000kr for takstativ-fester er dyrt. Jeg ville heller ikke ha pano-tak egentlig, men må ha takfestene.

R5GTT

Jeg har skistativ på vakuum pumpe system fra SeaSucker. Har måtte modifisere dem litt grunnet det overnevnte myke taket. Har brukt dem hele denne ski sesongen, fungerer utmerket.  Vsport.no er SeaSucker forhandler.
Tesla S 85KW
På jakt etter Renault 5 GT Turbo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA