Alle Supercharger åpne for andre merker?

Startet av StaticApnea, fredag 16. februar 2024, klokken 10:03

« forrige - neste »

StaticApnea

Bra tips. Lillesand kommer ikke opp i appen hos meg. Da tror jeg det er slik at de som har registrert en Tesla i appen ser disse ladestasjonene som vi andre uten Tesla ikke ser. Informativt. Takk for hjelpen :-)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: StaticApnea på mandag 04. mars 2024, klokken 15:38Bra tips. Lillesand kommer ikke opp i appen hos meg. Da tror jeg det er slik at de som har registrert en Tesla i appen ser disse ladestasjonene som vi andre uten Tesla ikke ser. Informativt. Takk for hjelpen :-)

For øvrig:
De 5 stasjonene som nå er forbeholdt kun Teslaer, er:
Jaren (Spydeberg), Telemarksporten (Porsgrunn), Lillesand, Haukås (Bergen), Leinstrand (Klett, Trondheim).

https://www.tocn.no/2024/01/prisoversikt-for-supercharging-i-norge-januar-2024/
Tesla Model Y                         2021-

automat

Tesla har ikke noen egen ladeapp. De har lagt inn denne funksjonaliteten i den vanlige Tesla-appen. Som Tesla-eiere bruker til å kontrollere bilen og ha kontakt med Tesla. Det er således ikke snakk om å legge inn noen bil. Den dukker opp når ditt Tesla-eierskap knyttes til kontoen din.

Og de som ikke eier en Tesla har selvfølgelig ikke tilgang Tesla-spesifik funksjonalitet, som f.eks Tesla-ladekartet.

Jeg som Tesla-eier har tilgang til to versjoner av ladekartet. En versjon som viser laderne min Tesla kan lade på, og en versjon som viser hvilke alle biler kan lade på.

Så lenge man forholder seg til Tesla-appen så havner man ikke på ladere man ikke kan lade på. Men bruker man tredjeparts-apper for å finne laderne, så må man passe på.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

kodax

Jeg trodde at ikke-Teslaer bare kunne lade med CCS, dvs ikke på SuC med proprietær Tesla-kontakt.
Stemmer ikke dette, eller fins det kanskje ikke lenger SuC med bare proprietær Tesla-kontakt?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

sjokomelk

Er flere år siden alle stolpene ble oppgradert med Combo2-kabel. Det var vel en periode på noen få måneder etter Model 3 ble lansert i 2018/2019 (?) at det var et problem på noen veldig få lokasjoner.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA