Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reva noe for meg?

Startet av Melros, onsdag 06. februar 2008, klokken 15:39

« forrige - neste »

Melros

Hei alle elbil fans.
Eg flytter snart til Kristiansand og trenger eit transportmiddel som er billig i drift. Tenkte på reva eller kewet, men eg er 191cm høg så eg lurte på om eg får plass til beina mine.
Noen som er stor og har liten bil der ute? som kan dele litt erfaring :)

Jobber med Bosonic så han har hjernevasket meg grundig  :P

OLE

hei er selv 197 har kjørt reva noen ganger , den er bare mega kul å god plass ;D

OLE

ER DET NOEN SOM HAR EN REVA Å SELGE ? :o
ER DET LIK BATTERI KAPASITET PÅ EN AC MOTOR Å EN DC MOTOR? ;D
NOEN SOM VET OM DET ER NOE FORSKJELL PÅ TOPP FART PÅ DC Å AC MOTOR? ???

Griffel

#3
Motorene har så vidt jeg vet omtrent like stor effekt. Derfor burde det ikke være store forskjellen.

AC motoren har en stor fordel i at den er uten børster, og  får dermed litt bedre virkningsgrad, i tillegg til at en slipper vedlikehold av børster.

Motorstyringen for AC tillater antagelig høyere toppfart og gir nok også litt ekstra i akselerasjon. Selv ville jeg helt sikkert valgt en med AC motor om ikke prisforskjellen er svert stor.

Jeg har ingen erfaring med Reva uten at jeg tok en  titt på bilen og spesifikasjonene en gang hos Enviro.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

PLUTO

Da har vi samme høyde og jeg har nå en Think og det går fint. Har tidligere kjørt Kewet og ikke heller der var høyden noe problem. jeg tenker at det kommer mer ann på hvor du skal bo og hvor du normalt skal kjøre. I hvert fall eldre Kewet sliter i oppoverbakkene til flere av bydelene i Kristiansand og da er det ikke så gøy å ligge forrest i køen.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Baltor

Til de skikkelig høyvokste kan jeg anbefale Partner, selv om jeg er 187 har jeg nesten 40 cm luft over hodet inne i bilen. En rommelig bil!!
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Ken

Tror at en AC motor har bedre moment dvs at den trekker bedre opp bakker.
Tror at jeg vil flytte de to emner til Reva sammen men jeg må nok legger meg nå-Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#7
Er det mye bakker sliter dette ekstra på børster og kommutator i en DC motor, på grunn av den høye strømen over børstene når motoren er maksimum belastet.
Kortere levetid på børster og ekstra vedlikehold. Så dersom motoren går mye med høy belastning, (bakker og stor fart) er AC motoren å foretrekke for de som kan velge.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Melros

Takk for raskt svar :)

Veit dere om det er mulig å leige reva i kristiansand for eit par dager ?

Må jo prøve først

Ken

Hør med ravn på agder forum her. Det er en ny forhandler i byen etter at Felleskjøp trakk seg som salg sted i Sørlandsparken. Lykke til, Ken

Klikke på brukenavn til å sende en privat melding til han.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ravn

Vi har noen DC biler ja, så skal alltids være mulig å få prøvekjørt.

Ellers er det Kristiansand Caravansenter i sørlandsparken som overtar Reva salget. De har enten fått, eller får denne uken, to demobiler (begge AC).
De har tlf 38 04 22 40.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Melros


elektrolux

Reva har tilbud på AC motorvarianten akkurat nå til 94 000 NOK. Sjekk Finn.no ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bosonic

Hallo Melros, har du fått prøvekjørt Reva'en nå eller?  ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Melros

Var i sørlandsparken i går og såg ein svart reva glise til meg sammen med ein heil haug med campingvogner. Fikk lånt nøkklene og for ut på ein tur. Selv om eg er 1.91 høg, var det bare til å jekke sete litt tilbake, plasere seg godt i rånestilling og sige avgårde. Selv om batteriet var temmlig utladet fikk eg den opp i rundt 70km/h på kort tid. Men det kuleste va at det er 2gir fram. ein vanlig, og ein boost. Kjørte i oppoverbakke i rundt 50km/h, vridde den over på B og passerte 60km/h.

Var drit fornøyd

Må ha, bare må ha ..............................( når eg får 100 000kr  :'(  )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA