Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Renault Scenic e-tech

Startet av turfsurf, onsdag 14. februar 2024, klokken 05:47

« forrige - neste »

Jalla

Sitat fra: torerik på onsdag 14. februar 2024, klokken 11:45Kan man leve uten AWD (og det kan jo de aller fleste) så er dette egentlig en sylskarp konkurrent til Model Y. Enda skarpere etter at Tesla hevet prisene igjen. Synd for Renault at de sliter litt med omdømmet hos mange, tipper det gjør at den ikke selger så godt som den burde.
Har samme tanker. Klart AWD er fint, men bruker man hodet litt så fungerer fwd/rwd helt fint for de aller fleste.
Unntak finnes alltid. Men på samme måte som med Fiat så sliter jeg med omdømmet til franske biler, og spesielt Renault.

kaiat

Jeg har hatt 3 stk. Renault og selv om jeg var godt fornøyd med bilene i seg selv, var det en prøvelse å få solgt de igjen. Renault har også vært dårlig representert i Norge der importør og forhandlere ofte har hatt bilmerket i tillegg til et annet bilmerke som har vært prioritert. Det kunne godt være én mekaniker på hele verkstedet som var opplært på Renault.

hELgenen

Sitat fra: kaiat på lørdag 15. juni 2024, klokken 13:39Jeg har hatt 3 stk. Renault og selv om jeg var godt fornøyd med bilene i seg selv, var det en prøvelse å få solgt de igjen. Renault har også vært dårlig representert i Norge der importør og forhandlere ofte har hatt bilmerket i tillegg til et annet bilmerke som har vært prioritert. Det kunne godt være én mekaniker på hele verkstedet som var opplært på Renault.

Renault har et dårlig gammelt rykte det er vanskelig å bli kvitt i bruktmarkedet......
Tror derfor bruktprisene er der hvor eierskapet vil merkes mest...
Jeg synes personlig de ser veldig bra ut - har hatt dem som lånebil og aldri hatt noen problemer.
Og franskmennene har ofte litt ekstra beskyttelse slik at de tåler en handletur uten at du må være redd for parkeringsbulker. Jeg har alltid likt dem,men aldri turt kjøpe dem.........

OC-Freak

Var innom motor forum mens jeg hadde min bil på service og sjekket ut denne. Setene var noe ryggen min hadde jublet over å ha til daglig i hvert fall, likte godt førermiljøet og romslighetsfølelsen innvendig. Og stort bagasjerom i forhold til lengden på bilen. Den er bare 10cm lengre enn min MG 4, men føltes mye større.

Totalt sett positivt inntrykk kan du si.

Men etter å ha lest denne artikkelen hos motor:
https://www.motor.no/aktuelt/renault-scenic-sikkerhetsfunksjoner-koster-ekstra/277267

Så ble ikke det positive inntrykket like bra lenger. Alle produsenter som har noen for for ytterligere kostnader/abonnementspriser osv for å beholde noe som bilen ble solgt med bør svartelistes.

Electric cars in Norway

Ble til at jeg fikk meg en times tur i dag med 80 pakken og alt av utstyr. Lett å bli gla når man kjører denne. Greit interiør men personlig ikke så fan av de lyse setene. Men en lavere spekk hadde mørkere tonede seter.

Gleder meg til en vinterdag test med denne og antar den spinner lett på forhjulene såfremt man ikke kjører snow mode. Men ikke sikkert hvis ingeniørene har balansert vekten godt. Det blir spennende.

Jeg sier løp å kjøp for de som liker denne typen biler :+1:

Tipper 60 pakken er ganske så lik 1.gen eNiro og Kona som begge hadde 64 pakka. Hadde valgt 80 hadde jeg kjøpt. Lettere å selge igjen.

Merk at topp spekk drar ned rekkevidden rundt 15 til 20 km pga økt egenvekt pga ekstra utstyr.

1200 kg på kroken var det vel. Greit nok for de fleste. Jeg hadde trengt mer pga tung henger

Electric cars in Norway

God Renault Scenic test datert i dag :+1:  https://www.motor.no/bil/motor-har-testet-renault-scenic/280266

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 07. juli 2024, klokken 11:27God Renault Scenic test datert i dag :+1:  https://www.motor.no/bil/motor-har-testet-renault-scenic/280266

Jepp men som de påpeker at mangel på awd vil gjøre denne blir kun for spesielt interesserte her i Norge.
Synd for virker som en god elbil, ja Aryia er nesten samme bilen men infotainment systemet er så dårlig at det er god grunn å droppe den.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 15:25Jepp men som de påpeker at mangel på awd vil gjøre denne blir kun for spesielt interesserte her i Norge.

Daniel...  :+1: Ja, eller kanskje bare vente litt. Jeg bare gjetter men kanskje kommer den som AWD senere? Jeg vet ikke.... Og har ikke lest noe om at det blir en awd senere...

Uansett...en tøff FWD bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA