Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uheldig i dag, skrammer under

Startet av enol, tirsdag 19. mars 2024, klokken 15:40

« forrige - neste »

enol

Hei,var uheldig i dag når jeg skulle parkere langs en vei. Kjørte delvis utenfor veien på gresset ved siden av, og der var det en stor stein som var litt brattere enn jeg trodde, trodde den var flat,var ikke så lett å se i regn. Hørte en skrapelyd og joda, steinen har fått lakk på seg, og er noen stygge riper på undersiden av bilen, helt i ytterkant av understellet. Bare meg som har gjort dette? Er redd for at jeg har vært borti noe teknisk under der å ødelagt, f.eks batteriet. Noen som vet hvor det ligger ca? Bilen virker fint enn så lenge da heldigvis :angel: Men som sagt var det helt i ytterkant, er det noe vitalt som ligger der? ???

TB

Om det er i ytterkant er det mulig kanalen som har tatt støyten? Selve batteriet ligger noe lengre inn og er ikke lakkert.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

enol

Sitat fra: TB på tirsdag 19. mars 2024, klokken 17:39Om det er i ytterkant er det mulig kanalen som har tatt støyten? Selve batteriet ligger noe lengre inn og er ikke lakkert.

Vil tro det er kanalen ja ut ifra det jeg leser på nett hva kanalen er, visste ikke at det vet det før jeg søkte det opp ;) . Men ja, det er på den lange ytterste "listen" som går fra front til bak. Kan se både hvor de starter og stopper, så da er det vel lite sannsynlig at det er mer lenger inne hvor jeg ikke ser? Er dette noe jeg bør sjekke opp nærmere? Sjekke med forsikring? Eller bare la det være som det er?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA