Dyp bremsepedal

Startet av RobinB, man 11. des 2023, kl. 11:34

« forrige - neste »

RobinB

Hei
Jeg synes bremsepedalen er i overkant dyp, det har det vært siden vi hentet bilen. Trodde det skulle bli bedre ved litt bruk, men ingen forskjell så langt! Hva kan gjøres med dette?

RJK

Prøv å test en lik bil. Dersom den er likedan, er det vel bare slik den er satt opp. Er den bilen langt bedre, gå til verksted og be de sjekke opp og fikse.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hELgenen

Sitat fra: RobinB på man 11. des 2023, kl. 11:34Hei
Jeg synes bremsepedalen er i overkant dyp, det har det vært siden vi hentet bilen. Trodde det skulle bli bedre ved litt bruk, men ingen forskjell så langt! Hva kan gjøres med dette?

Min er også litt dyp.
Er f.eks dypere enn en del andre merker. Alltid trodd det bare er slik pga trommelbremsene bak

RobinB

Fikk opplyst i dag at flere har klaget på dette, bilen skal inn 22 des grunnet flere ting på garantien.

igniztion

Jeg synes også bremsepedalen er ganske dyp, men det gjør det jo litt enklere å modulere bremsen inntil punktet der man makser regenerering uten å bruke mekanisk.

Er en tilvenningssak, men er fortsatt litt uvant under nødbremsning f.eks, selv om det snart er 3 år siden jeg fikk bilen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

lars667

Slenger meg med i koret etter å ha hentet min id4. Pedalen tar ikke like høyt opp som andre biler jeg har brukt i det siste, f. eks. XC-40 p8 eller TMY.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

RobinB

Jeg må bytte hele systemet som styrer gearskiftet, skulle få låne en annen el bil for å sammenligne bremsene. Synes bremsepedalen på min bil er fryktelig humørsyk, synes det hjelper betydelig å pumpe den opp. Da tar den fortere før abs kobler inn. Jeg er rett og slett redd bremsesystemet på bykjøring, og det har jeg gitt beskjed om til forhandler. Smeller det så blir det sak utav det!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA