Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tetningslist under frontlykt

Startet av atrus, lørdag 27. januar 2024, klokken 19:06

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: atrus på søndag 28. januar 2024, klokken 11:46Bilen skal tåle å bli vasket. Tror mer det har å gjøre med det yoyo-været vi har hatt den siste uken med regn, frost, regn. Fått time hos Møller om 10 dager. Ringer dem i morgen tidlig. Det er meningen at det skal være tett der. Ikke bra å kjøre rundt på det slapse-føret vi har nå om dagen uten at det er tett. Burde ikke ta så lang tid å fikse.

Kommer bare til å være naiv i møtet med Møller og holde kjeft om vaskingen 😁
Vis oss bulde av den ødelagte lykten din. Kan oppklare endel rot her.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

En vanlig lykt ser slik ut. Ingen pakninger synlig unntatt oppe i ene hjørnet.
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Otkristo

Sitat fra: atrus på søndag 28. januar 2024, klokken 11:46Bilen skal tåle å bli vasket. Tror mer det har å gjøre med det yoyo-været vi har hatt den siste uken med regn, frost, regn. Fått time hos Møller om 10 dager. Ringer dem i morgen tidlig. Det er meningen at det skal være tett der. Ikke bra å kjøre rundt på det slapse-føret vi har nå om dagen uten at det er tett. Burde ikke ta så lang tid å fikse.

Kommer bare til å være naiv i møtet med Møller og holde kjeft om vaskingen 😁
Hehe
Regner med de ordner opp i dette.
Du får holde oss oppdatert👍🏻

SveinJ

Sitat fra: turfsurf på søndag 28. januar 2024, klokken 10:48
Sitat fra: daktari på søndag 28. januar 2024, klokken 09:33Du skjønner vel også at det ikke har med vask å gjøre,men er en produksjons- eller monteringsfeil. Kanskje mekanisk knyttet til is/snø som har ført til at listen ble skrapet løs. Ditt forslag om at feil valg av kjemikalier skal ha hatt påvirkning var usaklig, og en avsporing for å sette VW i enda dårligere lys.
Litt paranoid her? At kjemikalier kan påvirke lim er vel ikke usannsynlig?

Spørs jo hva «kjemikalier» er og hva lim er! Hele bilen er jo limt sammen og da burde kjøretøyet tåle de stoffene som er forventet å være en del av normale rengjøringsmidler for biler.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

atrus

Sitat fra: Otkristo på søndag 28. januar 2024, klokken 14:11Hehe

Nå har bilen vært innom Møller. Mekanikeren hadde aldri sett noe tilsvarende på ID4. Lurte på om det var en original pakning? Han fjernet den bare. Det er jo ikke å bli klok på. Jeg kjøpte bilen flunka ny, og har ikke ettermontert pakning i frontlykten. Heldigvis ikke noe «mas» om sterk såpe eller vaskehall, og jeg betalte ikke fem øre heller.

daktari

Sitat fra: atrus på mandag 29. januar 2024, klokken 16:56
Sitat fra: Otkristo på søndag 28. januar 2024, klokken 14:11Hehe

Nå har bilen vært innom Møller. Mekanikeren hadde aldri sett noe tilsvarende på ID4. Lurte på om det var en original pakning? Han fjernet den bare. Det er jo ikke å bli klok på. Jeg kjøpte bilen flunka ny, og har ikke ettermontert pakning i frontlykten. Heldigvis ikke noe «mas» om sterk såpe eller vaskehall, og jeg betalte ikke fem øre heller.
Så en fyr på FB i går som hadde fått satt fast en del av børstene i en sprekk mellom karosseriplater. Tipper det skjedde her og, for fargen var lik.

Øyvind.h

Ja det var vel en Model X med noe rødt som stakk ut av overgangen mellom frontfanger og skjerm.
Høres ut som det samme som i dette tilfellet, og det var et resultat av børstevask.
Kanskje den mest åpenbare grunnen når noe rødt tyter ut i en panelovergang.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Limodriver

Moralen må være å aldri eie en bil uten garanti. Med dele- og timeprisene importører/forhandlere operer med kan enhver feil gjøre bilen bortimot verdiløs. Jeg tror ikke importør vil vinne frem med at bilvask eller annet normalt vedlikehold setter garantien til side.

Uten å promotere et spesielt bilmerke virker det som Toyota er sitt ansvar bevisst. Riktignok tok det tid før informasjonsavdelingen hos Toyota trakk hodet opp av sanden, men Toyota ryddet godt opp etter bz4x problemene.

Jeg er redd vi kun har sett begynnelsen på fraskrivelse av garantiansvar som begrunnes med de merkeligste forhold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA