Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kupèvarme

Startet av Asfalt, torsdag 21. desember 2023, klokken 14:32

« forrige - neste »

Asfalt

Jeg synes at varmestyring til kupé virker litt rart men jeg vet jo ikke om dette er en feil eller om det skal være slik.
- Når det er kaldt i kupéen så er jeg på mine tidligere biler vant til at viftehastigheten økes automatisk, og at den reduseres etter hvert som ønsket temperatur oppnås. På min ID4 så må jeg evt. inn og øke viftehastigheten manuelt. Er det slik hos dere andre også?
- Når varmeanlegg står i auto, og jeg kjører alene, så kommer det luft ut av dysen i midtkonsollen som vender mot passasjersiden, men ikke mot meg. Når jeg har med passasjer så kommer det ikke luft ut av noen av dem. Dette er uavhengig av Eco eller Sync. Når jeg setter anlegget i manuell og trykker på luft til midtkonsoll så kommer det luft til begge. Er dette normalt? Litt rart at fører ikke skal få varme fra midtkonsoll i auto.

daktari

Ikke hatt trøbbel med dette. Jeg bruker "classic climate" og har alt på auto. Har stilt inn vifte-effekt på "mild", og den justerer farten etter temp. Funker fint, i noen tilfeller med ekstremt snøvær og kaldere enn -10 har jeg manuelt overstyrt en gang på snart 4 år.
Husk å åpne alle ventiler, de lukkes hvis du skyver de for langt til siden.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

MinID

Samme erfaring som daktari. Ingen problemer med dette. Bruker auto i classic. Gir god varme, og justerer intensitet etter behov.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Asfalt

Men helt konkret, kommer det luft ut av dysen i midtkonsoll som vender mot fører, når anlegget går i auto?

igniztion

Hvilken softwareversjon har du?

Husker ikke hvilken versjon det var (2.1 eller 2.3/2.4?), men det var en periode varm luft kom ut av høyre side på midtkonsollen i stedet for venstre når man kun var fører i bilen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Sitat fra: Asfalt på fredag 22. desember 2023, klokken 09:17Men helt konkret, kommer det luft ut av dysen i midtkonsoll som vender mot fører, når anlegget går i auto?
Ja, men når det varmes, som i kveld med -10, så er det lite. Da jeg var i Oslo i -1, og bilen hadde stått 25 min til forvarming, så kom det litt. Mesteparten kommer ned på bena når det er kaldt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Asfalt

Sitat fra: igniztion på fredag 22. desember 2023, klokken 21:30Hvilken softwareversjon har du?

Husker ikke hvilken versjon det var (2.1 eller 2.3/2.4?), men det var en periode varm luft kom ut av høyre side på midtkonsollen i stedet for venstre når man kun var fører i bilen.
Hehe tro det eller ei. Var inne hos Møller og fikk oppdatert til 3.2 på fredag. Og nå, halleluja, kommer det faktisk varmluft på fører også. Mener jeg hadde 3.0 fra før.
Uansett godt at andre har vært ut for dette. Begynte å bli litt oppgitt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA