Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S - reservasjonsoversikt

Startet av Øyvind.h, mandag 26. november 2012, klokken 12:39

« forrige - neste »

Leaffen

Sitat fra: Taxidriver på mandag 18. mars 2013, klokken 12:58
Da har det gått fort her. Eg bestilte og betalte i helgen 9-10. mars og fekk #2982 tirsdag 12.mars. Og berre veka etter er det passert #3030. Meget bra!

Og sannsynlegvis skal vel dette øke når flere ser at naboen har fått bilen i garasjen.

Gratulerer. Dette må da være en ideell bil å bruke som Taxi. Hvilke tanker har du gjort deg om det?

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Lanber

Da er det 1000 bestillinger i Europa fra 6 desember til 12 mars.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

ELbilist1

Noen som har fått Spece Standard utgaven??
Jeg venter i spenning...
Nummer 2xx

Kristiansand.
:) Ren nytelse, hvær dag!

Corny

Vi la inn betalingen på søndag 24. mars (betalt på nettbank med Skandiabanken) og fikk bekreftet reservasjonsnummer på tirsdag 26. mars. Nummer 3144, så det er tydeligvis bra salg i EU for tiden (67 biler på fire dager ift post den 21.3)

Håper på levering før nyttår....
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

RSandven

Leste i et blad i går (Autofil?) med intervju av Elon at alle som bestilte før produksjonsstart i juni, får bilen sin før nyttår.
Og 200 hver uke skulle gå til EU.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

noto

Sitat fra: Corny på onsdag 27. mars 2013, klokken 18:42
Vi la inn betalingen på søndag 24. mars (betalt på nettbank med Skandiabanken) og fikk bekreftet reservasjonsnummer på tirsdag 26. mars. Nummer 3144, så det er tydeligvis bra salg i EU for tiden (67 biler på fire dager ift post den 21.3)


Reservasjonsraten i Europa har i snitt vært 10-11 pr. dag over lang tid. Hvis spranget du refererer til er reellt kan det skyldes en bulkbestilling fra et taxiselskap e.l.

DonPedro

#187
Fikk #3251 i dag. 

Bestilte 27. mars, men betalingen gikk ikke før 2. april.

Spurte når jeg kan forvente levering - Justine i London sa "november/desember", men flere andre Tesla-ansatte har hintet om at et ikke er umulig å få bilen en god stund før det.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

timingbeltkiller

Sitat fra: DonPedro på onsdag 03. april 2013, klokken 14:50
Bestilte 27. mars, men betalingen gikk ikke før 2. april.
Spurte når jeg kan forvente levering - Justine i London sa "november/desember", men flere andre Tesla-ansatte har hintet om at et ikke er umulig å få bilen en god stund før det.
Kan stemme det. I følge US medier er det mulig produksjonen av S rydder unna alle bestillingene i løpet av 2013.
Dette kan være grunnen til at bilen nå tilbys også på leasing-lignende vilkår.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Lokführer

Fins det sikre tall på hvor mange TMSer som er bestilt i Norge?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

laumb

Sikreste tallet som er tilgjengelig er direkte fra Elon Musk i Oslo for noen uker siden: "Over 1000".

jkirkebo

Sitat fra: laumb på fredag 05. april 2013, klokken 11:17
Sikreste tallet som er tilgjengelig er direkte fra Elon Musk i Oslo for noen uker siden: "Over 1000".

Over 1000 ble vel uttalt fra Teslas representant i Norge før jul også. Elon har sine ord i behold, men jeg tror nok det er et godt stykke over 1000. Det er også ut til å ha blitt gjennomført ganske mange reservasjoner siden jul.

Om jeg skal stikke fingeren i været vil jeg si det er realistisk med ca. 1500.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

1500 kan meget godt være korrekt tall, men det er, som du sier, et fingern-i-luften-svar. Det har vært noe frafall av reservasjoner - så et sikrere tall enn opplyst av E.Musk får vi nok ikke med det første.

Hadde det vært over 1100 på tidspunktet, så tror jeg han hadde brukt det tallet - han liker å skryte av tall.

RunarBT

Sitat fra: laumb på fredag 05. april 2013, klokken 12:46
1500 kan meget godt være korrekt tall, men det er, som du sier, et fingern-i-luften-svar. Det har vært noe frafall av reservasjoner - så et sikrere tall enn opplyst av E.Musk får vi nok ikke med det første.

Hadde det vært over 1100 på tidspunktet, så tror jeg han hadde brukt det tallet - han liker å skryte av tall.

Eg vil bli veldig overrasket om det ikkje var over 1100 når Elon var i Oslo. 1000 før Jul, det bør da ha vert nærmere 1500 håper eg.. Trur kanskje heller dei vil holde kortene litt tett til brystet, og ikkje røpe slikt før på kvartalsrapportene.. (eller?)

ohh

Min gjetting er at norge står for nærmere halvparten av alle reservasjoner i Europa. Det totale antallet der er:
Sig: 500
Roadster: Ca 350
Produksjon: Ca 3.200

Så må man trekke fra frafallet, men det kjenner vi ikke til noe tall på - hvertfall ikke som jeg vet om.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA