Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering av pendlerbil

Startet av edyrli, mandag 26. november 2012, klokken 09:36

« forrige - neste »

edyrli

Jeg har det siste året brukt en Reva til jobb pendling. Men nå har bo situasjon og jobb situasjon endret seg og Revaen sliter litt med nytt kjøremønster. Det er fortsatt ikke snakk om mer en ca 35 km/dag men ytelsen i 70-80 soner er problemet. Regner med jeg kommer til å bytte mye bly hvis jeg skal kjøre i boost med flat pedal hver dag begge veier. I tillegg vil jeg uansett ligge godt under fartsgrensen.
De bilene jeg anser som mest aktuelle er: Think Classic, ny Think eller trilling.
Think Classic, er jo det rimeligste alternativet. Jeg kan mekke litt selv, men har ikke utstyr til rekondisjonere og bygge opp batteri pakker. Vil alikevel en think classic gi en økonomisk og god bil i noen år eller er det risikosport på høyt nivå?
Ny Think frister men er en dyrere bil og har hatt sine feil. Dersom man får en bil med siste PCU og ny varmekoble bl.a. er det vel sånn noenlunde trygt?
Trilling, dette blir jo det sikreste men også det dyreste. Gir til gjengjeld et større bruksområde med 4 seter og hurtiglading.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

edyrli

2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

El rayo

Jeg ville gått for "ny" Th!nk, de er forholdsvis billige nå, ned mot 100K har jeg sett på finn.no. Ta i betraktning  at prisen var 244k (så vidt jeg husker) da de kom i 2008.



Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

edyrli

En ny think er nok det mest aktuelle. Må bare se om jeg finner en innenfor budsjett.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

elektrolux

Ligger disse innenfor budsjettet ditt?

Her er en til ca 100 KNOK inkl batteri: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37849939

og her er en Gen2 bil med helt nytt batteri som jeg selger for 116 KNOK: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38442459
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

edyrli

Det er ikke helt avklart hvor høyt jeg kan strekke meg. Ser nok at det går et par uker til før jeg kan ta en avgjørelse. Men disse bilene vil kunne gi store mengder med glede i mange år.
Prismessig begynner de å nærme seg C-zero da.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38601945
Litt kortere rekkevidde men blir jo veid opp av hurtiglading og 4 seter.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Thomas Parsli

Når du ser på trillinger bør du vurdere garantien.
Bilen du viser til har 3år/50.000km mens nybilgarantien i Norge nå er 5år/120.000km fra Citroen.

Siden det står "KOMMER FRA VÅR AUT.CITROEN FORHANDLER" og bilen har gått 3000km antar jeg det er en importert bil. Hvis du importerer selv kan du spare 30-40.000 på tilsvarende bil.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

foxy

den bilen der finner du på mobile.de til ca 90000 kr.

et kanon kjøp, men hent bilen selv! hvorfor betale noen 40000 kr for en kosetur til frankerike eller telefon til autolink feks..?
I-miev 2011
Asker

edyrli

oi, visste ikke det var så mye å spare på import av elbil. Det skal helt klart sjekkes grundigere opp i :)
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA