Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think TechCentre

Startet av Warlock, lørdag 04. november 2023, klokken 19:32

« forrige - neste »

worry

Hei. Takk, har lastet ned.  :+1:
Vet du, eller andre, om det er praktiske forskjeller på disse versjonene?
Think lithium

Warlock

Den siste versjonen skal være laget for å kunne bruke mange forskjellige adaptere, i motsettning til de versjonene vi har hatt til nå, der det må litt mer hacking/knoting til for å få til det samme. Utover det er det med en "changelog" med versjonene (som jeg ikke har tatt meg tid til å skumme gjennom ennå)

Men fra 1.0.3 til 2.0.3 ble f.eks støtte for Gen2 PCU inkludert, så antar det er relativt vesentlig ;)

Marsto

Sitat fra: Warlock på søndag 19. november 2023, klokken 21:21Det har dukket opp en enda nyere vesjon av TechCenter, last ned før den forsvinner...
https://hrmnc.github.io/2023/11/16/Installing-Think-Diagnostics.html

thinkdiasnostics.exe filen fra denne versjonen ble stoppet av mitt virusprogram. Den ser ut til å være virusinfisert. Har dere fått samme melding?
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Warlock

Scannet hele katalogen med 2 forskjellige virus-scannere nå ("Cisco Secure Endpiont" og "Malwarebytes") og de reagerte i alle fall ikke.
Man kan selvsakt aldri være helt sikker, men kan det være en falsk positiv, eller bare at Windows ikke vil du skal innstallere programvare fra en ukjent aktør? (de kan nok ikke verifisere noe fra Think)
(Jeg skal sjekke litt mer, jeg har ikke kommet meg helt til installeringen selv :/ )

Marsto

Sitat fra: Warlock på mandag 20. november 2023, klokken 18:14Scannet hele katalogen med 2 forskjellige virus-scannere nå ("Cisco Secure Endpiont" og "Malwarebytes") og de reagerte i alle fall ikke.
Man kan selvsakt aldri være helt sikker, men kan det være en falsk positiv, eller bare at Windows ikke vil du skal innstallere programvare fra en ukjent aktør? (de kan nok ikke verifisere noe fra Think)
(Jeg skal sjekke litt mer, jeg har ikke kommet meg helt til installeringen selv :/ )

Okay. Det var etter installeringen idet jeg trykket på startikonet at fila ble detektert og lagt i karantene.
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Warlock

Sitat fra: Marsto på mandag 20. november 2023, klokken 18:47Okay. Det var etter installeringen idet jeg trykket på startikonet at fila ble detektert og lagt i karantene.

Spennende det da?
Jeg ha nå installert, scannet og kjørt versjonen. Ingen av mine virus-programmer nekter på fila. Kunne du se i loggen hva den reagerer på mer spesifikt?

Fila kommer fra en velkjent kilde (ikke sikker vedkommende ønsker sitt navn her, men PM meg om interessen er der) og den er brukt av vedkommende en god del så vidt jeg vet. Helt hvor den kommer fra før det vet jeg ikke...

Marsto

Sikkert ikke så farlig men sender deg en PM likevel. (Det ble en epost istedet. Det går ikke an å legge ved bilder i meldinger her på forumet.)

Edit: Vi diskuterte fila og den er friskmeldt. Det er bare mitt virusprogram som er overnervøst for å tillate ukjente gamle program. Installeringen gikk helt fint og Think TechCentre starter opp helt fint på min win10 pc.
Mange takk for hjelpen, Warlock. :-)

Warlock

Jeg har sjekket ut litt videre rundt Avast Antivirus sin reaksjon på programmet, og det det reagerer på kan godt være at det installeres to programmer i samme slengen der. I tillegg til "Think TechCentre" installeres også "Think TechCentre Diagnostics" med siste versjon. Det siste ser ut til å være en løsning for online oppdatering og support direkte til Omitec/Think for hjelp med feil etc. Det legger seg inn i startup og kjører i bakgrunnen. Vi har ingen nytte av dette programmet, så det kan vel egentlig fjernes fra startup og muligens også bare avinstalleres. Denne delen av programpakka oppfører seg veldig slik bloatware/bundleware/malware ville klenget seg på en tilfeldig installasjon, for så å kjørt reklame-popup, eller jobbet i bakgrunnen for å stjele brukerdata/mønster og sendt det videre til en tredjepart.
Det er nok dette Avast reagerer på og tror hele "suppa" er uønsket programvare. Dermed havnet det i karantene hos Marsto.

For å fjerne "Think TechCentre Diagnostic" fra startup, bare trykk på startknappen og skriv "Startup" da vil konfigurasjonsverktøyet "Statup Apps" vises, og om man går inn der kan man skru av de programmer man ikke gidder starte når maskinen booter opp.

Ellers testet jeg med å fjerne hele programmet "Think TechCentre Diagnostic", og det ser ut il at alt funker som det skal i "Think TechCentre" selv om det førstnevnte ikke er der i det hele tatt :)
(så ja tror det er greit bare avinstallere hele support-delen om men ikke gidder ha overflødige ting)

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA