Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste tilbud/kampanjer?

Startet av kenlee, onsdag 18. oktober 2023, klokken 23:01

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på mandag 13. mai 2024, klokken 09:36
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 13. mai 2024, klokken 09:22
Sitat fra: RJK på lørdag 11. mai 2024, klokken 08:48
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 11. mai 2024, klokken 08:38
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 11. mai 2024, klokken 08:35
Sitat fra: vinterdekk på fredag 10. mai 2024, klokken 12:19Maxus T90 til 449.900kr må jo være midt i blinken for noen med plass på tunet og som bor ved en fylkesvei av dårlig norsk standard.  :+1:
Sitti i denne i butikken. Tøff bil også innvendig. Har kort rekkevidde da :o 330 km og med litt last på planet så er det ikke behov å smøre seg matpakke og koke kaffe på termosen for å kjøre laaaang i ett strekk uten å lade. Der tror jeg det blir ofte lading.

Oppgitt rekkevidde er målt med tung last så den skal gå lengre enn hva man får inntrykk av.
334 WLTP combined/471 WLTP Urban som jeg skrev. Og ja, det er lastet opp pga krav til testing av bilene slik de normalt vil bli operert.

Dog vil bilene tape endel i motorveihastighet, så det blir vel kanskje relativt likt når de er uten last eller lett lastet (2-3 passasjerer og en lett veske per pers).

Rekkevidde er ikke alt. Dette er jo ikke akkurat typiske langtursbilen heller  :)
Er ikke akkurat bybil dette da, heller. Nå er ikke denne sterkest på hengervekt, men mange pickup-eiere har jo valgt slike biler fordi de også duger veldig fint til å trekke båt eller store campingvogner. Og da blir rekkevidde vesentlig igjen!

For min del, er rekkevidde vesentlig, spesielt på en god pickup der man kan bruke batteriet til å gi strøm til andre enheter. Men da må den selvsagt støtte V2L.
Store biler ja. Sto to like ved siden av hverandre der jeg sist så de. Bare ulik farge. Da virket de i normal størrelse. Så neste gang jeg så de stod en liten suv ved siden av, men da så de kjempedigre ut. Artig ;D

vinterdekk

Ikke noe nytt at Ford har fastrente, service og vinterhjul-kampanje på Ford Mustang Mach-e. Men jeg ser de nå har inventory biler med LFP batteri i begge drivverk kombinasjoner. 72.6 kWh nettokapasitet.  :+1:

Litt marginal nyttelast på AWD muligens, men ikke alle kjører rundt med bagasje og store ungdommer i baksetet ...
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Elektro12

Er Model Y LR til 505 tusen med alt beste kjøp om dagen?

Dumt tidspunkt å handle før en refresh som det mumles om?

Skogs

Er vel sjeldent dumt å handle når prisen tilsynelatende er på et minimum?
Facelift vil vel sikkert ligge 150+ opp.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Elektro12

Model 3 facelift er vel i dag rimeligere enn forrige versjon?

E-Trond

Sitat fra: Elektro12 på lørdag 25. mai 2024, klokken 20:29Model 3 facelift er vel i dag rimeligere enn forrige versjon?

Ja
Og det er ingen grunn til at Model Y Facelift/Juniper skal stige så mye som 150+ ved lansering.
Mulig den stiger med 30-60 lapper i starten,men blir fort kompensert av rentekampanje/rabatt når det verste rushet er unnagjort.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

vinterdekk

Sitat fra: Elektro12 på lørdag 25. mai 2024, klokken 19:21Er Model Y LR til 505 tusen med alt beste kjøp om dagen?

Dumt tidspunkt å handle før en refresh som det mumles om?
Mumles vel også om at Tesla kan komme med enda bedre tilbud. Men trenger man bil i dag så er jo prisen på Model Y ganske bra.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

daktari

Prisene skal sikkert ned. De selger mindre enn de produserer, og salget er synkende.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

EirikM

Tesla må holde veksten oppe og ha omsetningsvekst for aksjonærene sine. Tror ikke ny versjon påvirker prisen mer enn midlertidig - men hvis den globale etterspørselen stiger, så kan jo prisene stige igjen. Jeg sier kjøp, hvis du ikke har noe spesifikt problem med dagens versjon - en grei pakke til veldig god pris!

E-Trond

Beste kjøpet nå må jo være Model 3 SR.
Med facelift og store forbedringer på støy og komfort så er bilen blitt riktig så god.  :+1:
Med over 50 mils rekkevidde og pris på 383000 inkludert hengerfeste og vinterhjul,så det neppe noen som slår den.
Ble riktignok for trang i baksetet for vår del.
Selv vår Ioniq hadde bedre plass til beina i baksetet.
Går ikke an å ha beina under framseter på M3 og da føltes det ekstra trangt å sitte bak.
Ja,også mangelen på blinklyshendler da...
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

Electric cars in Norway

Sitat fra: E-Trond på tirsdag 28. mai 2024, klokken 12:27M

Ja,også mangelen på blinklyshendler da...
He he det der med de blinklyshendlene er litt som reven sa det da han ble flådd levende - «sikkert bare en overgangsfase».  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA