Kan dele mine erfaringer fra turen min fra Kløfta til Fauske. 1145km.
Bruker typical visning av rekkevidde. Startet 22 desember.
Kl 13:53. Avgang Kløfta. Gjenværende rekkevidde 356km. Forvarmet ikke bilen.
Kl 17:38. Ankomst Alvdal. Gjenværende rekkevidde 27km. Kjørt 279,8km, brukt 62,8kWh og snittforbruk på 224Wh/km. Var en tur innom SC Elverum for å titte, men ladet ikke. Var innom Esso Elverum for å kjøpe Cola.
Kl 18:46. Avgang Alvdal. Gjenværende rekkevidde 367km. Stoppet lading så fort ladehastigheten gikk under 21kW. Mens bilen ladet spiste jeg "middag" på Jafs. Reell ventetid ca 30 minutter.
Kl 21:25. Ankomst IKEA Leangen. Gjenværende rekkevidde 183km. Kjørt 196,4km, brukt 35,1kWh og snittforbruk på 179Wh/km.
Kl 22:26. Startet lading på Tesla Servicesenter på 22kW ladepunkt. Gjenværende rekkevidde 177km. (Forvarmet bil på IKEA).
Kl 23:21. Avgang Tesla Servicesenter. Gjenværende rekkevidde 254km.
Kl 02:05. Ankomst Grong. Gjenværende rekkevidde 28km. Kjørt 200,9km, brukt 42,9kWh og snittforbruk på 214Wh/km. Legger meg til å sove, sover 7(!) timer i god og varm bil.

Kl 09:03. Avgang Grong. Gjenværende rekkevidde 379km.
Kl 12:12. Ankomst Mosjøen. Gjenværende rekkevidde 145km. Kjørt 196,6km, brukt 43,3kWh og snittforbruk på 220Wh/km. Bruker ventetid på å informere familiemedlemmer hvor jeg er og sjekke veimelding for Saltfjellet.
Kl 12:46. Avgang Mosjøen. Gjenværende rekkevidde 303km.
Kl 15:47. Ankomst Storjord. Gjenværende rekkevidde 64km. Kjørt 206,1km, brukt 45,2kWh og snittforbruk på 219Wh/km.
Kl 16:29. Avgang Storjord. Gjenværende rekkevidde 303km. Ladet ekstra mye for å komme frem med høy SOC siden lademulighet hos søsteren min er en motorvarmerkontakt sikret med 10A, kursen brukes også til en varmeovn på 750W i kjelleren. Ergo så må jeg lade på 5A.
Kl 17:23. Ankomst Fauske. Gjenværende rekkevidde 231km. Kjørt 65,2km, brukt 13,8kWh og snittforbruk på 212Wh/km.
Har kjørt bilen som jeg normalt ville kjørt med dieselbilen jeg hadde før.
AC har stått på 20-25 grader avhengig av hvor kaldt det har vært ute. Rangemode avslått.
Turen tok 27,5 timer totalt.
7 timer av de sov jeg. 1 time ble brukt til handling på IKEA for søsteren min.
Av de 19,5 resterende timene ladet jeg 1 time i Alvdal, 1 time i Trondheim, 0,5 time i Mosjøen og 45 minutter på Storjord.
Lading på Storjord kunne vært 5-10 minutter om jeg hadde villet, men hadde da ankommet Fauske med veldig lav SOC.
Resultatet er da at turen ble unnagjort med 3-3,5 timer lading, men kunne vært gjort med mindre enn 3 timer lading.
Når SC på Klett er operativ så vil man kunne kutte 1 time til av ladingen.
Og dette er kjøring på vinter i 10-15 minusgrader og med mye bagasje.