Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vare/lastebil med 5/6 seter 3500-4250 kg og B førerkort - Elbil.no sensur(?) på YouTube

Startet av RJK, torsdag 05. oktober 2023, klokken 14:05

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på fredag 20. oktober 2023, klokken 10:05
Sitat fra: Orbit på fredag 20. oktober 2023, klokken 00:00YouTube sletter automatisk kommentarer dersom de inneholder noen form for lenke.
Serr?

Det har jeg ikke lest noe om, og lagt inn i kommentarer selv. Første gang jeg merker at kommentar har blitt slettet, og tenker jeg har lagt inn lenker der for å henvise til saker om temaet.

Ja det der med lenker....mener jeg at jeg har lest et sted, jeg også.  Men om hele kommentaren eller bare lenken slettes, det husker jeg hva som det stod om....

Det logiske - hvis noe slettes - er vel å slette hele kommentaren, eller....?

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 22. oktober 2023, klokken 04:47
Sitat fra: RJK på fredag 20. oktober 2023, klokken 10:05
Sitat fra: Orbit på fredag 20. oktober 2023, klokken 00:00YouTube sletter automatisk kommentarer dersom de inneholder noen form for lenke.
Serr?

Det har jeg ikke lest noe om, og lagt inn i kommentarer selv. Første gang jeg merker at kommentar har blitt slettet, og tenker jeg har lagt inn lenker der for å henvise til saker om temaet.

Ja det der med lenker....mener jeg at jeg har lest et sted, jeg også.  Men om hele kommentaren eller bare lenken slettes, det husker jeg hva som det stod om....

Det logiske - hvis noe slettes - er vel å slette hele kommentaren, eller....?
Det er helt klart det letteste. Om det er det mest logiske, kommer nok an på hvor stor del som fjernes, og om det endrer hele poenget med innlegget.

Hadde nok ikke vært veldig mye mere programmering som skulle til for å bare erstattet lenken/lenkene med en standard "Link removed"-tekst.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på søndag 22. oktober 2023, klokken 12:37Hadde nok ikke vært veldig mye mere programmering som skulle til for å bare erstattet lenken/lenkene med en standard "Link removed"-tekst.
RJK: Enig  :+1:

Orbit

Kommentarer med lenker settes automatisk i karantene, og så er det opp til moderator for hver enkelt kanal å velge om disse skal slettes eller publiseres (eller forbli i karantene). Jeg gjetter på at Elbilforeningen ikke er så aktive på å gjøre moderering på YouTube, og ikke ser på hva som er satt i karantene.

Sitat fra: https://support.google.com/youtube/answer/13209064?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=0Automatic removal: Our automatic detection systems constantly scan comments to find whether they violate our Community Guidelines. If our system detects that your comment violates our Community Guidelines, then the comment is removed.
[...]
Note: Posting large volumes of comments in a short amount of time, repeatedly posting the same comment, sharing links, or excessively using emoji or unusual characters may be detected as spam and removed for violating YouTube's Community Guidelines.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RJK

Sitat fra: Orbit på søndag 22. oktober 2023, klokken 14:39Kommentarer med lenker settes automatisk i karantene, og så er det opp til moderator for hver enkelt kanal å velge om disse skal slettes eller publiseres (eller forbli i karantene). Jeg gjetter på at Elbilforeningen ikke er så aktive på å gjøre moderering på YouTube, og ikke ser på hva som er satt i karantene.

Sitat fra: https://support.google.com/youtube/answer/13209064?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=0Automatic removal: Our automatic detection systems constantly scan comments to find whether they violate our Community Guidelines. If our system detects that your comment violates our Community Guidelines, then the comment is removed.
[...]
Note: Posting large volumes of comments in a short amount of time, repeatedly posting the same comment, sharing links, or excessively using emoji or unusual characters may be detected as spam and removed for violating YouTube's Community Guidelines.
Takker igjen for (mer) info om dette. Ja, jeg har allerede akseptert (stilltiende?) at dette nok er hva som har skjedd.

Jeg tenker uansett at tråden fremdeles har en verdi, så tenker å la den stå fremfor å slette tråden. Bl.a. fordi det har kommet nyttig informasjon frem her. Både det om Youtube sin karantene/autosletting, men og det at man nå kan skaffe seg bil med 5-6 seter, og rikelig med plass til å bygge campingløsning i varerommet.

Skulle gjerne vist litt bedre om det vil være tillatt å ha dør i veggen, slik at man slipper å gå ut for så å gå inn i varerommet der man har sikret lasten som består av senger/sofacombo, kjøkkenløsning og dusj/toa-løsning.

Men det, og om Ford og andre bilprodusenter vil tillate både påkobling av solceller for lading direkte til hovedbatteriet, og campermode med strømuttak fra hovedbatteriet, gjerne med en nedre grense på f.eks. 15-20 % av kapasiteten. Men det er vel mer egnet for en egen tråd om elektriske campingbiler. Og tenk om dette kunne vært mulig og lovlig for varebiler med normal takhøyde, og uten en sånn ekkel vegg. ;)
Bosted Oslo

jlan

Sitat fra: RJK på søndag 22. oktober 2023, klokken 15:01Skulle gjerne vist litt bedre om det vil være tillatt å ha dør i veggen, slik at man slipper å gå ut for så å gå inn i varerommet der man har sikret lasten som består av senger/sofacombo, kjøkkenløsning og dusj/toa-løsning.
Det er ihvertfall lov med en luke for varebiler:
https://www.yrkesbil.no/partner-peugeot-yrkesbil/med-luke-i-skilleveggen/112686

Men ellers tror jeg nok 4250 kg regelen kommer for bobiler snart. Bobiler over 3500 kg har jo allerede fått EU kontroll endret fra 1 til 2 år, og de har fått samme bompengetakst som biler under 3500 kg. Så de får nok til dette også.

Mulig du kan endre tittelen på tråden litt, ut fra det du sier at folk kan ha nytte av informasjonen som er samlet opp her.

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

RJK

Sitat fra: jlan på mandag 23. oktober 2023, klokken 11:47
Sitat fra: RJK på søndag 22. oktober 2023, klokken 15:01Skulle gjerne vist litt bedre om det vil være tillatt å ha dør i veggen, slik at man slipper å gå ut for så å gå inn i varerommet der man har sikret lasten som består av senger/sofacombo, kjøkkenløsning og dusj/toa-løsning.
Det er ihvertfall lov med en luke for varebiler:
https://www.yrkesbil.no/partner-peugeot-yrkesbil/med-luke-i-skilleveggen/112686

Men ellers tror jeg nok 4250 kg regelen kommer for bobiler snart. Bobiler over 3500 kg har jo allerede fått EU kontroll endret fra 1 til 2 år, og de har fått samme bompengetakst som biler under 3500 kg. Så de får nok til dette også.

Mulig du kan endre tittelen på tråden litt, ut fra det du sier at folk kan ha nytte av informasjonen som er samlet opp her.

Nydelig info!.

Ja, da blir jo definisjonen på luke interessant, men det er altså åpning i dobbel forstand for løsninger her, så lenge veggen er sterk nok og døren slår inn i varerommet og ikke motsatt!

;)

Ble tråd-tittelen mer riktig nå? :)

Kanskje bør tråden flyttes, men det får jeg se om jeg får gjort noe med senere...
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA