Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjøring av Model S

Startet av drFloyd, onsdag 21. november 2012, klokken 18:27

« forrige - neste »

Sveinal

Snakket med en kamerat i går, som gjerne ville prøvekjøre en Tesla S. Han hadde meldt seg på på nettet og også prøvde å ringe Alnabru. Ikke en lyd fra Tesla. Selv om det fortsatt er kø for å prøve bilen (?), burde de svare potensielle interessenter.

Eller tør de ikke ta imot nye ordre før de får mer orden på produksjonen?
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

TerjeV

Det overasker meg ikke dersom det ble sendt e- post til Tesla Oslo  :-\som er den adressen som anbefales på nettsidene for bestilling.
Jeg sendte forespørsel 5.august om prøving 8.august. Fikk ikke svar, men tok med kona og kjørte over fra vestlandet i god tro om å få prøve.... Der hadde ingen tid til oss, og svar på e- posten har jeg ennå ikke fått....
PS, har kjørt hjem over fjellet igjen dersom noen lurer på om jeg fortsatt sitter på trappa på Alnabru ;-)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

janosat

Sitat fra: TerjeV på lørdag 17. august 2013, klokken 13:21
Det overasker meg ikke dersom det ble sendt e- post til Tesla Oslo  :-\som er den adressen som anbefales på nettsidene for bestilling.
Jeg sendte forespørsel 5.august om prøving 8.august. Fikk ikke svar, men tok med kona og kjørte over fra vestlandet i god tro om å få prøve.... Der hadde ingen tid til oss, og svar på e- posten har jeg ennå ikke fått....
PS, har kjørt hjem over fjellet igjen dersom noen lurer på om jeg fortsatt sitter på trappa på Alnabru ;-)

Du har PM


bb

Jeg gjenoppliver denne tråden. Selv om noen begynner å få bilene sine så er det fortsatt mange som fortsatt venter på sin. I går prøvekjørte jeg Performance Plus EU-spec bil på Alnabru. Dette er min andre prøvekjøring av Model S. Første gang var i mai i år.

Her er mine kommentarer:

  • Bilen virket bedre sammenskrudd og tightere enn den forrige.
  • I den forrige bilen ble rear cam sort hver gang jeg justerte sidespeilene. Nå skjer ikke dette.
  • Bilen krenger nesten ikke i svingene
  • Hjulstøy virket litt bedre, til tross for bredere bakdekk på P+
  • Blinklys vil fortsatt ikke self-cancel
  • Den er fortsatt veldig digg å kjøre!

Jeg filmet hele greia som vanlig:

http://www.youtube.com/watch?v=VpYTGMQoaC4


Den første prøvekjøringen i mai:

http://www.youtube.com/watch?v=Oa67VWfBLDw
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Oreo

Jeg har vært flere ganger innom i Trondheim og spurt om å få prøvekjøre den røde P+ de har der. De virker som de er litt snåle på akkurat det, og avvist det gang på gang. Synes det er nesten litt frekt å avvise en kunde som faktisk har bestilt en maken å få prøve det en betaler 730k++ for.
Fikk riktignok en ekstra (veldig kort) prøvetur med den blå.

Er det noen andre som har fått prøvekjøre den røde P+'en in Trondheim?
Nå gidder jeg ikke prøvekjøring, venter heller på min egen
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

turbolurbo

Sitat fra: Oreo på tirsdag 27. august 2013, klokken 10:04
Er det noen andre som har fått prøvekjøre den røde P+'en in Trondheim?

Ja, jeg har prøvekjørt den. Den er mye "tightere" enn den blå P85 US i Trondheim.
Bekreftet mitt valg i alle fall.
2019 TM3P

Brosme

Hei.
Skal prøvekjøre i Bergen i morgen og lurte på om noen vet om de har disse barnesetene i bagasjerommet slik at ungene kan sitte der. De gleder seg og etter å ha sett yotube av barnesetene tok det av.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

kjølholdt

Ja de har barneseter, men er barna under 8 år får de ikke være med på prøvekjøring
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Brosme

Gjelder dette generelt eller kun setene i bagasjerommet. Rart Tesla ikke har nevnt dette i mailer med dem før.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

t0ffluss

Prøvekjørte Teslaen igjen idag i Stavanger.

Jeg kommer til å gå ut av denne verden sidelengs i flammer, utfor et stup med et smil om munnen -i en Tesla.
Pådraget tar pusten av meg hver gang.

Nå gleder jeg meg bare til den er klar for levering!

Takk til Christoffer hos Tesla i Stavanger for en informativ og hyggelig tur!
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Anew

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:01
Ja de har barneseter, men er barna under 8 år får de ikke være med på prøvekjøring
Say what? Jeg har hatt to runder med prøvekjøring. Begge ganger med to barn under 8.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

audioboy

La inn forespørsel om prøvekjøring i Oslo 6.9, fikk tid 3.10. Møtte opp veldig spent, og ble ikke skuffet! Fikk låne en hvit tyskregistrert P85+. Mest overrasket over at jeg fikk ta turen alene, "bare kom tilbake innen 1 time". Overraskende mye støy i 80km/t. Denne bilen hadde 16.500km på telleren så har skjønt at det har vært jobbet med støydemping siden denne ble laget.  Uansett en fantastisk bil, så teller på knappene her....
TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: t0ffluss på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:23
Prøvekjørte Teslaen igjen idag i Stavanger.

Jeg kommer til å gå ut av denne verden sidelengs i flammer, utfor et stup med et smil om munnen -i en Tesla.
Pådraget tar pusten av meg hver gang.

Nå gleder jeg meg bare til den er klar for levering!

Takk til Christoffer hos Tesla i Stavanger for en informativ og hyggelig tur!

Bare synd at Christoffer ikke gidder klarer å finne oversikt over de som har satt seg opp på prøvekjøring i Stavanger. Har meldt meg på tre ganger, men som han sier: "det har vært så mye rot" og dermed er jeg ikke på lista igjen.

Synd jeg ikke sorterer under Bergen, der ble jeg oppring samme dag som jeg satte meg på interesse for prøvekjøring på den norske sida. Stavanger er 30min unna, Bergen en dagsreise :-)

Øyvind.h

Sitat fra: audioboy på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:41
La inn forespørsel om prøvekjøring i Oslo 6.9, fikk tid 3.10. Møtte opp veldig spent, og ble ikke skuffet! Fikk låne en hvit tyskregistrert P85+. Mest overrasket over at jeg fikk ta turen alene, "bare kom tilbake innen 1 time". Overraskende mye støy i 80km/t. Denne bilen hadde 16.500km på telleren så har skjønt at det har vært jobbet med støydemping siden denne ble laget.  Uansett en fantastisk bil, så teller på knappene her....
Om det var P85+ du prøvekjørte tror jeg ikke du skal forvente mer støydemping i bilen du får. Det var gammel US P85 som hadde dårligere støydemping. P85+ bilene er så nye at de nesten garantert har forbedret støydemping. Vil du ha mindre støy må du droppe + understell og gå ned til 19" felger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

t0ffluss

Sitat fra: Finnøy på onsdag 09. oktober 2013, klokken 01:26
Sitat fra: t0ffluss på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:23
Prøvekjørte Teslaen igjen idag i Stavanger.

Jeg kommer til å gå ut av denne verden sidelengs i flammer, utfor et stup med et smil om munnen -i en Tesla.
Pådraget tar pusten av meg hver gang.

Nå gleder jeg meg bare til den er klar for levering!

Takk til Christoffer hos Tesla i Stavanger for en informativ og hyggelig tur!

Bare synd at Christoffer ikke gidder klarer å finne oversikt over de som har satt seg opp på prøvekjøring i Stavanger. Har meldt meg på tre ganger, men som han sier: "det har vært så mye rot" og dermed er jeg ikke på lista igjen.

Synd jeg ikke sorterer under Bergen, der ble jeg oppring samme dag som jeg satte meg på interesse for prøvekjøring på den norske sida. Stavanger er 30min unna, Bergen en dagsreise :-)

Stakkaren er overarbeidet i Stavanger regionen. Så jeg forstår både hans problemstilling og din frustrasjon. Jeg har fått tilbakemelding på epost etter en dag eller to. Til og med kluss i min kalender har han klart å sjonglere rundt uten problem, så for min del kjenner jeg meg ikke igjen. Ventet vel 1 1/2 uke på å få prøvekjøre.

Så snart Stavanger får organisjonen oppe å gå skal du se at det blir bedre! :)

Lykke til og gled deg til prøvekjøring! :)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA