Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Theotokos

E-Tron er i beste fall en bil med appstyring, men mest sannsynlig ikke. Jeg har gitt opp min. Ser frem til BMW kommer med suv 4x4. Kan ikke komme fort nok

Trond.m

Sitat fra: Theotokos på fredag 12. mars 2021, klokken 22:48
E-Tron er i beste fall en bil med appstyring, men mest sannsynlig ikke. Jeg har gitt opp min. Ser frem til BMW kommer med suv 4x4. Kan ikke komme fort nok
Leste at Audi skrev at e-tron GT skulle være «bestevenn med mobilen». Det ville jo vært et framskritt, for venner må man kunne stole på 😉😎

Hårek

Har hatt problemer siden jeg fikk den nye appen. Oppdatering-spinner ble aldri ferdig. Men status var til en viss grad oppdatert, kunne bare ikke se hvor gamle data var. På nettsiden fikk jeg feilmelding hvis jeg ba om oppdatering.
I helgen prøvde jeg å slå på privatsfæren. Med en gang jeg slo den på igjen så fungerte appen.
Dette er det flere som har nevnt på FB. Bilen kan rote seg inn i en tilstand hvor den ikke vil svare på forespørsler, men den fortsetter å pushe meldinger på egenhånd.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

tromsø

Sitat fra: Hårek på mandag 15. mars 2021, klokken 17:10
I helgen prøvde jeg å slå på privatsfæren. Med en gang jeg slo den på igjen så fungerte appen.

Hva mener du med å slå på privatsfæren?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

No-name

Sitat fra: Hårek på mandag 15. mars 2021, klokken 17:10
Har hatt problemer siden jeg fikk den nye appen. Oppdatering-spinner ble aldri ferdig. Men status var til en viss grad oppdatert, kunne bare ikke se hvor gamle data var. På nettsiden fikk jeg feilmelding hvis jeg ba om oppdatering.
Dette er det flere som har nevnt på FB. Bilen kan rote seg inn i en tilstand hvor den ikke vil svare på forespørsler, men den fortsetter å pushe meldinger på egenhånd.

Hadde også problemer etter at jeg oppdaterte appen.  Fikk status på bil,men ingen andre funksjoner fungerte, kunne ikke f.eks låse bilen eller endre ladegrense.  Avinstallerte appen og installerte på nytt.  Fungerer 100% etter det. Har Android..

Hårek

Sitat fra: tromsø på mandag 15. mars 2021, klokken 20:58
Hva mener du med å slå på privatsfæren?
Instruksjonsbok side 302, kapittel om personvern.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

janbanan

Jeg har ikke hatt kontakt med bilen etter kl 0100 i natt.
Forsøkte å oppdatere, men ingen kontakt.
Prøver med nettleser på PC, my.audi.com.
Samme problemet der. Det kan være lurt å sjekke begge muligheter når "app" ikke fungerer.

Problemet for meg, nå, må være enten bilen eller backend hos VAG.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

DagUp

Da ser det ut som Audi igjen har skapt problemer etter oppdatering av appen. Etter den siste versjonen er oppdateringen fra bilen bare delvis. Jeg kan heller ikke programmere lading til avreisetidspunkt. Problemene har vært et par dager. Har resatt MMI og ladeinstillinger i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA