Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EV5

Startet av daktari, tirsdag 29. august 2023, klokken 20:35

« forrige - neste »

batterimannen

Enig med en del som har blitt nevnt tidligere.

Foretrekker selv vanlige dørhåndtak. Er mer praktisk, i tillegg lettere for unger å åpne selv.

Ser ikke poenget med den midtbenken foran. I tillegg ser det ganske dust ut...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

eikerkongen

EV3 kommer med kun forhjulstrekk. Da er den uaktuell. Når kommer EV5? DET ER DEN VI VIL HA!

Syklist

Det er overraskende at de har valgt forhjulstrekk på EV3 med E-GMP plattformen som har bakhjulstrekk (og 4wd) på Ioniq 5 og Kia EV6.

Kanskje de etterhvert gjør som Volvo og Polestar og endrer til bakhjulstrekk.    (Edit, burde skilles ut i egen EV3 tråd.)
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Radial

Sitat fra: eikerkongen på torsdag 23. mai 2024, klokken 15:00EV3 kommer med kun forhjulstrekk. Da er den uaktuell. Når kommer EV5? DET ER DEN VI VIL HA!

Markedet skal melkes før volum-modellen kommer🙈
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Nasseliten

Hva skjer med EV5 tro? Noen med litt info?
Den skulle vel først komme høsten 2024. Når sier de rundt mai 2025 som er rett rundt hjørnet heldigvis.  Ser den kinesiske leveres til Australia mens den koreanske selges på hjemmemarkedet. For en stund siden dukket EV4 opp som troll i eske. Hvor i alle dager ble det av 5? Helt tyst i motorpressen også.

Nå håper jeg forsinkelsen betyr at den europeiske utgaven har blitt redesignet. Den håpløse midtputa som har blitt latterliggjort i alle youtube-videoer håper jeg er borte. Selv i midtarmlene foran er det ikke oppbevaring.
Håpløst.

Eller liker jeg eksteriøret svært godt, men synes EV3 har finere interiør enn EV5. Det henger vel ikke helt på greip?

Jeg må ha headup, matrix-lys, V2L og panoramatak på min neste bil. Det har EV5 GT pluss at den har varme/kjøleboks og frunk. Har den rails i tilegg er lykken komplett.

Lukter også på Opel Grandland, men den ser jo litt kjedelig ut?

Daniel_0007

Tydelig at kia har et pris problem i europa/norge, ev3 er for overprisa men selger bra så ingen vits å lansere ev5, ev4 er en ev3 i annen form og sikkert enda høyere pris.
Tipper ev5 kommer i slutten av året når salget til ev3 har dabbet av.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA