Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Komfortpakke

Startet av slasher, mandag 19. november 2012, klokken 10:19

« forrige - neste »

slasher

Jeg er i markedet for en elbil og driver å titter på Leaf.

Har skjønt at biler som kjøpes fra Nissan-forhandler i Norge kommer med en komfortpakke som inkluderer oppvarmede seter foran+bak og oppvarmet ratt. Inkluderer denne pakken også ekstra oppvarming/isolasjon for batteriet? Formulert på en annen måte; taper man noe ut over varmeseter/ratt ved å kjøpe en bil som ikke er nordisk?

Rav4_EV

Batteriene er ikke isolert på noen modeller, men komfortpakken har varmeelementer i mellom battericellene som kobles inn ved ekstremkulde slik at batteriet kan gi full ytelse.
Dette kobles kun  inn ved kjøring der batteripakken måler under -17 grader.
Bor du langs kysten i Norge er dette ikke noe problem, men ville nok gå for komfortpakken dersom jeg hadde bodd på indre østlandet , for eksempel Elverum.
Til orientering er også speilvarme en del av komfortpakka.

Har to Leaf selv, en med, og en uten komfortpakke.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

slasher


marton

#3
komfortpakken er vel standard på Leafen idag?
Min leverandør har bare solceller som opsjon til bilen (pluss litt matter og slikt), som man kan velge. De sa at varme i seter og ratt er standard. Men om man ser på US modell og slikt, så har de helt nivå av ustyr, da mye av utstyret er valgbart ekstrautstyr på dem.

En annen ting er også understellsbehandling mangler, om man ikke kjøper norsk importerte.
Jeg har også hørt at US modeller (som det ligger noe av på finn), er produsert i US og har andre batterier enn de som blir levert gjennom norske Nissan. Man må derfor påregne å måtte gå gjennom denne importøren og ikke Nissan norge for garanti. (Er jeg blitt fortalt av forhandler).

/Frode
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

Kryten

I norden er komfort pakken standard men ikke i resten av europa / verden
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

PK

Hei.

Jeg også har sett på import, men vil nok gå for å kjøpe av aut.forhandler i Norge.
5 års garanti på både batteri og bil veier mye for min del, spesielt med en bil som er helt ny. Alltid med nye modeller kan en forvente endel "barnesykdommer".
Så for min del blir det enten en brukt norsk-kjøpt bil eller helt ny..

PS: Det er rom for forhandlinger på pris, så bare å prute hos selger...!!
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

marton

Jeg fikk pris av to Leverandører her på Vestlandet, men fikk samme pris :(

Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA