Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Est. delivery: 13.june - 30. june.. Når får jeg vite sikker dato?

Startet av Daggan, mandag 15. mai 2023, klokken 19:50

« forrige - neste »

Ed_Eng87

Endelig var det min tur, hentet den idag. QS Model Y Performance.

Bilen var strøken med noen små lakk dråper som skal utbedres etter ferien. Ser ut som det kom litt luft under lakkering som de ikke klarte å polere vekk.

Utenom det var leveringen meget god. Fikk gratis PPF bak ved b stolpe nede ved bakhjul/skjerm som beskytter mot sprut av framhjulene. Fikk gratis mudflaps montert.

Jeg kan også bekrefte at bilen har HW4! Dette sjekket jeg med nye kameraer og sjekket med selgeren som sa det samme.Bilen er produsert 8 juni.

2023 Tesla MYP Quicksilver

turfsurf

Sitat fra: Ed_Eng87 på onsdag 19. juli 2023, klokken 18:44Jeg kan også bekrefte at bilen har HW4! Dette sjekket jeg med nye kameraer og sjekket med selgeren som sa det samme.Bilen er produsert 8 juni.

Så da har du to kamera i frontruten i stedet for tre, men og kamera i helt foran?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

VoltWay

Første jeg har lest om med HW4 i Europa. Hva er VIN til bilen?

geear

Sitat fra: turfsurf på onsdag 19. juli 2023, klokken 19:20
Sitat fra: Ed_Eng87 på onsdag 19. juli 2023, klokken 18:44Jeg kan også bekrefte at bilen har HW4! Dette sjekket jeg med nye kameraer og sjekket med selgeren som sa det samme.Bilen er produsert 8 juni.

Så da har du to kamera i frontruten i stedet for tre, men og kamera i helt foran?
Visuelt fra utsiden så ser det vel fortsatt ut som det er tre kameraer i frontruta også med HW4, men det ene er bare en linse og mangler resten?

Edit: Her er en som mener dette er beste måten å se forskjell på: https://twitter.com/klwtts/status/1661917948259479552?s=20

Ed_Eng87

Sitat fra: geear på torsdag 20. juli 2023, klokken 10:52
Sitat fra: turfsurf på onsdag 19. juli 2023, klokken 19:20

Visuelt fra utsiden så ser det vel fortsatt ut som det er tre kameraer i frontruta også med HW4, men det ene er bare en linse og mangler resten?

Edit: Her er en som mener dette er beste måten å se forskjell på: https://twitter.com/klwtts/status/1661917948259479552?s=20

Det regner fælt her jeg bor og garasjen min er mørk, så når jeg får tid og regnet ikke forstyrrer bildene skal jeg ta bilde av kameraer på siden og framme ved fronturten.

Tesla represetanten sjekket med sin leder som bekreftet at bilen hadde HW4 installert. Da jeg skulle ta imot levering forventet jeg selvfølgelig ikke at bilen skulle ha HW4 i det hele tatt fordi det er snakk om bare USA som har det nå, ikke at jeg bryr meg særlig om det heller. Stusset bare på den lange leveringstiden som jeg hadde, men nå har jeg endelig bilen.

Jimnordb

Ed_Eng87

Hei folkens jeg har desverre kun HW3 med matrix lys,trippel sjekket med Tesla servicemann igår som vet hva bilene har. Han sa at det ikke finnes en eneste en model y med hw4 i Europa og at de ikke vet når dette kommer.

Jeg ble nok litt lurt under utlevering av bilen av både utleveringsmannen og en advisor som visst ikke hadde peiling og jeg kan bekrefte at de hevdet bilen hadde HW4, til og med min datter sa det samme i etterkant at de sa at bilen hadde det,men igår fant jeg ut at bilen har det vanlige HW3.

Jeg var selv litt skeptisk så når været ble bedre kunne jeg sjekke dette selv også.

Midlertidig kan det tyde at bilen er klar for hw4 så hvis tesla tillater en oppgradering senere er det bra hvis det absolutt nødvendig for at tesla visjon og fsd skal fungere i det hele tatt. Da må tesla utbedre dette ellers blir det et massivt søksmål hvis de har lovet at Tesla Vision skal fungere men ikke gjør det på hw3. Tiden vil vise,men så langt er jeg fornøyd med bilen. Kommer nok aldri til å benytte meg av fsd og ikke er det godkjent i EU ennå så ingen bekymring der.

Bytter ikke bil ofte,men kommer det en med oppgradert batteri som gir 700km wltp rekkevidde og hw4 blir det automatisk bestilling.

Når det gjelder hw4 viser det seg at dette er svært nytt uansett og fram til det fungerer skikkelig lanserer de hw5 osv og slikt har man det gående.
Sånn er bil bransjen,det nyeste er ikke ofte det beste.

hELgenen

Sitat fra: Ed_Eng87 på lørdag 22. juli 2023, klokken 08:14Hei folkens jeg har desverre kun HW3 med matrix lys,trippel sjekket med Tesla servicemann igår som vet hva bilene har. Han sa at det ikke finnes en eneste en model y med hw4 i Europa og at de ikke vet når dette kommer.

Jeg ble nok litt lurt under utlevering av bilen av både utleveringsmannen og en advisor som visst ikke hadde peiling og jeg kan bekrefte at de hevdet bilen hadde HW4, til og med min datter sa det samme i etterkant at de sa at bilen hadde det,men igår fant jeg ut at bilen har det vanlige HW3.

Jeg var selv litt skeptisk så når været ble bedre kunne jeg sjekke dette selv også.

Midlertidig kan det tyde at bilen er klar for hw4 så hvis tesla tillater en oppgradering senere er det bra hvis det absolutt nødvendig for at tesla visjon og fsd skal fungere i det hele tatt. Da må tesla utbedre dette ellers blir det et massivt søksmål hvis de har lovet at Tesla Vision skal fungere men ikke gjør det på hw3. Tiden vil vise,men så langt er jeg fornøyd med bilen. Kommer nok aldri til å benytte meg av fsd og ikke er det godkjent i EU ennå så ingen bekymring der.

Bytter ikke bil ofte,men kommer det en med oppgradert batteri som gir 700km wltp rekkevidde og hw4 blir det automatisk bestilling.

Når det gjelder hw4 viser det seg at dette er svært nytt uansett og fram til det fungerer skikkelig lanserer de hw5 osv og slikt har man det gående.
Sånn er bil bransjen,det nyeste er ikke ofte det beste.

Ingen HW3 er klar for HW4. Hw4 vil ikke kunne ettermonteres HW3 biler ifølge Elon selv og en haug med andre kilder. Diskutert her inne er temaet også. En kan gjerne håpe det lar seg gjøre,men ikke forvent at det er mulig. HW4 Model Y for Europa antas å komme senere i år. Ifølge min kilde hos Tesla så bør jeg ikke forvente p sensorer,men heller en bedre vision løsning på sikt. Tesla orienterer forøvrig sine ansatte ganske dårlig så det er mye antagelser og synsing ute å går på ting som skal komme

VoltWay

Om en skal tro det de skriver på nett så betyr det ikke stort om du får HW3 eller 4. Den største forskjellen skal visst være for FSD, men det finnes ikke her pdd. Ellers er det litt høyere oppløsning på kamera som kanskje er det mest nyttige.

Hvilke forskjeller det ev. vil utgjøre på lengre sikt er det ingen som vet.

ProsjektX

1,99% rentekampanje for de som kunne ta levering innen juni.. signerte lånekontrakt men bil ble utsatt til august. Noen som vet hva som skjer da? har fått utleveringsdato, lånekontrakt ble signert i juni med betingelser som gjaldt da. har ikke fått beskjed om noen endringer
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ProsjektX

Sitat fra: Kim- på onsdag 09. august 2023, klokken 22:17Kampanjen gjelder ut september
For bare noen dager siden var kampanjerenta 3.99%, eller noe sånt, ble endret fra juni når det var 1.99%, men tydeligvis satt ned igjen nylig ja.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Jimnordb

Det er 1.99 igjen nå. Men kun DNB fikk jeg beskjed om. Santander var visst 2.5%

VoltWay

De byttet kanskje ut avslag på inventarbiler med ny rentekampanje.

E_S

Har bestilling fra medio juni og antatt levering månedsskiftet august/september, fikk endret til kampanjerente etter å ha ringt i dag.
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA