Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av familie el-bil til lavest mulig pris

Startet av Borger_, lørdag 12. august 2023, klokken 21:23

« forrige - neste »

Skogs

Hadde ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt.
Enyaq over ID4. Enyaq fremstår mer premium. Gode begge biler begge to da. Det skal sies.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

vinterdekk

Sitat fra: Skogs på søndag 09. juni 2024, klokken 19:42Hadde ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt.
Enyaq over ID4. Enyaq fremstår mer premium. Gode begge biler begge to da. Det skal sies.

Det gjenspeiles også i tilbudene at Skoda ligger «litt over».

Så vidt jeg ser så får man VW ID.4 Pro 4MOTION Highline med vinterhjul og tre års service til 497.900kr.

Eller man kan kjøpe Skoda Enyaq 85x 512.900kr.

Begge er kampanjepriser, og så kommer leveringskostnader og forhandlerens rabatter. Prisen var årsaken til at jeg gikk for ID.4 sist jeg så etter bil, akkurat da kom ikke Enyaq med blant kandidatene.

Nå kan man i denne prissammenligningen også se på en Ford Explorer Premium AWD som er listet til 499.000. Den er mindre og mangler takrails, og varmepumpe er tilvalg. Men er bygget på samme plattform og ikke importert av Møller om det er viktig.

Og selvsagt finnes det ett MEB søsken hos Audi. Q4 e-tron 45 quattro Edition Pro, 577.900kr - velg mellom kampanjerente eller inkluderte vinterhjul og tre års serviceavtale.

Mye å velge i blant MEB familiebiler. Og da har jeg ikke nevnt Cupra Tavascan. Spennende design. Prisen er vel ikke tilgjengelig ennå.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Skogs

MEB generelt er gode biler.
Bør være mulig å bli fornøyd med alle :)

Har handlet min siste bil hos Møller. Generelt middels misfornøyd med de.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

vinterdekk

Ser den. Forstår ikke hvordan Møller kan akseptere å ligge lavt på Autoindex-undersøkelse år etter år. Vil de at VAG skal starte direktesalg? Leste akkurat at Ford utsetter lansering av sin nye Explorer pga. nye batterier med LFP kjemi. Det tror jeg blir en bra kombinasjon med mulighet for forvarming av høyvoltsbatteri (bedre ladefart) og lavere pris på MEB biler (relatert for tematikken i denne tråden).
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

RJK

Nå kommer snart Ford Explorer! Da kan man kjøpe MEB-bil uten å kjøpe fra Møller!

Den får dessuten nyeste type batteri og motor, ser det ut til!

https://www.tv2.no/broom/utsatte-potensiell-storselger-na-vet-vi-hvorfor/16754746/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Moas

2022 tm3 rwd - nå på sitt tredje ratt

Aixam elektrisk 2wd

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Borger_

For min del så datt ID4 ut pga. flere skuffende elementer (som var bedre på enyaq):
- Irriterende knappestyrt volum på rattet (vibrering når man trykker, liker det ikke)
- For masse knapper, blir rotete, spesielt lysbryterne til venstre for rattet
- 2x smale armsøtter, liker bedre 1x bred

Det var det jeg kom på. Så var det også det at jeg ikke kjente noe av den adaptivt understell funksjonen.

Electric cars in Norway

#52
Sitat fra: RJK på mandag 10. juni 2024, klokken 20:40Nå kommer snart Ford Explorer! Da kan man kjøpe MEB-bil uten å kjøpe fra Møller!

Den får dessuten nyeste type batteri og motor, ser det ut til!

https://www.tv2.no/broom/utsatte-potensiell-storselger-na-vet-vi-hvorfor/16754746/
Ja jeg har trua på de nye LFP-batteriene. NMC suger ift kobolt, nikkel mm

Ser helt Kongebil ut den Exploreren da :+1: gleder meg til å prøvekjøre den

E-Trond

Sitat fra: Skogs på søndag 09. juni 2024, klokken 19:42Hadde ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt.
Enyaq over ID4. Enyaq fremstår mer premium. Gode begge biler begge to da. Det skal sies.

Er ikke mye som skal til før det tipper den ene eller andre veien....
Enyaq ser mer premium ut innvendig,men jeg irriterte meg over to ting i Enyaq.
Føresetet var tynnere/dårligere støffing enn i ID4 og dashbordet stikker ut på en sånn måte at beinet mitt gnager på den skarpe kanten,noe jeg synes er veldig irriterende.
Derfor foretrekker jeg ID4 av disse to!
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA