Overhale bremser

Startet av themski, tir 09. jan 2024, kl. 09:28

« forrige - neste »

Marsto

Jeg sjekket mine helt nye kalipere fra Maxgear. Det er ingen o-ringer på innsiden. Det er 2 spor som du fant men de er ikke tettet med o-ringer. Jeg tenker da er det noen i ettermarkedet som har tenkt det er smart med en o-ring ihvertfall. Da fordeles muligens smørefett bedre mellom de to gummimansjettene. Det er også viktig å montere hylsene riktig vei. De har en bredere mansjett kant mot bremseklossene i forhold til yttersiden av kaliperen. Se vedlagte bilder. Edit: Har prøvd å montere hylsene som beskrevet over med den brede mansjett kanten mot bremseklossene, men det blir for trangt. Hylsne må trekkes ut, snues 180 grader, og monteres med den smale mansjett kanten mot bremseklossene.
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

worry

Hei,
Takk, fine bilder.  :+1:

Nå har jeg montert sammen, uten o-ringer. Nye skiver og klosser. Gode greier.  ;D
Think lithium

Marsto

Helt topp. Da kjører du langt og lenge på det, ja.  :+1:  :+1:

Warlock

Er ikke de sporene i glidepinnene for mansjettene da?

Marsto

Jepp. Det er de, men så er det to spor i løpet der glidepinnene glir. Det er de som er mystiske i forhold til o-ring som følger med i settet til glidepinnene. 

Warlock

Ah!
Ja ser det nå på bildene...

Marsto

Hei igjen. For å summere opp dette viktige temaet om overhaling av bremser linker jeg videre til dette emnet. Det er lettere enn å repetere alt her. Bremsene har fungert utmerket så langt, med samtlige komponenter byttet til nytt som beskrevet lenger opp her og i denne linken. https://elbilforum.no/index.php?topic=70113.0 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA