Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva får dere kjørt før dere må lade?

Startet av Hideyowife, mandag 03. juli 2023, klokken 21:41

« forrige - neste »

Hideyowife

Ny Mii eier her og lurer litt på rekkevidde. Bilen er oppgitt til 260km, men når vi lader full og dropper AC... Vel, da melder vår bil 375km! Etter å ha kjørt ned til 75% batteri melder den 32mil fortsatt. Er GOM helt på bærtur på disse bilene?  :) Vi har eid bilen i 3 dager  8)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Elbil er bedre enn sex

Ja, den er litt på bærtur ved at den er veldig rask på anslagene for gjenværende rekkevidde. En liten motbakke, og vips tror den at dette er store deler av topografien og reduserer anslaget uforholdsmessig mye.
Men, den går fint 25-30 mil om sommeren og 18-20 om vinteren.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

Nimrad

Sitat fra: Hideyowife på mandag 03. juli 2023, klokken 21:41Ny Mii eier her og lurer litt på rekkevidde. Bilen er oppgitt til 260km, men når vi lader full og dropper AC... Vel, da melder vår bil 375km! Etter å ha kjørt ned til 75% batteri melder den 32mil fortsatt. Er GOM helt på bærtur på disse bilene?  :) Vi har eid bilen i 3 dager  8)
Jeg har hatt den nå siden starten av mai og GOM kan du hvertfall ikke stole på med mindre du kjører helt likt hele turen. Jeg har dog hatt langturer hvor jeg har snittforbruk under 10kWh/100km og da er jo 375 ikke helt off. Dette var i fint, tørt vær med 60-80km/t relativt flatt. Så har jeg hatt andre turer med regn, høy hastighet og mye stigning hvor GOM stuper nedover som om den teller sekunder. Den er veldig sensitiv for endringer i kjøremønster. Jeg har hatt noen turer Stavanger-Haugesund hvor det er undersjøiske tunneler og da er det heeeeeeelt på bærtur.
Generelt er inntrykket mitt at bilen er veldig sensitiv for høy fart og regn (og jeg antar også temperatur, men har kun kjørt den på sommerstid). Til pendling og småturer er den utrolig effektiv, men boksete form gjør den ineffektiv ved høye hastigheter.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA