Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Overgang fra TM3 2019 til TM 2023

Startet av Model3B, søndag 09. juli 2023, klokken 23:44

« forrige - neste »

Model3B

Hei. Det er kanskje mange som har spurt om dette fra før, men hva er de viktigste forandringene/forbedringene fra 2019 model til 2023 model? Har vært veldig fornøyd med min 2019 model omtrent uten feil og trenger ikke model y.

turfsurf

Sitat fra: Model3B på søndag 09. juli 2023, klokken 23:44Hei. Det er kanskje mange som har spurt om dette fra før, men hva er de viktigste forandringene/forbedringene fra 2019 model til 2023 model? Har vært veldig fornøyd med min 2019 model omtrent uten feil og trenger ikke model y.
Lavere forbruk og lengre rekkevidde, rattvarme, vesentlig bedre lys og ny MCU. Er vel og endring i dempere, en del kosmetiske endringer (lister og slikt) og bedre støydemping. Ville dog avventet ny Model 3 nå, med Highland refresh på gang.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Moas

Noen har vel også blitt dårligere? Mangel på parkeringssensorer etc?
2022 tm3 rwd

Aixam E, ca. 0,9kWh/10km, Ingen ISA, ingen OTA overvåking

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.


geear

Endret midtkonsoll, med dobbel trådløs mobillader, som er en kanonbra løsning.

Er vel også mulig det også er høyere baksete hvis du har en tidlig 3?

Ville også avventet ny modell/facelift og avklaring på parkeringsassistanse, hvis jeg ikke hadde prekært behov for å bytte.

OlaM

Hvis du skal bytte nå, gå heller for en brukt med p-sensorer, de er veldig god valuta for pengene. Når refreshen kommer så trenger den sikkert et par mnd med bugfix.
'21 3LR

Model3B

Sitat fra: turfsurf på mandag 10. juli 2023, klokken 07:17
Sitat fra: Model3B på søndag 09. juli 2023, klokken 23:44Hei. Det er kanskje mange som har spurt om dette fra før, men hva er de viktigste forandringene/forbedringene fra 2019 model til 2023 model? Har vært veldig fornøyd med min 2019 model omtrent uten feil og trenger ikke model y.
Lavere forbruk og lengre rekkevidde, rattvarme, vesentlig bedre lys og ny MCU. Er vel og endring i dempere, en del kosmetiske endringer (lister og slikt) og bedre støydemping. Ville dog avventet ny Model 3 nå, med Highland refresh på gang.
Når kommer den for salg?

Daniel_0007

Sitat fra: Model3B på mandag 10. juli 2023, klokken 23:51
Sitat fra: turfsurf på mandag 10. juli 2023, klokken 07:17
Sitat fra: Model3B på søndag 09. juli 2023, klokken 23:44Hei. Det er kanskje mange som har spurt om dette fra før, men hva er de viktigste forandringene/forbedringene fra 2019 model til 2023 model? Har vært veldig fornøyd med min 2019 model omtrent uten feil og trenger ikke model y.
Lavere forbruk og lengre rekkevidde, rattvarme, vesentlig bedre lys og ny MCU. Er vel og endring i dempere, en del kosmetiske endringer (lister og slikt) og bedre støydemping. Ville dog avventet ny Model 3 nå, med Highland refresh på gang.
Når kommer den for salg?

Ingen som vet, mest sannsynlig iløpet av året, ryktene sier skal starte produksjonen i september med levering etter nyttår, https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-giga-shanghai-completing-the-production-line-setup-for-model-3-highland
Model 3 2019 LR Rwd

Tom

Blir det som  nye model s/x uten blinklys hendler så der det noe å tenke på..

geear

#9
Sitat fra: Tom på tirsdag 11. juli 2023, klokken 22:30Blir det som  nye model s/x uten blinklys hendler så der det noe å tenke på..
Godt poeng. Tipper i så fall at Tesla fort vil innse at de må gå tilbake på det, for salget vil mest sannsynlig stupe.

OlaM

Tenkte litt på det her om dagen, når jeg justerte klimaanlegget med tommelen uten at jeg trengte å se på hverken knappen eller skjermen for å bekrefte. Bare holdt inne den tiden jeg vet skal til, og rullet to knepp. Så at noe rørte seg på skjermen, men trengte ikke se på det for å være sikker.

Kombinasjonen av fysiske, taktile grensesnitt og programvare er vanskelig å slå. Jeg tror, kanskje mest håper, at touch-dilla forsvinner så snart noen får mye og positiv oppmerksomhet rundt et topp designet ratt. UX er et ganske stort fag etter hvert, men fysiske grensesnitt virker å være en forsvinnende liten del av det. Det blir overlatt til estetisk design, skal det være et stort rundt hjul som ligner på krystall elns.

Hvis det skjer, så vil disse feiltrinnene se ganske dumme ut, både i bildesign-historien og på bruktmarkedet.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA