Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med Nokian R5 EV

Startet av E_S, lørdag 08. juli 2023, klokken 21:54

« forrige - neste »

E_S

Hvordan er erfaringene med Nokian R5 EV kontra forgjengerne? Husker fra forgjengerne R2/R3 at de hadde en tendens til både å være litt bråkete og at de ikke var optimale på asfalt med "viskelærfølelse", siden de i hovedsak var laget for snø/isføre. Jeg kjører nesten utelukkende på ihjelsaltet asfalt vinterstid, og prioriterer det høyere enn egenskapene på holkeføre.

:)

Loff123

Meget gode dekk vil jeg påstå. Ville ikke hatt noe annet

førategangtesla

Jeg har nokian hakkapeliitta R5 EV på min og jeg er superfornøyd. Jeg opplever de som stillegående på asfalt og de sitter godt på både snø og is. Jeg har ikke sammenligningsgrunnlag fra de forrige modellene dog.

i3/RSiV

Vi byttet fra R3 til R5 på vår BMW i3 i fjor høst og har kjørt en vinter på disse. Kan ikke uttale med så mye om støy på asfalt da det er mest snø her vi bor, men fremkommelighet og bremseeffekt er veldig mye bedre med R5 enn det var med R3 på den bilen ihvertfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA