Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt Mii - Connect og servicesteder

Startet av mrcogito, onsdag 05. juli 2023, klokken 00:16

« forrige - neste »

mrcogito

Hei,

Jeg har kjøpt en brukt Mii 2021.

Det virker umulig å koble appen til bilen. Det tok 2 uker med forsøk å oprette konto. Nå står jeg fast etter tastet inn VIN men før bestilling av tjenesten for '0€'. Er det flere som har opplevd det?

Jeg har prøvd å få hjelp fra Møller support men det går ennå tregere.

Samme gjelder autorisert verksted. SEAT si nettsiden er nede. Har noen peiling hvpr man kan utføre garantiservice? Helst i Gjøvik/Hamar område?

På forhånd takk for hjelpen!

sjokomelk

Mii er VW Up med en annen logo i grillen. Så du kan dra til hvilket som helst Volkswagen-verksted i ditt område og få hjelp. Møller Bil har verksted både på Gjøvik, Hamar og Lillehammer i Mjøsområdet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Elmo

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 05. juli 2023, klokken 07:07Mii er VW Up med en annen logo i grillen. Så du kan dra til hvilket som helst Volkswagen-verksted i ditt område og få hjelp. Møller Bil har verksted både på Gjøvik, Hamar og Lillehammer i Mjøsområdet.
På Møller Asker og Bærum så er det faktisk Audi verkstedet som utfører service på Mii
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.32.7  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elmo på torsdag 06. juli 2023, klokken 15:43
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 05. juli 2023, klokken 07:07Mii er VW Up med en annen logo i grillen. Så du kan dra til hvilket som helst Volkswagen-verksted i ditt område og få hjelp. Møller Bil har verksted både på Gjøvik, Hamar og Lillehammer i Mjøsområdet.
På Møller Asker og Bærum så er det faktisk Audi verkstedet som utfører service på Mii
Ja det er fint med samarbeid slik av kansje verksted prisene kan holdes nede :+1:  det er dyrt nok som det er...

Hideyowife

Vi kjøpte vår for litt over 1 uke siden. Ringte Møller som heeelt tydelig ikke ønsket å bruke tid på disse appene til Seat. Så fikk ingen hjelp på telefon. Sendte epost 4 juli, uten svar. Purret på svar igjen idag. Regner med at APP støtten her uansett er veldig dårlig, basert på tidligere eierskap av e-Golf. Men, her må man ha app for å forvarme bil og planlegge lading osv. Så får jeg ikke no svar får jeg bare kjøre til Møller å be om at de fikser det for oss snart  :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Elmo

Sitat fra: Hideyowife på mandag 10. juli 2023, klokken 11:35Regner med at APP støtten her uansett er veldig dårlig, basert på tidligere eierskap av e-Golf. Men, her må man ha app for å forvarme bil og planlegge lading osv.   :)
Min erfaring er at Seat Connect appen er bedre enn VW sin til eUp.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Nimrad

Sitat fra: mrcogito på onsdag 05. juli 2023, klokken 00:16Det virker umulig å koble appen til bilen. Det tok 2 uker med forsøk å oprette konto. Nå står jeg fast etter tastet inn VIN men før bestilling av tjenesten for '0€'. Er det flere som har opplevd det?
Jeg hadde lignende et problem med feilmelding "something went wrong, try again later".
Jeg sendte mail til Møller, som i sin tur sendte det videre til Seat. Første mail gikk ut 30. mai og 13. juni fikk jeg dette svaret som fikset problemet:
SitatVi har utført en reaktivering av det innebygde SIM-kortet som brukes i bilen din til å overføre data til Seat-Connect-systemene. Denne reaktiveringen er nødvendig for noen el- og hybridbiler fordi dataoverføringen må blokkeres av personvernhensyn hvis det ikke foreligger en spefifikk avtale om bruk av Remote Access-tjenestepakken eller hvis det ikke finnes noen primærbruker for bilen som er registrert som avtalepart for Seat-Connect-tjenestene.

Vennligst legg til kjøretøyet ditt i kjøretøyadministrasjonen i Seat Connect-appen innen 24 timer (frem til 14/06/2023 15:25 CEST).

Husk å ta screenshot av feilmelding og presiser at du har tastet inn riktig km-stand(hvis du står fast på samme steg som jeg gjorde). kundeservice@moller.no er stedet å starte.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Elmo

Sitat fra: Nimrad på fredag 14. juli 2023, klokken 12:28Husk å ta screenshot av feilmelding og presiser at du har tastet inn riktig km-stand(hvis du står fast på samme steg som jeg gjorde). kundeservice@moller.no er stedet å starte.

Eller rett til seatdigitalsupport@seat.es
eUp 2014 - solgt.

Elmo

Leser om stadig flere på FB som sier at de først løst problemer med å koble til med SeatConnect på bruktkjøpt bil før de tar kontakt ned denne adressen
seatdigitalsupport@seat.es

De melder at Seat support i Norge/Møller er (sitat) helt fullstendig hjelpeløse
eUp 2014 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA