Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innputt på valg av ny eller brukt TMY.

Startet av thebadger, onsdag 07. juni 2023, klokken 15:30

« forrige - neste »

thebadger

Litt usikker på hva jeg skal velge her. Blir ganske stort lån så 1.99% i 3 år fra Tesla er veldig attraktivt.
De brukte bilene kommer på 21" uberturbin sommer og 19/20 uoriginale vinter
Alle alternativene har hengerfeste.

Pro brukt 22: lastekapasitet og sensorer
Pro brukt 23: nyere == bedre?
Pro ny LR: lav rente, hvitt interiør, og trenger man egentlig performance?

Ny performance er såpass mye mer kostbar enn brukt at det gidder jeg ikke liste opp

Kjør diskurs!

Nimrad

Ny LR har lengre rekkevidde og er mer komfortabel på 19" felger. Det setter du pris på i en bil som er i det stiveste laget.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

geear

19" kan man hive på en Performance også, så er forskjellen neglisjerbar. Eller om man hiver på store hjul på LR så er man tilbake til start andre veien. Det er bare spørsmål om hva man ønsker.

Performance er iallfall en MYE kjekkere bil å kjøre. Selv om LR ikke er noen sinke, så har den en forsinkelse på aksellerasjonen som er plagsom, det er for eksempel merkbart bedre respons i en standard Model X 75/90/100, selv om de er like i 0-100 tid. De føles sprekere. Med P er dette fikset. Mulig det også er fikset med boost, hadde jeg ikke bytta til P så hadde jeg prøvd å fikse det med boost. Ryktene sier responsen blir bedre.

VoltWay

Prøvekjør. Om du har "behov" for mer krefter er veldig individuelt.

kaiat

Sitat fra: thebadger på onsdag 07. juni 2023, klokken 15:30Blir ganske stort lån så 1.99% i 3 år fra Tesla er veldig attraktivt.

Jeg går ut ifra at du er klar over at renta som Tesla tilbyr er flytende og ikke fast? Det er en del som har brent seg på dette før.

Mobileum

Jeg ville valgt LR. I det daglige får man ikke brukt for de 1.3 sekundene. Skal du kjøre på bane? Hvis nei, så kjøp LR.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

thebadger

Sitat fra: kaiat på torsdag 08. juni 2023, klokken 09:22
Sitat fra: thebadger på onsdag 07. juni 2023, klokken 15:30Blir ganske stort lån så 1.99% i 3 år fra Tesla er veldig attraktivt.

Jeg går ut ifra at du er klar over at renta som Tesla tilbyr er flytende og ikke fast? Det er en del som har brent seg på dette før.
Det er sant, skulle kanskje gått gjennom betingelsene litt bedre. Utgangspunktet er jo 4% lavere enn hos andre forhandlere, beste tilbudet jeg fikk brukt (fra bruktbilforhandler) var 6.5, så det vil jo fortsette å være lavere selv om den er flytende

Endte opp med ny LR forresten, brukte '22 modellen viste seg å være uten sensorer og redusert lastekapasitet

Model Y

#7
Hvis du skal ha lån - hvorfor ikke bare sløyfe ytterligere 100k og kjøpe RWD?

Er utrolig hvor bra sammenskrudd vår Shanghai modell er. Ingen «panel gaps» e.l. Alt er symmetrisk. Er også greit med LFP batteri og mulighet til å bare lade til 100% hver gang.

Selve bilen, interiør, stereo osv er identisk. Og det er fortsatt 300HK, så den er mer enn rask nok.
19" og de nye demperne gjør den også veldig komfortabel.

Det eneste har vært en tidvis klirring fra headliner på passasjer side, det kan være en løs klips som ligger der. Tesla skal rette på dette, to ukers ventetid.

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA