Enyaq - godt tilbud?

Startet av Elektro12, onsdag 07. juni 2023, klokken 06:42

« forrige - neste »

Elektro12

Ser Skoda kjører IV80 Max på meget godt tilbud nå (449 m 2 sett hjul, serviceavtale og egentlig det meste av utstyr) og IV80X til 499 i litt mer ribbet versjon.

Er ikke det gode priser, også i dette markedet hvis man vil ha en stor familiebil med decent rekkevidde?

Den er oppgitt WLTP på 530 km og koster 100 lapper under TMY LR.

hELgenen

Sitat fra: Elektro12 på onsdag 07. juni 2023, klokken 06:42Ser Skoda kjører IV80 Max på meget godt tilbud nå (449 m 2 sett hjul, serviceavtale og egentlig det meste av utstyr) og IV80X til 499 i litt mer ribbet versjon.

Er ikke det gode priser, også i dette markedet hvis man vil ha en stor familiebil med decent rekkevidde?

Den er oppgitt WLTP på 530 km og koster 100 lapper under TMY LR.

TMY LR fikk jo en prisstigning der alt var inkludert til ca 529' til dagens pris som er ca 548.
TMY RWD med tilsvarende koster 456.

Når det gjelder 449 kampanjen så er det vel kun en av forhandlerene i Norge som kjører denne?
Jeg ser at flere andre skal ha 480 for samme pakke.....

vinterdekk

Skoda IV80X Tour Edition pakken ser jo veldig bra ut.

Må jo alltid ta høyde for leveringskostnader, leveringstid, innbyttepris og rabatter på toppen hos den lokale forhandleren.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

VoltWay

Absolutt en god pris sammenlignet med om du skal bestille fabrikkbil, og vil da ligge på et nivå som konkurrerer med TMY i langt større grad.

Konfiguratoren til Enyaq er ganske enkel i dag, så du setter fort opp en tilsvarende utstyrt bil. Jeg studerte ikke alt i detalj, men kom fort opp mot 650k for en tilsvarende IV80.

vinterdekk

Ja. Binder man seg til fabrikkbil fra Skoda må man dog bare overse bilpriser og rentekampanjer en stund framover, for det kommer helt sikkert flere tilbud fra både VAG og andre å velge i, i tredje og fjerde kvartal.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Elektro12

Det var ny kampanje i går, bilen har de stående på lager her lokalt, levering neste uke.

449 for IV80 Max med 2 sett hjul, serviceavtale, krok, 2 sett matter, ++. Gjelder overalt forstod jeg. Noen har også 3.99% rentekampanje.

IV80X var også greit priset, men den er uten matrix, krok, mindre utstyr ellers osv... så du er fort i 530+ ferdig på vei og kortere rekkevidde. Synes svingradiusen på 2WD er et pluss.

VoltWay

En ny 80x med det meste av "nødvendig" utstyr kommer fort opp på 750k, så om en klarer seg med mindre utstyr er det god pris der òg.

Elektro12

Spørsmålet er vel, finnes det andre biler på markedet som en burde foretrekke hvis man ønsker en romslig, velutstyrt bil med grei rekkevidde til en god pris?

Det er mange kampanjer, men egentlig få biler som konkurrerer med ID4/Enyaq/Q4 på plass. Opplever Tesla Model Y også som et sted ned på mange måter plassmessig.

Daniel_0007

Sitat fra: Elektro12 på onsdag 07. juni 2023, klokken 12:10Spørsmålet er vel, finnes det andre biler på markedet som en burde foretrekke hvis man ønsker en romslig, velutstyrt bil med grei rekkevidde til en god pris?

Det er mange kampanjer, men egentlig få biler som konkurrerer med ID4/Enyaq/Q4 på plass. Opplever Tesla Model Y også som et sted ned på mange måter plassmessig.

Syns heller motsatt, dypere bagasje rom med rommet under samt frunk gjør y plassmessig føles større ut.
xpeng g9 virker som gir mest plass for penge, er enda større enn vag bilene og y
Model 3 2019 LR Rwd

Håvar

Sitat fra: Elektro12 på onsdag 07. juni 2023, klokken 12:10Spørsmålet er vel, finnes det andre biler på markedet som en burde foretrekke hvis man ønsker en romslig, velutstyrt bil med grei rekkevidde til en god pris?

Jeg er uenig. Det var plass (og selvfølgelig pris) som gjorde at Y kom foran ID4/Enyaq.
Unntaket er dersom en skal ha et stort hundebur inn i bagasjerom, da er Model Y sin form en ulempe. Store hvitevarer som kjøl og frys på 180cm+ kan kan nok også by på utfordringer. Kupéen i Y føles også større enn MEB-bilene, men det blir nok mer subjektivt pga glasstak. Jeg synes GTX'en på jobben føles mye mindre enn vår egen Model Y
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Håvar

Sitat fra: Elektro12 på onsdag 07. juni 2023, klokken 09:37Det var ny kampanje i går, bilen har de stående på lager her lokalt, levering neste uke.

449 for IV80 Max med 2 sett hjul, serviceavtale, krok, 2 sett matter, ++. Gjelder overalt forstod jeg. Noen har også 3.99% rentekampanje.

IV80X var også greit priset, men den er uten matrix, krok, mindre utstyr ellers osv... så du er fort i 530+ ferdig på vei og kortere rekkevidde. Synes svingradiusen på 2WD er et pluss.

449' er en god pris, men rentekampanjen er ikke så imponerende.
Effektiv rente er 6,36% i eksempelet på denne siden: https://mollerbil.volkswagen.no/kampanjer/demobildager/
3,99% er også flytende, så denne er nok fort 4,5% ila høsten.
Registerer også at rente justeres til 7,99% etter de tre årene er gått :o

Til sammenligning tilbyr Sbanken billån med 35% egenkapital til 5,79% effektiv rente
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Elektro12

Sitat fra: Håvar på onsdag 07. juni 2023, klokken 12:53Jeg er uenig. Det var plass (og selvfølgelig pris) som gjorde at Y kom foran ID4/Enyaq.
Unntaket er dersom en skal ha et stort hundebur inn i bagasjerom, da er Model Y sin form en ulempe. Store hvitevarer som kjøl og frys på 180cm+ kan kan nok også by på utfordringer. Kupéen i Y føles også større enn MEB-bilene, men det blir nok mer subjektivt pga glasstak. Jeg synes GTX'en på jobben føles mye mindre enn vår egen Model Y

Prøvesatt Y i går 5 minutter etter Enyaq. Opplever beinplassen bak som mindre enn i Enyaq, legger du setet litt bak så tar hodet i bjelken i taket på TMY. Hele bilen virker jo mer enkelt satt sammen. Når den i tillegg mangler sensorer osv... og koster nesten 100 laks mer så er det ikke så interessant.

Elektro12

Sitat fra: Håvar på onsdag 07. juni 2023, klokken 13:00
Sitat fra: Elektro12 på onsdag 07. juni 2023, klokken 09:37Det var ny kampanje i går, bilen har de stående på lager her lokalt, levering neste uke.

449' er en god pris, men rentekampanjen er ikke så imponerende.
Effektiv rente er 6,36% i eksempelet på denne siden: https://mollerbil.volkswagen.no/kampanjer/demobildager/
3,99% er også flytende, så denne er nok fort 4,5% ila høsten.
Registerer også at rente justeres til 7,99% etter de tre årene er gått :o

Til sammenligning tilbyr Sbanken billån med 35% egenkapital til 5,79% effektiv rente

Enig i det, men jeg betaler den heller bare kontant da. Dog er den jo ikke langt unna mye annet prismessig så vanskelig å helt vurdere.

VoltWay

Det er en god del alternativer nå i prisklassen 400-500k, så det er ikke så enkelt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elektro12 på onsdag 07. juni 2023, klokken 16:52Prøvesatt Y i går 5 minutter etter Enyaq. Opplever beinplassen bak som mindre enn i Enyaq, legger du setet litt bak så tar hodet i bjelken i taket på TMY. Hele bilen virker jo mer enkelt satt sammen. Når den i tillegg mangler sensorer osv... og koster nesten 100 laks mer så er det ikke så interessant.
Ser den...fint å reflektere litt selv når man prøver flere merker og ikke bare løpe etter alle råd man får fra andre...

Begge bilene er kongebiler.... :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA