Elektrisk bakluke

Startet av ELvin2022, lørdag 03. juni 2023, klokken 15:11

« forrige - neste »

ELvin2022

Klarer plutselig ikke å åpne bakluke med fotsensor lenger? Flere som har/hatt samme problem?

hELgenen

Sitat fra: ELvin2022 på lørdag 03. juni 2023, klokken 15:11Klarer plutselig ikke å åpne bakluke med fotsensor lenger? Flere som har/hatt samme problem?

Man blir vistnok noe kortere med årene....

Ellers opplevde jeg noe "magisk" med 3.2 SW i dag. Under kjøring ringte jeg og hadde en lengre samtale. Mulig bilen skjønte at min oppmerksomhet var dalende,for plutselig ble travel assist aktivert og bilen la seg pent inn i bilkøen foran mens den insisterte på å ta over styringen..dvs den gjorde faktisk det og styrte seg selv elegant rundt svingene med makt...Aldri fått følelsen av at noen bare tar over styringen på denne måten før...
Jeg klarte å deaktivere roboten som tydeligvis drømmer om å fikse FSD før Tesla. En litt selsom og merkelig opplevelse da jeg ikke selv aktiverte  travel assist. Og kraften som bilen brukte ved å styre seg selv rundt en ganske lang og godt buet sving var ikke til å ta feil av...den ville bestemme selv.

igniztion

Sitat fra: ELvin2022 på lørdag 03. juni 2023, klokken 15:11Klarer plutselig ikke å åpne bakluke med fotsensor lenger? Flere som har/hatt samme problem?

Oppdatert til 3.2? Det virker som dette skjer med alle som har Easy Open. Må inn til forhandler igjen og be dem fikse det.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ELvin2022

Sitat fra: igniztion på lørdag 03. juni 2023, klokken 19:39

Oppdatert til 3.2? Det virker som dette skjer med alle som har Easy Open. Må inn til forhandler igjen og be dem fikse det.

Ja, har oppdatert til 3.2

loniks

Har oppdatert til 3.2 og Easy Open fungerer fortsatt. Det gjør derimot ikke Shopen.

igniztion

Sitat fra: loniks på lørdag 03. juni 2023, klokken 21:09Har oppdatert til 3.2 og Easy Open fungerer fortsatt. Det gjør derimot ikke Shopen.

Mener du må kontakte We Connect support for å fikse det. Mange som rapporterer om dette problemet også etter oppdateringen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Roy Aasen

loniks

Sitat fra: igniztion på mandag 05. juni 2023, klokken 09:15
Sitat fra: loniks på lørdag 03. juni 2023, klokken 21:09Har oppdatert til 3.2 og Easy Open fungerer fortsatt. Det gjør derimot ikke Shopen.

Mener du må kontakte We Connect support for å fikse det. Mange som rapporterer om dette problemet også etter oppdateringen.

Sendt mail tidligere i dag, så venter på at Shop ordner seg.

TJV

Oppdatert til 3.2 her også. Easy Open har streiket etter det. Kontaktet Møller Bergen idag. Kunne få en time om halvannen måned!!! Blir bare mer og mer "imponert" over Møller. Skulle egentlig åpne hovedbatteriet og bytte ut én modul, men jeg hadde ikke oppdatert til 3.2 sa de. Ja, det vet vel både jeg og VW. Så da ble det heller oppdateringen. De nekter jo å slå to fluer i en smekk, så fikk oppdateringen, må inn én gang til for å fikse Easy Open og så blir det til høsten å skifte ut modulen i batteriet. De tror jo tydeligvis vi ikke har annet å bedrive dagene med enn å henge i lokalene til de  :-1: 
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

hELgenen

Easy open fungerer heller ikke her.
Jeg har stort sett skrudd det av med tanke på vask i vaskehaller.Prøvde å skru det på nå..null respons...

ELvin2022

Nå fungerer shoppen, tok et par dager så kom det den oppdatering som tok 10 sek, så funket det 👍🏻

igniztion

Sitat fra: TJV på mandag 05. juni 2023, klokken 20:05Oppdatert til 3.2 her også. Easy Open har streiket etter det. Kontaktet Møller Bergen idag. Kunne få en time om halvannen måned!!! Blir bare mer og mer "imponert" over Møller. Skulle egentlig åpne hovedbatteriet og bytte ut én modul, men jeg hadde ikke oppdatert til 3.2 sa de. Ja, det vet vel både jeg og VW. Så da ble det heller oppdateringen. De nekter jo å slå to fluer i en smekk, så fikk oppdateringen, må inn én gang til for å fikse Easy Open og så blir det til høsten å skifte ut modulen i batteriet. De tror jo tydeligvis vi ikke har annet å bedrive dagene med enn å henge i lokalene til de  :-1: 

Veldig dårlig. Lokalforhandleren her på Sørlandet yter meget god service, men de sliter også litt med fulle timeplaner på verksted. Er jo ikke rart når flere hundre biler må inn og ta enda en oppdatering som beslaglegger en verkstedplass hele dagen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

hELgenen

Fikk time 8 august...er ferietid snart...

JG

Jeg får heller ikke fotsensoren til å virke etter det jeg trodde var en oppgradering til 3.2. Men det ser faktisk ut til at jeg har fått 3.1 etter at de slet med å ta GTXen fra 3.0 til 3.2.

ELvin2022

Sitat fra: JG på søndag 18. juni 2023, klokken 18:07Jeg får heller ikke fotsensoren til å virke etter det jeg trodde var en oppgradering til 3.2. Men det ser faktisk ut til at jeg har fått 3.1 etter at de slet med å ta GTXen fra 3.0 til 3.2.

De rettet opp feilen med en gang, de måtte bare kalibrere ett eller annet. Var fort gjort. Det står 3.1,men etter noen få dager så endres den til 3.2

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA