Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nordexx vs Landsail

Startet av Gusse, onsdag 31. mai 2023, klokken 22:04

« forrige - neste »

Gusse

Skal ha nye sommerdekk til min Model x.
Har hørt mye bra om Landsail, men de blir litt dyrere (6000+frakt 1500,- +omlegging/omvrenging 1290,-)og mest av alt gjør at jeg må kjøre et stykke for å få dem omlagt/vrengt om(10mil tur/retur). Et lokalt verksted tilbyr Nordex ferdig omlagt på bil for 7600,-
Begge løsninger innebærer omvrenging, balansering, på bil.
Dimensjoner: 285/35/22 og 265/35/22
Hva tenker dere?
Håper vi kan la være diskusjoner omkring at jeg burde velge et mye dyrere merke bla bla, og heller ha fokus på økonomidekk som gjør jobben.

turfsurf

Tja, det jeg har sett av tester av Nordexx (er dog en stund siden) har slaktet de. Landsail derimot har jeg lest mye bra om. Tror jeg ville investert de ekstra kronene der.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Har ikke noen videre erfaring med noen av merkene, men har god erfaring med å bestille dekk på nettet, og velge utlevering/omlegging hos en samarbeidspartner i nærområdet. Hvis de ti milene er problemet...

Har handlet løse dekk fra interdekk.no, dekkonline.com, byttdekk.com, og aldri hatt trøbbel.

Gusse

Sitat fra: geear på torsdag 01. juni 2023, klokken 09:02Har ikke noen videre erfaring med noen av merkene, men har god erfaring med å bestille dekk på nettet, og velge utlevering/omlegging hos en samarbeidspartner i nærområdet. Hvis de ti milene er problemet...

Har handlet løse dekk fra interdekk.no, dekkonline.com, byttdekk.com, og aldri hatt trøbbel.

Samarbeidspartner i nærområdet blir nok heller lengere tur når man bor i distriktet.
Har handlet løst før og lagt om på Vianor (10mil kjør), men ble veldig fristende å kjøre 2km, fiks ferdig

k1

Hadde Landsail på min X, men da 20" dekkene. Gikk til Landsail når dekkene som fulgte bilen måtte byttes, og må si jeg var kjempefornøyd. Vesentlig stillere dekk enn originale og høy treadwear som gjorde at dekkene ikke ble nevneverdig slitt de 3 årene/somrene jeg kjørte med dem på.
Hørt noen klage på bremselengde og grep på våt vei, men opplevde aldri noe "unormalt" eller oppsiktsvekkende rundt det selv.
Om det er noe annerledes på 22" vet jeg ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA